ŞAMANİZM TAKINTISI OLANLAR
Bazı insanlar nedense kavimsel özelliklerini her şeyin önünde tutma gayretindiler.Hiç bir kavim hiç bir kavimden üstün değildir,önce bunun altının bir çizelim.Yahudiler gibi "biz seçilmiş bir ırkız" gibi iddianız varsa ispatlamanız gerekir.Size bu üstünlüğü kim vermiştir.Yahudilerin muharref tevrata dayandırdıkları bu söylem de zaten kabul görmemektedir.Onlar kendi kendilerine gelin güvey oluyorlar.Biz de gülüp geçiyoruz sadece.
Asırlar önceki Türk kavmiyetçiliğinin haritası çıkarılırken Üçoklar,Bozoklar adı altında altı adet erkek evlattan türeyen onlarca Türk kavminden bahsedilir.Türk kavminin başlangıcı Hz.Nuhun oğlu Yafes’in oğlu Türk’e dayandırılır.Yani Hz.Nuh’un torununun adı Türk’tür.Amma velakin bugün şiddetle küçümsediğimiz Arap,yahudi ve diğer soyların atası kabul edilen Sam ve Ham isimli oğullarda Yafes’in diğer iki kardeşidir.Pekala hal böyle olunca hangi kardeşin soyundan gelen diğerine karşı neye göre üstün oluyor açıklanmaya muhtaçtır.
Günümüzde İslam öncesi bir inanış olan "şamanizm" her nedense bazıları tarafından hala diri tutulmaya çalışılıyor.Göktanrıya inanmak,müslümanlığa yakın gibi görükse de islami bir inanış biçimi değildir.Türk toplumu olarak İslamı benimsedikten sonra "şamanizmi kutsamaya çalışmak"doğru bir yaklaşım değildir.Bu söylediğim inanç açısından bir yaklaşımdır.Kültürel olarak zaten toplumumuzda şamanizm döneminden kalan esintiler hala kullanılabilmektedir.
Türküz ama şamanist değiliz.Müslüman bir toplumuz.Geçmişte şaman olmamız bugünde şaman olacağımız manasına gelmez.Romamalılarda Hristiyanlığı kabul etmeden önceçok sıkı bir pagan inancına sahipti,ama hristiyanlığın kabulü ile bu inançtan şiddetle uzaklaşmışlar ve hristiyanlığı sıkı sıkıya sarılmışlardır.Bu toplumsal bir dönüşümün gereği olarak ortaya çıkmıştır.Kimi puta tapar toplumca,kimi gök tanrıya,kimi Allah’a.Hristiyanlğı benimseyen batılılar bundan asla pişman olmamışlar ve hatta hristiyanlık adına "haçlı seferleri"düzenleyecek kadar bir inanç toplumu olmuşlardır.Biz Türklerde İslamiyeti kabul ettikten sonra "şamanizmi"terketmişiz,bundan asla pişman olmamış,aksine islam dinini yüceltmek adına batıya,doğuya,kuzeye,güneye hep din adına fetihler düzenlemişizdir.
Bazı şamancı insanlar bu fetihleri "insanları doğramak" gibi çok vehim bir ağızla eleştirirken kimin adına,ne düşünce ile bunu yaptıklarını açıklmaktan bile acizlerdir.Arapları aşağılık görüp ,bizi sırtımızdan vurdular derken ,onları oyuna getiren ingiliz sömürgeciliğinden hiç bahsetmezler.Varsa yoksa araplar kakadır.Arapça bir dil emperyalizmidir gibi saplantıya giriyorlar.Öyle düşünenlere sorum şudur ;o zaman dilimizdeki Arapça-Farsça-İnglizce-Fransızca kelimeleri çıkaralım geriye kalan saf türkçe kelime ile kime derdinizi ne kadar analatabilirsiniz, bana örnekler verin.Bunun mümkünatı yoktur.Falih Rıfkının Türk dili çalışmaları sırasında ne sıkıntılar çektiklerini merak edenler açıp eserlerine bir göz atsınlar.Yüz yıllarca araplarla,farslarla,ingilizve fransızlarla bir şekilde temas etmişiz.Bu kültürel etkileşimi gayet doğal karşılamak lazım iken vatandaş bilinçsizce ve açıklamasını dahi yapamadan arapça ibadete ve arapçaya karşı olduğundan dem vuruyor.Kardeşim madem Türkçecilik konusunda samimisin birde ingilizce-Fransızca kelimelere savaş açsana! onlar da bu dilin yabancı unsurlarından değil mi?.Ama amaç farklı.Hala şaman anlayışından çıkamamış insanlara malesef rastlayabiliyoruz.
Türklük ve müslümanlık o gün bugündür şiarımızdır.Müslüman Türkler yüzyıllardır islamın bayraktarlığını yapmışlardır.Bundan gocunanlar bana Türklükten dem vurmasınlar.Ya da hangi cins Türk olduklarını ifşa etsinler.
