- 460 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMPERYALİSTLER SURİYE'YE SALDIRACAKLAR
EMPERYALİSTLER SURİYE’YE SALDIRACAKLAR
Orta Asya ve Orta doğunun kontrolü ABD için hayati önemdedir. Bütün insanlığı hedef alan yeni bir dünya savaşı tehdidi her-geçen gün artmaktadır. 1991 Körfez Savaşı’ndan sonra bu tehlikeli süreç başladı. Süreç Suriye işgaliyle devam edecektir. Emperyalistler ve işbirlikçileri Suriye’de İsrail’in kontrolünde büyük bir Hristiyan devleti kurmak istemektedirler.
Büyük Orta -Doğu Projesinin bir parçası olan Suriye’deki bu tehlikeli süreç, bütün hızıyla derinleşerek bütün bölgeyi sarmak üzeredir. Saldırının amacı Lübnan’ı da kapsayacak, İsrail’in ve Batı’nın çıkarlarını gözetecek,İsrail’in kontrolünde yeni bir büyük Hıristiyan devleti kurmaktır. Kurulacak devlet İsrail’in kontrolünde bir kukla devlet olacaktır. Bu saldırının amaçlarından biri de bütün bölgede sünni-şii çatışmasını başlatmaktır. Saldırının ihalesi yapılmış ve bu ihale Türkiye’de kalmıştır.Aynı senaryo Irak işgali sürecinde de oynanmıştı. Emperyalistler Suriye halkına saldırıyı, "demokrasi ve insan hakları" kılıfı altında bütün dünyanın gözleri önünde gerçekleştirmektedirler.
Türkiye’deki işbirlikçi burjuvazi saldırgan A.B.D.ve İsrail’in çıkarları için Suriye’ye saldıracak.Yani bu güçler Türkiye’yi bu saldırıda taşeron olarak kullanacaklardır.Emperyalistler ve işbirlikçileri Türkiye’de Alevileri hep kendilerine muhalefet eden bir kuvvet olarak görmüş ve bu kuvvetin tasfiyesi için cumhuriyet tarihinden bu yana Alevilere karşı genellikle katliamcı politikalar gütmüş türler.Suriye’de azınlıkta olan Alevilerin iktidardan uzaklaştırılması, Türkiye’de ki Alevilerin ezilmesi anlamına gelmektedir.Burada temel sorun salt Suriye’deki Baas’cılık değil,genelde devrimin temel dinamiklerinden biri olan alevi dinamiğinin kontrol altına alınmasıdır.
Samuel Huntington’un ’’medeniyetler çatışması’’ sadece etnik çatışmaları değil, aynı zamanda dinsel ve mezhepsel çatışmaları da körüklüyor.Faşist devletin Suriye’deki emekçilere olan kini ve düşmanlığı, Türkiye Alevilerine de yöneliktir. Bu saldırıda Türkiye’deki alevi kitlelerin tavrı tüm bu nedenlerle çok büyük bir önem arz etmektedir.Aleviler,Suriye saldırısına karşı bölge halklarıyla devrimci,anti emperyalist cephede mücadele etmelidirler.İşbirlikçi faşist Suriye devleti de, yılardır emekçi halka karşı katliamlar yapmaktadır.Ancak bu sorun sürece devrimci yöntemlerle müdahale ederek çözülecektir.Suriye devrimi,Suriye halkının sorunudur.Bu mücadelede dünya devrimci kamuoyu Suriye halkının yanındadır.Üç dünyacılar ise,her zaman olduğu gibi yine Suriye’deki faşist rejimi desteklemektedirler.
Erdoğan Ateşin
23.02.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.