- 679 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VAN'A YENİ BİR KAMPANYA!
Bugün 24 Şubat 2012, yani büyük depremin dört ay sonrası. Yaralarımız büyük bir ölçüde sarıldı, sarılıyor; ancak ilk gününden itibaren söylene gelen yardım ve hizmetlerin organize edilememe sorunu, halen çeşitli yerlerde maalesef boy göstermektedir.
Mesela; konteynırların geç teslim edilmesi ve halen teslim edilmeyen konteynırın bulunması.
Mesela; bazı kurumların bahçelerinde aylardır bomboş bekleyen onlarca prefabrik evin bulunması ve buna karşın halen bazı biçare ailenin çadırlarda ikame etmesi.
Mesela; birçok kurumun halen kalıcı bir binaya yerleşememesi
Mesela; devlet destekli ödenecek faizsiz kredilerde çeşitli sorunların yaşanması, ödenememesi.
Mesela; elektriklerin sürekli kesilmesi.
Mesala; mesela ve mesela bu mesela meselesi uzar da uzar.
Deprem musibetinin olumsuz sonuçları bir yana bırakıp, bundan sonra atılması gereken adımlar üzerine konuşup tartışmamız gerektiğini düşünüyorum.
Van’ımızı nasıl en kısa sürede ayağa kaldırabiliriz diye, formüller, projeler üretmemiz gerekiyor.
Hani bahar aylarında olur ya, bahçeler eşilir, toprağın altı üstüne getirilir, toprak havalandırılır, yabani bitkiler kökünden çıkarılır; neticesinde ise; rengârenk çiçekler arasında güzel güzel meyve-sebze bahçeleri yetişir. İşte Van’ın da böyle güzel bir bahara gebe olduğunu düşünüyorum.
Bu doğrultuda, önümüzdeki şu bahar aylarını iyi değerlendirerek, depremin olumsuz etkisini büyük ölçüde, Van’ımızın üzerinde atabiliriz.
23 Ekim’den bu yana TV kanallarına destek amaçlı çıkan, binlerce ünlü; sanatçı, iş adamı, sporcu, yazar ve sayamadığımız diğer alanların önde gelenlerini, reklamlarda, programlarda görev alarak destek olduklarını gördük, görüyoruz. Ancak bunun yetmediğini, kamera karşısında binlerce km ötede bu sorumluluğun yerine gelemeyeceğini ve Van’a gönderilecek maddi desteklerin, Van’ı eski canlılığına kavuşturamayacağını biliyoruz. Bu nedenle, mayıs ayında yeni bir kampanya ile Van hayatını canlandırmak ve Van’ı tekrar cazip bir merkez haline getirmek için; “Van’a Gidiyoruz, Van’a Akıyoruz, Ben de Van’a Gidiyorum” Sloganı ile Van’a destek olacak tüm ünlü-ünsüz, yardım sever, gönüllü Türkiye halklarını, yeni bir kampanya ile mayıs ayının ilk hafta sonunda Van’a konuk edebiliriz.
Ülkemim dört tarafından gelen misafirleri evlerimize, konteynır ve prefabrik evlerimize de konuk edip, acımızı, tatlı sohbetlerle paylaşabiliriz.
Kampanyaya değişik etkinlikler de dâhil edilebilir.
Ülkemin 81 il ve ilçesinden gelecek gruplar, Cumhuriyet Caddesi’ni baştan sona çeşit çeşit yöresel ürünleri ile renklendirebilir, stantlar açarak, yöresini tanıtabilir, müzik grupları, açık hava konseri verebilir, ödüllü yarışmalar düzenlenebilir.
Kampanya ile Van’a bir canlılık geleceğini, ayrıca ülkemim 81 il ve ilçesinden gelen kardeşlerimizle geçireceğimiz birkaç günün, ülke birlik beraberliğine fayda sağlayabilir.
Kampanya, il valilikleri öncülüğünde, belediye ve kaymakamlık makamlarınca yürütülerek organize edilebilir. Ayrıca, Turizm Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı ve AFAD ile de desteklenebilir. Proje birçok yeni fikir ile genişletilebilir.
Ayrıca bu proje ileriki zamanlarda, ülkemin herhangi bir bölgesinde meydana gelecek bir afette de aynı şekilde tekrar uygulanabilir. Türkiye için, afet sonrası yapılması gereken uygulamalardan biri haline getirilerek, sürekli hale getirilebilir.
Böylelikle afet sonrası canlılığını ve cazipliğini kaybeden bölgeler için bu uygulama bir ilaç olabilr…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.