- 2429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Mustafa Baloğlu ile Fakülte çalışmaları üzerine..
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DEKANI PROF.DR MUSTAFA BALOĞLU “TOKAT ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN YAŞAMASI KOLAY VE AVANTAJLI BİR ŞEHİRDİR” DEDİ.
SORU- Bize bu dönem fakültenizdeki çalışmaları anlatır mısınız?
MUSTAFA BALOĞLU- 2011-2012 eğitim-öğretim yılı birinci dönemin sonunda sizin yönelttiğiniz bu soruyu yönetim olarak kendimizi değerlendirmek amacıyla, başka değerlendirme ölçütleriyle birlikte biz de kendimize sorduk. Ulaştığımız cevapları birkaç alt başlık halinde şöyle özetleyebilirim. İlk olarak, dönem başında fakültemizi yeni kazanan öğrencilerimizi daha iyi tanıyıp onları Tokat’a, üniversitemize ve fakültemize daha hızlı bir şekilde adapte edebilmek amacıyla kayıt esnasında bir tanıma anketi uyguladık ve bu anketin sonuçlarını toplantılarımızda paylaştık. Ayrıca, yine bu bağlamda ilk defa öğrencilerimize iki aşamalı bir oryantasyon faaliyeti düzenledik.
Geçen dönem gerçekleştirdiğimiz bir başka yenilik de çift ana dal ve yan dal uygulamalarının başlatılması olmuştur. İlgili yasal düzenlemeler çerçevesinde ve üniversitemiz genelindeki uygulamalara paralel olarak gerekli şartları taşıyan öğrencilerimiz bundan böyle kazandıkları bölüm ile birlikte başka bir bölümde de eğitim görebilmektedirler. Şu an fakültemizde bu uygulamaya 12 öğrencimiz katılmaktadır. Umudumuz bu sayının ileriki yıllarda daha da artmasıdır.
Yönetim görevine yaklaşımımız, her türlü hizmetin değerlendirilmesi gerektiği gibi, yönetim hizmetinin de değerlendirilmesi gerektiği şeklindedir. Bu dönem sonu itibariyle fakültedeki hemen herkesin yönetime yönelik eleştiri ve değerlendirmelerini bireysel anlamda iletebileceği bir etkileşim zemini oluşturduk. Bu benim özellikle önemsediğim bir şey, çünkü eleştiri ve değerlendirme, hem sistemin yenilenmesi ve düzenlenmesi ve hem de gerektiğinde değişimin başarılması için yapılması gereken bir etkinlik. Fakültemiz, bu dönem açılan yeni bölümleri öğrenci alımına hazırlayabilmek amacıyla kadro ve donanım açısından zenginleştirme amacını önemli ölçüde başardı. Öğrencilerimizin dersleri ve öğretim elemanlarını değerlendirmeleri ve bunun standart ölçütlerde yapılması benim çok önemsediğim bir başka değerlendirme ölçütüdür. Sistemin varlığının gerekçesi olmaları itibariyle öğrencilerimizin mutlaka görüşlerinin alınması ve onların değerlendirmelerine göre gerekli düzenlemelerin yapılması önemliydi. Bu dönem bu değerlendirme anketini uyguladık. Öğrencilerimizin görüşlerinin değerlendirilmesi hem fakültenin dekanı olarak bana fikir verecek hem de öğretim elemanlarımız kendilerini değerlendirme ve geliştirme fırsatı yakalayacak. Ben bu uygulamanın, bundan sonra sürekli yinelenerek devam edeceğini söylemek isterim.
Fakültemizde yapmaya çalıştığımız, öğrenciyi merkeze alan, sürekli kendimizi denetleyerek ve izleyerek gelişimi, değişimi ve gerektiğinde dönüşümü başarabileceğimiz dinamik bir kurum yapısı oluşturmak. Bu dönem az önce ifade ettiğim faaliyetlerle bunu gerçekleştirme yolunda önemli adımlar attığımızı düşünüyorum.
SORU- Bu sene yapılan kültürel faaliyetleriniz neler oldu?
MUSTAFA BALOĞLU- Kültürel faaliyetleri birkaç boyutta değerlendiriyoruz, amacımız öğrencilerimizin hem sosyal hem entelektüel gelişimlerini destekleyen etkinlikler yürütmek. Bu faaliyetler yönetim merkezli değil, daha çok öğrenci kulüpleri ve bölüm merkezli olarak ve öğrencilerimizin talepleri temelinde oluşturulmakta. Elbette dekanlık olarak planladığımız kültürel etkinlikler de söz konusu, fakat daha çok yapmaya çalıştığımız, öğrenci merkezli, onların daha aktif rol alacağı faaliyetleri planlamak. Bu dönemde öğrencilerimizin sosyal, akademik ve entelektüel gelişimlerini destekleyen konferans faaliyetleri, şehir içi ve şehirlerarası geziler, kaynaşma geceleri, film gösterimleri, bilgilendirme toplantıları, kendi ürettikleri ürünlerden oluşan sergi faaliyetleri ve konserler yapıldı. Burada öğrencilerimize rehberlik eden öğretim elemanlarımıza çok önemli katkı ve rehberliklerinden ötürü, ayrıca teşekkür etmek isterim. Öğretim elemanı arkadaşlarım ve öğrencilerimizin katkılarıyla kültürel ve sosyal faaliyetlerimiz bahar döneminde de devam edecektir.
