- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biyolog Dawkins'e.
Sayın Dawkins Bey,
Anglikan Kilisesi’nin başı Başpiskoposu Rowan Williams ile Ateizim üzerine yapmış olduğunuz tartışmaya cevaptır.
1- Sayın Dawkins Bey anlayamadığınız dünyanın bir hiçlikten var olduğu fikrinin güzelliğinin görülemeyişine karşı,
zerafetle dolu, nefes kesici ve güzel şeyler sadece dünya ile sınırlı olamadığınıda anlayabilmiş değilsiniz.
O hayran kaldığınız dünya sonsuz güzellikler okyanusundan sadece bir damla olduğunu da anlayabilmiş olmamığınız gösteriyor.
Sonra anlayamadığınız ve anlayamayacağınız bir şey daha var!.
Bütün bu güzelliklerden daha güzel GÜZELİ TANIYAN BİR AKIL,
GÜZELDEN ANLAYAN BİR GÖNÜL SAHİBİ OLAMAMAYIŞINIZ.
Evet
Dawkins “Dawkins “Anlayamadığım şey neden dünyanın bir hiçlikten var olduğu fikrinin güzelliğini göremiyorsunuz. Bu zerafet dolu, nefes kesici ve güzel bir şey.
Neden böyle bir şeyi Tanrı gibi karmaşık bir şeyle alt üst ediyorsunuz?” diye soruyorsunuz.
Bunca sanat ve sonsuz maksatlar içeren bu varlık âleminin HİÇTEN VAR OLDUĞUNU İDDİA EDEREK, HERŞEYİ HİÇLİĞE MAHKUM EDECEK KADAR SÜPER ZEKA OLMADIĞIZIDAN DOLAYI.
HİÇ BİR ŞEY HİÇTEN VAR OLMADI MANASIZ VE MAKSATSIZ yaratılmadı diyoruz.
Dawkins Bey size sorulacak çok şey olmasına rağmen;
Sadece basit bir örnek ile yetinelim.
Sayın Dawkins Bey,
İnsana ait bilgi ve sanat izleri taşıyan hangi şeyi hiçten var olduğunu söyleyebilirmisiniz?
Söyleyip iddia eden birisi olsa kabul edermisiniz?
Madem biyolğsunuz insan anatomisinin HAYRET FEZA denizinden bir damla ile bir misal üzerinde mütalaa geliştirelim.
İki cam bir çerçeveden ibaret olan, sıradan bir gözlüğün,
hiçten, kendi kendine veya gözlük yapımında kullanılan tüm malzemelerin bir araya gelmesi sonucu
GÖZLÜĞÜN VÜCUT BULABİLECEĞİ İHTİMALİ VARMIDIR?.
Sanıyorum ki böyle bir iddiayı kabul edecek, veya böyle bir iddiayı kabul edeni kabul edecek kadar mantık mahrumu bir kimse olduğunu kabul etmeyeceksiniz.
Çünkü gözlüğün günümüze kadar gelmiş bulunan optik ilim,
Gelişmiş olan teknolojisi gözlüğün HİÇTEN OLMAYACAĞINI GÖRME YETENEĞİNE SAHİP OLAN HERKESE İNKARI İMKANSIZ BİR NETLİKTE GÖSTERİYOR.
Oysa GÖZ İLE GÖZLÜK ARASINDA BİR MUKAYESE YAPILDIĞINDA GÖZÜN HİÇLİKTEN VAR OLDUĞUNU SÖYLEMEK sanıyorum akıl ve mantık ile pek uyuşmuyor olsa gerek.
Sonsuz varlık aleminde varlığından söz edilemeyecek kadar basit ve küçük olan bir gözün fonksiyonları ve bu fonksiyonların his ve duygu, algı ve motivasyon irtibatları yoktan, hiçten, kendiliğinden oldu denebilirmi?
Biz Allah’a, ahirete inananlar sizin tabiriniz ile teistler şunu söylüyor ve iddia ediyoruz.
EN BASİT İŞLERİNİ BİR AMAÇ VE ANLAM DOĞRULTUSUNDA GERÇEKLEŞTİREN VE YAPTIĞI İŞİN ANLAM VE AMACINI BİLMEYENLERE TÜM KÜLTÜRLERDE DELİ DEMEMİZE RAĞMEN!..
