- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İmam Hatipler günah keçisi midir?
Ülkemizde,zorunlu eğitimin süresinin arttırılmasının konuşulmaya başlanılmasıyla birlikte,hemen "İmam Hatipler" öne çıkarılmakta ve "laikçi "anlayışlar "vaveylâ"yı basmaktalar:
-Bu "İmam Hatipler"in önünün açılması içindir!
Öncelikle ve tekraren şunu hatırlamak/hatırlatmak gerekir:
Bu okullar halen yürürlükte olan 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 32.maddesine göre kurulmuş eğitim-öğretim kurumlarıdırlar.
VII – İmam-hatip liseleri:
Madde 32 – İmam - hatip liseleri, imamlık, hatiplik ve Kur’an kursu öğreticiliği gibi dini hizmetlerin yerine getirilmesi ile görevli elemanları yetiştirmek üzere, Milli Eğitim Bakanlığınca açılan ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumlarıdır .
Yukarıda "alıntıladığım "metinde de görüleceği üzre,bu okullar hem mesleğe,hem de üst öğrenime hazırlar öğrencilerini...
Dolayısıyla hukuk devletinin esası da "kanun önünde eşitlik" ilkesi olduğundan hareketle "eşit katsayı" uygulamasına tabî tutulmaları gerekir bu okulların da.
Nitekim yasa 14 Haziran 1973 yılında çıkmış ve 26 yıl böyle uygulanmıştır.Ne zamanki "28 Şubatçılar" kendilerini buraya "odakladılar",işte o zaman bir garabet ve hukuksuzluk olan "farklı katsayı uygulaması" ortaya çıkarıldı.
Bu farklı katsayı uygulaması hem mantığa,hem adalete ve hem de anayasaya aykırıydı.Geç de olsa 1 Aralık 2011 yılında tamamen kaldırıldı.
Aslında yeni bir durum ortaya çıkmadı,eskiden olduğu gibi olan duruma dönüldü.Yani 28 Şubat öncesine."Alınan" hak geri verildi,başkaca bir şey değil...
Biraz da hafızamıza "katkı" koymak anlamında en son 96’da açılan "İmam Hatiplerin" hangi başbakan döneminde,kaç tane açıldığına bakalım mı?
Başbakanın Adı : ................. Açılan Okul Sayısı:
1-Adnan Menderes.......................... (19)
2-İsmet İnönü................................ (7)
3-Süleyman Demirel.......................... (327)
4-Bülent Ecevit............................... (33)
5-Turgut Özal ................................ (9)
6-Mesut Yılmaz............................... (33)
7-Tansu Çiller................................. (167)
8-Necmettin Erbakan....................... (22)
T o p l a m:..................................... (617)
Sayılarla ilgili yorum yapmıyorum.
Herkes kendi "meşrebince" baksın da anlasın!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.