SORU-. Okulunuzda açmayı düşündüğünüz yeni bölümler var mı neler?
MUSTAFA BALOĞLU-Fakültemizde açık olan pek çok bölüm var. Bölümlere öğrenci alımının olabilmesi için Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği ölçütler söz konusu. Biz ülkenin ihtiyacı ve mezunların istihdam olanaklarını göz önüne alarak, mevcut bölümlerin kadrolarını zenginleştirmeyi, ülkenin ihtiyaç duyduğu ve mezunların istihdam olanaklarının olduğu bölümleri öğrenci alımına hazır hale getirmeyi hedeflemekteyiz ve böyle bir sorumluluğumuz olduğunun farkındayız. Öğretim üyesi ihtiyacını tamamlayabilirsek önümüzdeki yıl Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümüne öğrenci alımına başlayacağız. Bunlara ilaveten, lisansüstü eğitim anlamında Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde açmayı düşündüğümüz Psikolojik Danışma ve Rehberlik ve Eğitim Programları ve Öğretim doktora programları ile Eğitim Yönetimi ve Denetimi tezsiz yüksek lisans programı için dosya hazırlayarak YÖK’e gönderildi. Olumlu sonuç bekliyoruz. Geldiği takdirde Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde doktora programlarına ve yöneticiler, deneticiler için yükseklisans proğramına öğrenci kabul edebileceğiz. Bu alanlara öğrenci alımını planlarken de yine bahsettiğimiz esasları göz önüne alarak planlı bir gelişimi hedefledik.
SORRU-. Okulunuz öğrencilerinin KPSS de başarıları oldukça etkileyici. Bunu neye bağlıyorsunuz ve bu başarının artması için öğrenci ve hocalar neler yapmalılar?
MUSTAFA BALOĞLU-Mezunlarımızın istihdam edilme şansını göstermesi bakımından bizim için iyi bir referans olan ve gerçekten uzun yıllardan beri gösterilen bir başarı söz konusu. Öncelikli pay öğrencilerimizin olmak üzere, öğretim elemanlarımızın da bu başarıda önemli bir rolü var. Ayrıca, öğrencilerimiz için Tokat’ın bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Tokat kentsel sorunları büyükşehirlere göre daha az olan ve yaşanması oldukça kolay bir şehir. Öğrencilerin bireysel gelişimleri açısından büyükşehirlerin daha avantajlı olduğu şeklinde bir algı var, belki bilgiye erişimin daha zor olduğu, iletişim ve teknolojinin bu denli gelişmiş olmadığı yıllarda bu değerlendirme doğru kabul edilebilirdi, ancak bugün bilgiye erişim internet sayesinde oldukça kolaylaştı. Dolayısıyla bu açılardan değerlendirildiğinde Tokat öğrenciler için oldukça avantajlı bir şehir. Fakültedeki öğretim elemanı yeterliliğini de buna eklersek öğrenci başarısında küçük şehirler daha avantajlı hale dönüşmüş durumda. Bu başarılar mezunlarımızın eğitim yaşamları boyunca edindikleri bilgi ve birikimin onları avantajlı hale getirdiğini ortaya koymaktadır. Fakültemizde verilen eğitimin verimliliğini ve etkinliğini göstermesi açısından bizi memnun eden bu durumun devam etmesi için de gerekenleri yapmaya çalışmaktayız.
SORU- . Öğrencilerinizin sosyalleşmesi için neler yapmayı planlamaktasınız?
MUSTAFA BALOĞLU- Daha önce bahsettiğimiz sosyal ve kültürel faaliyetler bu konuda en önemli katkıyı sağlayan etkinlikler. Ancak tek başına yeterli değil elbette. Üniversitemiz bünyesinde yer alan öğrenci kulüplerinin amaçlarından bir tanesi de öğrencilerimizin sosyalleşmesini sağlamak.
SORU-. Okulunuzun Tokat halkı ile bütünleşmesi için neler yapmaktasınız? Yerel yazar ve şairler Üniversitede konuşmaya davet edilmemekten ve öğrenciler ile yerel de yazar, aydın insanların kaynaştırılmamasından şikayetçiler bu konuda neler anlatacaksınız.
MUSTAFA BALOĞLU-Üniversitelerin amaçlarından bir tanesi de ürettikleri bilgiyi paylaşmak. Fakülte olarak bu konuda gereken her türlü desteği vermekteyiz. Üniversiteye konuşmaya davet edilme konusu ise, öğrenci kulüpleri ve bölüm bazlı gerçekleşmekte, dolayısıyla öğrencilerimizin talepleri ve fakültemiz imkanları dahilinde mümkün olduğunca gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Örneğin bu dönem konuşmacı olarak davet edilenlerden biri Prof. Dr. Üstün Dökmen idi ve öğrencilerin yoğun istekleri üzerine bu konferansı gerçekleştirme fırsatımız oldu. Bundan sonra da öğrencilerimizden gelen talepleri mümkün olduğunca değerlendireceğiz.
Fakültenizi tanıma imkanı verdiğiniz için Tokat yerel basını ve Tokat halkı adına size teşekkür ediyor ve Fakültenizin başarılarının artarak devam etmesini dileriz Mustafa bey. l
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.