- 759 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Dedim ya; benim babam(2.ölüm;)
Aksam olmus ve babamin isden eve gelme vadi yaklasmisdir.Anama biseyler olurdu farkederdik.Alel acele Almanyada ucuzluga yetisen Türk avratlari gibi kosa kosa somyaya giderdi.Banu bakan gibi uzanip üzerinede battaniye örttürürdü.Kapi calipda babamin sesi duyulunca anam battaniyenin altindan bergenin sac modeliyle ortaya cikardi.Az önceki süpermen ,sürünmüs yengen olarak rol keserek uyanmis numarasi yapardi.Sesi kisilmis,saci basi didilmis yorganlik yün gibi, kasina kasina babama hosgeldin derdi.Göya babam anama aciyacak ve artik ondan hizmet beklemeyecek.Kahraman gelin gibi karsilasa babami bütün isler basina kalacak.Ama yok anacim benim babam müfettis gibi bi adamdi.Kilik kiyafet yasasinin gerekdirdigi bütün özellikleri tasirdi GIRAVAT! haric.
Babam anamin perisan haline önem vermeden hemen odasina giderdi.Dedim ya;
benim babam numunelikdi.Düsünüyoruzda hala bulamadik;acaba babam soy agacimizdan kime cekdi?Ceketini cikartir yataginin üzerin ;hadi gel kollarima ,der gibi acarak sererdi.Pantolonunun ütüsü hic bozulmazdi.Alt tarafi benim babam YSE de söfördü.Ama haline baksaniz benim babam basbakan,hatta milyarderdi.Coraplarini bile asardi benim Atatürk kilikli babam.Atatürk diyorum sakin yanlis anlasilmasin haa! Saclari beyaz kircilliydi vede hep taraliydi jön gibi.Kaslari upuzun vede gürdü.Gözleri deniz mavisi masalah boncuk gibiydi.Önemli seylerin altini cizmek lagzim,deyimini tasdikler gibi burnunun altinda cizgi seklinde Ayhan Isik biyigi vardi.Boylu poslu benim cüneyt babam.iste adam kendine öyle bir özen gösterirdi ki,görmeniz gerekirdi.Ve halada öyle.
Babam odasinda isi bitince ,yani soyunma fasli sona erince, cizgili bicamalarini giyer,ayaginada terlikleri gecirir ve hemen elini yüzünü yikmaya giderdi banyoya.Su söyledigim yalana bak yaaa.Töbe töbeeee! bizim hic banyomuz olmamisdi ki.Yani evlenmeden iki üc yil öncesine kadar.Kendi evimiz vardi, ha yikildi ha yikilacak.Onunda banyosu neyim yokdu.Hamamligimiz vardi korkuncca ,karanlik vede isiksiz, kokan, dolabin icinde sakliydi.igrenirdim ordan ama,napacaksiniz ev sizin vede satamiyorsunuz ,baba yadigari diye.Yillarca o evin icinde ne cileler cekdik.Yikanmak iskenceydi biz cocuklara.Derince hamamin icine girmek.Kimse görmesin diye kapisini kapamak ,aman Allahimmm ne iskenceydi be.Aklima nedense ya yilan yada fare gelirdi oraya girince.Yilani göremedik ama fareyi kac kez gördük.Neyseee, babam o hamamliga gitti ve beni cagirdi elime su dök diye.Bizim sular öyle muslukdanda gelmezdi.Kuplu bi girmizi hamam tasimiz vardi.Onun icindeki su selalelerden bosalir gibi akar dururdu babam elini yüzünü yikarken.Dedim ya;
benim babam cok cins bir adamdi.isden eve gelene kadar millet öpmüs ve eli yüzü tükürük olmus!! bah bahh bahhhh benim illetli babama bahhh.Öpücükden mikrop kapildigini taaaaaaaa yillar önce benim babam kesfedmisdi.Yikarda yikardi elini yüzünü.illallah gelirdi su dökmekden.Yundu darandi benim müfettis babam.Sira yemek faslina geldi.Öyle masamiz, sandalyemiz ,ayri ayri tabagimiz, hatta pecetemiz bile yokdu bizim.ikiye iki bi sofra bezimiz vardi.Üzerinde geyik desenleri olan.Yere hali gibi yaymamiz gerekirdi.Türk standartlari ensttüdüüsüsüürüsürür(nebim yaa anlayin isde) gibiydi benim babam.Düpdüzgün olmaliydi yere yayilan sofra bezimiz.Asla ama aslaaa kimse ona basamazdi.Eger gafletde bulunupda yalandan parmak ucunuzla bi üzerinden ziplayin.Aha simdi yandiginizin resmidir.Sinifda sözlüye kalkan tembel cocuk gibi cuvallar kalirdiniz.