Vatandaş müslümaları sanki aşağılarcasına hristiyanlar müslümanlardan bilime daha çok önem vermişlerdir diyor.Çok yazık..Şemseddin Sami nin "İslam medeniyeti"ve Cengiz Özakıncı’nın "islamda blimin yükselişi ve çöküşü" isimli eserleri okusunda bu utançıktan vazgeçsin.Şahsen ben gurur duyuyorum.Bugün ışığı bulan hristiyan Edison u nasıl kabul edebiliyorsam,Hristiyanlar da asırladır İbn-i Sina’nın eserlerini ünüversitelerinde ayırım yapmadan okutmuşlardır.Bilimde, hristiyan bilimi,islam bilimi diye bir şey olamaz.İlim ortak bir maldır,çalışan kazanır.Güya vatandaş islam bilime manidir gibi bir yaklaşım içerisine giriyor,üzücü bir durumdur.Ayrıca şunu belirtmekte fayda görüyorum sadece "Harizmi" nin sıfırı (0) bulması dahi tüm bilimlerin neredeyse temelini oluşturur.Sıfırı bulunmasıyla matematikte,algoritmalarda,trigonometriler de hızlı bir çığır açılmış ve günümüzün uzay teknolojileri ve nano teknoloji dahi bu kaynaktan beslenmiştir.Roma rakamlarını hatırlarsanız 1 ila 9 arasındadır.0 rakamı ve basamaklar yoktur.Hristiyanlar bu matematikle mi bilimde çığır açmışlardır diye sormak lazımdır eziklik hissedenlere.
İnsanlar hata yapabildiği gibi ülkeleri yöneten insanlarda ülkelerini hataya sürükleyebilirler.Bunları öne sürerek kin damarı ile beslenmek hoş değildir.Özür dileyenin özrü kabul edilmelidir.Sırf kavimsel yaklaşımlarla geçmişe özlem duyanlar,o günler çok gerilerde kalmıştır.Gözününüzü açınız geçmişe taklılıp kalmayınız.Bu söylediklerimi yanlış anlamayın Türklüğümüzü inkar etmiyoruz,Türküz ve aynı zamanda müslümanız diyoruz.Şamanizm geçmişte var imiş ama şimdi yoktur.Şaman kardeşlerim yakında şaman din adamları da isterlerse şaşırmam.Çünkü beslendikleri damar ırkçılığa dayanıyor olabilir.(Talipname’den)
YORUMLAR
bunlar konuşmaya bile değmez mahlukatlar..
rabim ıslah eylesin deyip geçelip..
ne okurum ne de bir zerre ehemmiyet veririm..
selamlar..
Talibi
Yazındaki değerlendirmelere yürekten katılıyorum. İnanıyorum! zaman gelecek topluluklar konuştukları diller anlamda birbirlerine yaklaştığı görülecek, bunu sağlatan bilimi anlamak ve gelişmesini görmek içindir. Kısaca her toplum ister istemez başka toplumların dillerini kelime kelime kendi diline katacaktır sonunda yani gelecekte ırklar bilim sayesinde birbirlerini daha iyi anlayacaklar. İşte birbirini anlamak sorunları kökünden çözmeye katkı sağlar. Siloganım ise "HAYDİ DÜNYA TEK DİL ORTAK DİLE". Aklımın erdiğinden beri benim dileğimdir bu. Talibim yazılarını beğeniyle okuyorum takip ediyorum, konuşur gibi yazarsan daha iyimi olur bilmiyorum okuyucu sıkmadan çünkü okuyucular aynı seviyede değildir bu yönünü değerlendirebilirmisin? yanlış anlama maksadım beğenmemek değil daha güzele. Selamlar...
Talibi
Her ırk geçmişinde hata yapabilir ve gerçeği bulup ve yeni benimsedikleri din üzere giderler. Ne geri kalmış düşünce bu şamanizm, içinde onlarca ilkel hurafeyi barındırıyor. Ben türküm ve sizin gibi düşünüyorum, çok haklısınız. Yabancıların şu yönünü takdir ediyorum siz bir buluş yaptığınızda buyurur gidersiniz baktılar işe yarayan bir şey hemen kabul görürsünüz.. Fakat burada kimsin, nesin, akademik seviyene bakarlar önce. Onlar sa ırk, dil, din ayırmadan senin yeteneğine başarına değer veriyorlar. Çok geri kalmış yönlerimiz var kabul etmek lazım...Kaleminize sağlık ...
Talibi
Değerli arkadaşım.
Bir kaç ay evvel face book sayfamda bir arkadaşlık teklifi gördüm. Baktım eski bir öğrencimdi. Kabul ettim ve sohbete başldık. Sonra bu vatandaşın sayfasında ''Krala parmak atan soytarı '' diye bir siteye üze olduğunu gördüm ve o siteye girdim. Site mensuplarının hepsi de 12 Haziran seçimleri öncesinde Osman Pamukoğlu'nun kuduğu Hepar'ı destekleyen kişiler. Yazdıkları, yolladıklrı, yayınladıkları her bilidiride özellikle Allah'a, Hz. Peygambere, İslam dinine ağıza alınmayacak küfür ve saldırılar...Güya öz be öz Türklüğü savunuyorlar. ( Artık her ne demekse ? ) Şaman sembolleri, ''Bizim dinimiz Şamanizmdir '' ifadeleri gırla...Atatürk'ü bile Şamanist olarak gösteriyorlar...Ama biraz sohbet edince dillerinin altındaki baklayı çıkarıyorlar ve açık açık ateist olduklarını itiraf ediyorlar.
Velhasılı kelam bu soytarılar şamanist bile değiller...Düpedüz atesitler.
Ben bunlara gülüp geçiyorum. Allah ıslah eylesin diyorum...Adam yerine de koymuyorum...Siz de öyle yapın. Hiç kafanızı takmayın. Bırakın kendi çıkardıkları necaset içinde boğulup gitsinler...Bunlara cevap verince kendilerini bir şey sanıyorlar çünkü.
Hayvan bile olamamış mahlukata laf anlatamazsınız...
Selam ve saygılarımla.