- 559 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CHP'LİLER NEREYE KOŞUYORLAR ?
CHP’LİLER NEREYE KOŞUYORLAR ?
Dr. Sadık Özen
Geçen şu son yıllarda ve özellikle de geçen yıl içinde CHP’nin başına gelenler, pişmiş tavuğun başına gelmedi dense yeri var. Partililer şaşkınlar ve bu şaşkınlık içinde artık ne yapacaklarını bilemez hale gelmiş gibi görünüyorlar. Her kafadan bir ses çıkıyor. Kimileri Sayın Kılıçdaroğlu’nun peşindeler, kimileri de hala Sayın Baykal’dan medet umuyorlar. Deyim yerindeyse “Şaşkın ördek misali” bir durum var ortada...
Parti şu anda ikiye bölünmüş durumda. 2012 Haziran’ı yaklaşırken bakalım daha kaç parçaya ayrılacak !.Kim bilir daha ne hizipler çıkacak ortaya? Eğer, bir siyasi partide ilkeler bir yana bırakılıp çıkar hesaplarıyla hareket edilmeye başlanmışsa, bütün bu olumsuzlukların yaşanması doğal karşılanmalıdır. Aynı zamanda kaçınılmazdır da.
Yazık oluyor, Cumhuriyeti kuran Cumhuriyet Halk Partisi’ne. Cumhuriyet Halk Partisi, şu anda içine düşürüldüğü durumu kesinlikle hak etmiyor. Çünkü o, Büyük Atatürk’ün kurduğu ve bizlere miras bıraktığı, Cumhuriyetimizin temel ilkeleriyle özleşmiş ve Cumhuriyetimizin güvencesi olan büyük bir partidir.
Bu köklü partiyi bugün bu hale getirenler, bunun büyük sorumluluk ve vebalİ altında bulunuyorlar. Neden oldukları bu olumsuzluklardan üzüntü duymalı ve utanmadırlar.
Sayın Baykal’ın şu anda böyle bir vicdan muhasebesi yapmakta olduğunu düşünüyorum. Çünkü CHP’nin bu durumlara gelmesinde payı olanlardan biridir. Ama onun neden olduğu olumsuzluklarda kasıt aranması söz konusu olamaz. Olsa olsa zamanında ve yeterince paylaşımcı olamayışının üzüntüsünü çekiyor olabilir. Bu tutumu, ne yazık ki, CHP ve Türkiye’ye yapmış olduğu bunca hizmete gölge düşürmüştür. Bir taraftan da; hem kendisine hem de partisine ve ülkeye pahalıya mal olmuştur. .
Sayın Kılıçdaroğlu’nun durumuna gelince: parti içi demokrasinin tıkandığı, CHP ve liderinin komplolarla karşı karşıya geldiği bir dönemde, yeni bir umut ışığı olarak ortaya çıkmış, aşırı Baykal yanlısı küçük bir azınlık dışında bütün partililerin desteğini almıştı. Ancak partisine yeni bir ivme kazandırıcı şeyler yapacağına ve yeni bir dinamizm kazandıracağına, büyük bir sorumsuzlukla hareket ederek; parti ilkelerine ters düşen bir tutum izlemiş, bölücü ve ayrılıkçılarla aynı paralelde olduğunu düşündüren, son derecede hatalı bir yola sapmış ve böylece, bir anda, kazandığı artı puanların tümünü kaybedebilme durumuyla karşı karşıya gelmiştir.
Sayın Baykal’ın bundan böyle liderlik yarışına çıkması büyük bir hata olacaktır. Zira böyle bir durumu yıllarca önce yaşamıştı. Eğer o dönemden ders alabilmiş olsaydı ne kendisi ne de CHP, bu gün yaşanmakta olan bu olumsuzluklarla karşı karşıya gelmemiş olabilirdi. Durum böyle olunca onun yeni bir girişimde bulunacağına ihtimal vermiyorum. Bugüne kadar kazandığı deneyimler ve yaptığı siyasi mücadeleler ve Cumhuriyetimizin temel ilkelerine bağlılığı gibi önemli nitelikleriyle bundan sonra Cumhurbaşkanlığı koltuğunun ona çok yakışacağını düşünüyorum.
Sayın Kılıçdaroğlu ise; eğer kendisini gerçekten Atatürkçü ve CHP İlkelerine sahip biri olarak görüyorsa, bu partinin içinde kalabilmek ve daha da ileriye gidebilmek için, şu anda isteyerek veya istemeyerek içine düştüğü hataları itiraf etmeli ve bundan sonrası için de; bir daha bu tür hatalar yapmayacağına dair partililere güven verici bir konuma gelmelidir. Bugün kendi yarattığı olumsuzluk ortamında maalesef hem kendisini hem de partisini müşkül durumda bırakmış, zaafa uğratmış ve zarara sokmuştur.
Sayın Kılıçdaroğlu genç bir politikacı sayılır, özverili hareket ederek, kendisini fazla ihtirasa kaptırmadan, şu andaki hatalarının telafisinden sonra yeniden liderlik yarışına çıkabilmek için bir süre bekleme ferasetini göstermelidir. Tabii bunlar CHP ilkelerine bağlılığının söz konusu olması halinde geçerlidir. Eğer değilse; kısa yoldan, kendisine, şu anki izlediği politikaya uygun bir siyasi parti seçmesi gerekecektir.