YOK OLACAĞINA İNANARAK BÜTÜN HAYATINI ANLAMSIZ VE AMAÇSIZ YAŞAYAN İNSANA NE DENİR BİLEMİYOR, SİZ BU KONUDA NE DERSİNİZ? ANLAMSIZ VE AMAÇSIZ YAŞAYANLARI NE AD İLE ADLANDIRISINIZ?
Sayın Dawkins Bey,
Tanrıya ve Ebedi bir hayata İnanmıyorsanız,
Hayatı geçmişte yaşamış olduğunuz zorluklarına,
gelecekte tehdit eden sıkıntılarına rağmen!..
Niçin YAŞIYORSUNUZ?..
Yaşamayı seviyor ve istiyor iseniz,
NEDEN EBEDİ BİR HAYATIN VARLIĞINA İNANMIYORSUNUZ?..
Veya İNANMAK İSTEMİYORSUNUZ?..
Diye sormadan edemiyor.
Aslında yaşamak zor.
Ölmek kolay ANLAMSIZ VE AMAÇSIZ YAŞAM,
AMANSIZ KORKULU BİR TAKİP ALTINDA VERİLEN BU MÜCADELE NİÇİN
Sonunda sadece yok ve hiç olmak için.
“Tanrı’nın bu süreçte bir ayakkabı çekeceği gibi öylesine fazladan bir rolü olduğundan bahsetmiyorum”
2- Evet, Tanrı Ayakkabı çekeceği yapmaz.
Amma,
Değil ayakkabı çekeceği, uzayı fethedecek aklı, fikir, sanat, hayal, hafıza ilim ve marifet sahibi İNSAN YARATIR.
Dolaylı da olsa AYAK KABI ÇEKECEĞİNİ DE TANRI YAPAR VE YARATIR DİYENLER DE ASLA YANLIŞ BİR ŞEY SÖYLEMİŞ SAYILMAZLAR.
Dawkins’in ‘şefkatli bir Tanrı varsa niye bu kadar acı var?”
3- Sayı Dawkins Bey Felsefe uzamanı olduğuna göre!..
Zıtlar bir birinin vücudunu tarif eder veya doğurur kuralını da biliyor olsa gerek.
Acı olmasaydı tatlı, dertler ve sıkıntılar olmasaydı, huzur ve mutluluklar nasıl bilinecek nasıl yaşanacak YAŞAM NASIL ANLAM VE LEZZET KAZANACAKTI?..
4- Sayı Dawkins Bey Tanrının varlığı, yaratıklar ile olan münasebetleri,
Ruh, ölüm ve sonrası, ebedi yaşamın varlığı ve delilleri,
Akıl sahibi bir insan için gereği hakkında bilgi edinmek veya bu konudaki inkar felsefesine gerçekten inanıyor ve güveniyor iseniz ANGLİKAN KİLİSESİ BAŞ PİSKOPOSUNA DEĞİL!..
Türkiye de çocuk yaştaki bir NUR TALABESİNE GELİNİZ SORULARINIZI SORUNUZ, SORULARINIZA MAKUL, MUKNİ VE MANTIKLI CEVAPLAR ALACAK,
HİÇ OLMAK İÇİN BİR ÖMÜR SÜRÜNMEKTEN VAZGEÇİP.
ANLAMSIZ VE AMAÇSIZ YAŞAMANIN SIKINTILARINDAN KURTULURSUNUZ.
Şunuda söylemeden geçemeyeceğim.
Bizler siz biyoloğ, jeoloğ, astroloğ ve benzeri bilim adamlarının keşiflerindeki güzellikleri görüp, duyarak YARATICININ VARLIĞINA İNANIYOR, SANATLARININ MÜKEMMELLİĞİ KARŞISINDA HAYRANLIK, HARİKALIKLARI KARŞISINDA HAYRET İLE BAŞIMIZI MUHABBET SECDELERİNDEN KALDIRAMIYORUZ.
HALİNİZ BANA ŞUNU GÖSTERDİKİ BAKMAK İLE GÖRMEK AYNI MANAYA GELMİYOR.
SİZLER SADECE BAKIYORMUŞSUNUZ.
YAZIK GÖNÜL İSTERDİKİ BU MUHTEŞEM SARAY MİSALİ KAİNATA ONUN BÜYÜKLÜĞÜNDE BİR YARATICININ GEREĞİNİN GÜZELLİĞİNİN DE FARKINDA OLSYDINIZ.
Necdet EREM.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.