- 975 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUM/SUZ
Sevgili dostlar!
Bu gece okuduğum şiirler arasında iki şiir dikkâtimi çekti, her ikisi de puan, yorum, ve favorilere ekleniş bakımından oldukça zengindi ve bana göre her ikisi de vasat şiirlerdi.
Üşenmedim ve 26 Şubat 2012 tarihinde bu iki bayan şâirimizin kaç şiiri favori listesine aldıklarını araştırdım.
Evet yanlış duymadınız!
Dün eklenen tam 347 şiiri tek tek tıklayarak resimlerinden, kaç şiiri favori listesine aldıklarını saydım.
Yaptıkları yorumları sayamadım zîra bâzı şiirlerde 10’dan fazla yorum olduğu için ilk bakışta görünmüyordu yorum sayfalarını tek tek açmam gerektiği için o kadar da uğraşmadım!
İŞTE İSTATİSTİK SONUÇLARI:
1.ŞÂİR
Tam 50 şiiri favori listesine almış ve bunlardan bir kısmını favorisine alan tek kişi kendisi.
Bu arkadaşımızın kendi şiirine 35 kişi tam puan vermiş, 23 kişi şiirini favorilerine eklemiş ve 44 kişi yorum yazmış.
2.ŞÂİR
Bu arkadaşımız da tam 36 şiiri favorisine eklemiş ama belirli bir saat diliminde çevrimdışı olmalı ki uzunca bir süre hiçbir şiirde görünmemiş.
Bu arkadaşımızın kendi şiirine 48 kişi tam puan vermiş, 33 kişi favorilerine eklemiş ve 55 kişi yorum yazmış.
Ben bu konuda gerek hiciv ve gerekse düz yazı yazarak çok konuştum!
Bu sebeple yorumsuzum, yorumu size bırakıyorum.
Emek verilmiş güzel şiirlerde ve yalansız, çıkarsız dostluklarda buluşmak dileklerimle.
.
YORUMLAR
BENİM ANLAYAMADIĞIM, BU KONU NİÇİN ÖNEMLİ OLUYOR?... SEÇKİ KURULU İLAN ETMEDİ Mİ, GRUPLAŞMALAR OLUŞTUĞU İÇİN ŞİİRLERİN DEĞERLENDİRMESİNİ PUANLAMAYA GÖRE YAPMIYORUZ ARTIK, DİYE... BEN TAKİP ETİĞİMYAZAR DOSTLARIN ŞİİRLERİNE ANCAK YETİŞEBİLİYORUM (GÜNLÜK 15-20 ŞİİR) VE BU DOSTLARIMIN BEĞENDİĞİM ŞİİRLERİNİ FAVORİ LİSTEME ALIYORUM (GÜNLÜK 10 ŞİİR FİLAN FAVORİ LİSTEME GİRİYOR.) E? NE VAR BUNDA...SEÇKİ KURULUNU DA ETKİLEMEDİĞİNE GÖRE KİME NE ZARARI VAR::::::)))))
(Mustafa Çetiner)
Ama günde 50 şiiri favorinize ekliyor ve kötü bir şiirinize 44 yorum alıyorsanız burada bir sorun var demektir.
Selam ve saygımla.
Kemnur
bizler kendimiz için yazmıyormuyuz..
yoksa başkaları adınamı yazılıyor..
ne alaka..
okuyan okur..
okumayan okumaz..
beğenen beğenir..
beğenmeyan beğenmez..
üstad haklısınız.
vesselam..
selamlar..
(Mustafa Çetiner)
Ama maalesef çoğunun amacı şiir falan değil, yalandan da olsa övgü alıp egosunu tatmin etmek.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
üstad inanın sizi denetim kuruluna seçmeli diyorum o kadar incelemişsiniz ki pes doğrusu ama şu bir gerçek ki iyi şiir yazamayan dostlarımız da güzel şiirlerden örnek alıp ileriye daha ileriye gidebilirler bence şiirleri okumadan yorum yazanlar zamanla kaybolup gidiyor merak etmeyin sevgiler saygılar
(Mustafa Çetiner)
Ya da insanlar hatalarından vazgeçsin ve doğru yolu bulsun, i kolaycılık bırakılıp, şiire daha çok emek verilsin.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Bazı insanlara bu dünya büyük gelir; bundan olsa gerek kendi kendileri için bir dünya yaratma telaşına girerler büyük dünyada kendilerine bir yer bulamamış insanlar kendi kurdukları bu dünyada kendilerini de kral ilan ederler rahat rahat..Tatmin olurlar bu şekilde mutlu olurlar...
Hani vardır ya çocuklar kendi aralarında oyunlar oynar kısa sürsede kendilerini o an bir kahraman bir prens zannederler....
Sayın hocam şiirlerinizde ve yazılarınızda bu konuyu sıkça işliyorsunuz okudum hemen hemen hepsini velakin bunu yapan insanlar bu yazıları okusalar dahi tersten okurlar yine bildiklerini anlarlar...
O tür insanları kendi hallerine bırakıp bir büyükleri olarak oyunlarını izlemekle mutlu olun bence...
Mesela ben çok bunaldığım anlarda bir parka gider oturup çocukları izlerim ve mutlu olurum sizde deneyin bence...
(Mustafa Çetiner)
Ama insanlar birbirini kandırmaya çalıştıkça ben uyarmaya devam edeceğim.
Teşekkürler görüş bildirdiğiniz için .
Selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
frezya...
" Mâni oluyor hâlimi takrire hicabım "!
Bazen o kadar acele ediyorlar ki yorum yaptıkları şair / şairenin adını bile yanlış yazıyor, taziye yapılacak yerde yürekten öpüyor, gülünecek yerde ise ağlar gibi görünüyorlar. Uyardığınız zaman ise türlü bahaneler savurarak hakaret ettiğinizi iddia ediyorlar.
Ne yazık ki dışarıdan bakıldığında " adam " gibi görünen bazı zevatta bu riyakârlığa taraf olup caz - cuz ediyor!
Siz ancak kendinize eziyet eder / ediyorsunuz Mustafa Bey!
Çokları hâlinden oldukça memnun...
Eyvallah!
(Mustafa Çetiner)
Hem şiir, hem de insanlık adına.
Sayın Ekrem Şama'nın Babasının vefât ilanını bile favorisine ekleyeni gördüm ben.
Üstelik bu zâtın yazdığı şiirler hep Allah, Peygamber üzerine.
Desteğiniz için teşekkürler üstadım.
Eyvallah.
Selam ve saygımla.
Serhat ERTAŞ
Iyi analizdi ne diyelim ki hocam. Öyle tatmin oluyorlarsa devam... Insan ancak kendisini kandırır. Saygılarınac Mustafa hocam
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.