Yazının başında sözünü ettiğim üzere; CHP üyeleri ve CHP’ye oy veren veya vermek isteyen seçmenler büyük bir şaşkınlık içinde, umutsuzluk ortamına sürüklenmiş bulunuyorlar.
Doğrusunu isterseniz, ben, koskoca CHP’nin sadece iki kişiye endekslenmesini son derecede yadırgıyorum. Hele de; adeta “Horoz dövüşü” yaptırırcasına iki tarafa da ithamlarda bulunularak kavganın kızıştırılmasını doğru bulmuyorum. Eski ve yeni liderlerin dışında, koskoca Cumhuriyet Halk Partisi’nde; eğer yeni bir lider çıkmayacaksa, maalesef bu parti kimliğini kaybetmiş demektir.
Şimdi Sayın Baykal ve Sayın Kılıçdaroğlu, eğer gerçek CHP’li iseler ; çevreleriyle birlikte bir araya gelmeleri, kendileri liderlik yarışından çekilerek, yeni bir isim üzerinde anlaşmaları ve CHP’nin parçalanmasına izin vermemeleri gerekiyor.
CHP’nin, bugüne kadar kendisinden beklenen başarıyı gösterememesinin sebebi, gerek parti içinde, gerekse sosyal demokratlar arasında birlik ve beraberliğin sağlanamaması, partinin lider sultasından kurtarılamaması, parti içi demokrasinin gerçekleştirilememesidir.
Ben bu görüşlerimi ilk defa ortaya atmıyorum. Yıllardan beri bu konuları dile getirmeğe çalıştım ve hiç kimseden korkmadan, çekinmeden fikirlerimi açıkladım. Bu yazılarımın başlıklarını aşağıda veriyorum. İsteyenler www.fikirplatformu.net sitemden okuyabilirler.
CHP ülkemizin çok ihtiyacı olan önemli bir partidir. Cumhuriyetimizin temel ilkelerinin, Atatürk İlke ve Devrimlerinin koruyucusudur. Kişisel kaprislere, çekişmelere ve hizipleşmelere feda edilemez. Yaşamalı ve yaşatılmalıdır. Hem yönetim kadrolarında bulunanlar, hem de parti üyesi konumunda olanlar bu gerçeği görmeli, duygu ve düşüncelerini bu yönde değerlendirilmelidir. Başka Türkiye olmadığı gibi başka CHP’de yoktur.
Dilerim bu yazımla onlara ışık tutmuş olabilirim. Saygılarımla…
06.03.2012 / Antalya
www.fikirplatformu.net www.antalyabugun.com www.edebiyatdefteri.com
“TAZE KAN ARANIYOR” 30.06.2006
“SAYIN BAYKAL SÖZÜÜNÜN ARKASINDA DURMALIDIR” 22.12.2006
“SİYASİ PARTİLER YASASI, SEÇİM YASASI VE SEÇİMLER” 21.02.2007
“ZAVALLI DEMOKRASİMİZ VE GELECEĞİ 27.07.2007
“SAYIN BAYKAL’IN PAYINA DÜŞEN SORUMLULUKLAR” 15.08.2007
“DENİZ BAYKAL’IN IRAK ATAĞI” 23.11.2007
“DENİZ BAYKAL’A DÜŞEN TARİHİ GÖREV” 03.07.2008
“SAYIN BAYKAL’A ÇAĞRI” 22.07.2008
“YENİ PARTİ KURAN KURANA” 09.09.2008
“CHP VE TÜRBANLILAR” 19.11.2008
“ÇARŞAF VE TÜRBAN TARTIŞMASI” 02.12.2008
“DENİZ BAYKAL DEPREMİ I” 19.05.2010
“DENİZ BAYKAL DEPREMİ II” 20.05.201O
“DENİZ BAYKAL DEPREMİ III” 21.05.2010
“DENİZ BAYKAL DEPREMİ IV” 22.05.2010
“CHP’DE YENİ YOL HARİTASI NE OLMALIDIR?” 29.05.2010
“LİDER OLMANIN KOŞULLARI VAR” 27.06.2010
“KILIÇDAROĞLU VE CHP” 19.07.2010
“CHP’NİN YAPMASI GEREKENLER” 29.07.2010
“CHP’NİN TAZE KANA İHTİYACI VAR” 02.10.2011
“CÜPPELİ AHMET HOCA ANTALYA’DA” 02.10.2011
“CHP’LİLERE ÇAĞRI” 03.02.2012
“YANLIŞ HESAP GERİ TEPTİ” 27.02.2012
“AYAK OYUNLARI” 29.02.2012
YORUMLAR
CHP nin fikir üretememesi,darbecilerle arasına mesafe koyamaması,Hatta YAŞAR bÜYÜKANIT'ın üstüne gitmesi,Başbakanla Dolmabahçe sarayında konuşulanları gündemde tutması gerekirdi.Halkın değerlerine sahip çıkmalı,yasakları ve bazı kozları.AKP den almalı.Yoksa İKTİDAR için kolay lokma CHPnin bugünki durumu.
SELAM VE SAYGILAR..