kiz essek sipasi! sen manyahmisin ? o basipda gecdigin yerleri toprak sanma! o benim ailemin pecetesidir!dizinin örtüsüdür! o örtü bizim evimizin temizlik bekcisidir!Dedim ya;
benim babam reha muhtara benzemesede, Ugur dündar gibi sert bi adamdi.Yemedigimiz zopa kalmaycak sofra bezine basdigimiz icin.Kac kere azar isittik kac kereeee,o bezler simdi burda olsada anlatsa.Sofra serilir anam hala ;ben acilarin kadiniyim! modunda kücük emrah gibi boynu bükük babama dogru kesik atar.Ha bir kerede avradin hatrini sor yahuuu! öldünmü de? yoruldunmu de? yosam numarami yapiyon de? demez anam demez babamin dili devlet sirri gibidir kimseye hic bisey demez.Zavalli dökülmüs anam sofraya ;
tutun kollarimdan düserim simdiiii,,, sarkisini söyler edasinda sürüne sürüne somyadaan cizgifilimdeki yassilmis kediler gibi sofraya süzülürdü.Babam dimdik oturusuyla bize örnek olurdu.Dik omuzlariyla heybetlice kaymakam gibi otururdu sofrada.Eskiden yani biz kücükken ve babamin otuzikimi? yosam otuzbesmi oldugunu bilemedigim disleri agzinda dururken,sadece büyükce bi zehen(büyük tabak)konurdu sofraya.Babam dislerini genc yasinda cekdirmis ve takma dislere kalmisdi.Takma dis icat oldu mertlik bozuldu sayin seyirciler.Biz cabuk cabuk yerken o takma disleriyle iyice cignemek zorunda kaldigi icin,bakdi yemek az kaldi zehende, babam hemen tuzu eline alirdi.Silkelerdide silkelerdi.Sanki yeni yüzülmüs goyun postunu kokmasin diye tuzluyo.Kasigi, ekmegi birakan kalkardi kizarak sofradan.Artik isin kolayini bulup anam babama ayri bi tabak koydu.Bizde rahat ettik sonunda.Evde tabak canak vardi ama gelenek böyleydi anacim.Herkes ayni tabakdan yerdi, hasta olmadikca tabiki.
Aglarsa anam aglar, elin oglu yalan aglar,,,türküsünü usul usul mirildanarak anam yine somyasina golerirdi(yatardi:))heccc kime rol kesiyon sen aneyyy..Herifin sanki cokmu umrundaydi.Cay faslina gecmeden sofra kaldirilip tane kirinti birakilmazdi sofrada.Dedimya;
benim babam türünün son örnegiydi.
Arkasi bi daha yarin,bekleyin anacim bekleyin;)
YORUMLAR
Eskiden diye başlıycam:))sanki daha çok dikkat ederlerdi giyim kuşama.Benim babam da öyleydi:ütülü pantalon ve elbisesi kesin takım,fötr şapka,yumurta topuk ve daima pırıl pırıl boyalı olan ayakkabısı...Üstelik ne amir ne memurdu :))Çİftçiydi benim babam.Çlaışırken o güneşin altında boyunlu kazak giyerdi,sonradan anlattı ki öyle olunca yanmazmış...Elinden her iş gelirdi:Terzi,ayakkabıcı,marangoz,çok iyi bir ahcı,meraklı bir besici o her şeydi...Allah mekanını Cennet eylesin...
yaban gülü(gurbetbaci)
Bu yazıya nasıl bir yorum yapacağımı bilemedim. O bakımdan da tekrar tekrar okudum. Çünkü bu yazıda psikolojik açıdan ele alınması gereken bir sorun vardı ama ne?
Sonunda ''Evraka'' yani buldum. Hamam kısmını okuyunca hamamdan ''Bulddduuumm bulduuummm'' diye cıbıldak cıbıldak fırlayan Arşimet gibi ben de buldum.
Buradaki sıkıntının ana nedeni Çizgili Pijama ve terlik. Evet evet Çizgili pijama ve terlik. Çünkü ülkemizde neredeyse her yüz kadından doksanında var olan bir fobidir bu: '' Aha şimdi yine gelecek, çizgili pijamalarını ve terliklerini giyecek, yemeğini zıkkımlandıktan sonra televizyon başına geçip elde kumanda zapping zupping yapacak ve sonunda yatağa girip kıçını dönerekten ve de yorganın tamamını bedenine srararaktan yatacak '' korkusu...Ki kadınlar genel olarak haklıdırlar bu korkularında. Allah yardımcıları olsun ne diyelim.
Selam ve sevgilerimle.
Erzurumlu Selim
sami biberoğulları
Çok sağolasın. Ben bu konuda da bir yazı yazmalıyım acilen.