- 2370 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
PASTEL RENKLİ MUTLULUK
Bir sünger gibi çekmişti içine o derin boşluğu. Duruşu; rengi benzi atmış, halsiz, umutsuz bir hastayı çağrıştırıyordu. Öylece kıvrılmıştı olduğu yerde. Yüzüstü mü yoksa sırtüstü mü yattığı anlaşılmıyordu bile. Rengi; beyaz, unvanı düzdü. Karesiz, çizgisiz fakat dertli ve kederli bir kâğıttı o!
Yine ona çok yakın bir mesafede, uçlarda yaşayan bir kalem, sahibinin parmak uçlarında kâğıdı süzüyordu. Çıtı çıkmıyordu tıpkı onu sarıp sarmalayanı gibi.
Çakır gözü; bir kâğıda, bir de kaleme ilişti adamın. Biçimli dudakları belli belirsiz kıpırdadı. Kelimeler tam dilinin ucundaydı ama o sadece dilini dudaklarının üzerinde gezdirdi, ıslattıktan sonra da kaçarcasına yuvasına döndü ve kapattı dudaklarını. Belli ki bıkmıştı hayatın alaca bulaca renklerinden. Adam, hayatı için artık pastel renkler arıyordu.
Son zamanlarda renkten renge, şekilde şekle giren; yüzü değil, avuç içi kadar görünümünden bir hayli uzak kocaman yüreğiydi. Açıktan koyuya, koyudan açığa gölgeler yaşamıştı. Kimi acıtırcasına bastırılmış kimi de oldukça silik.
Artık içinde ne var ne yoksa boşaltmak istiyordu. Titreyen elleri kalemini usulca kağıtla buluşturdu. Gecikmeden kendi de karıştı aralarına yağmur suyu gibi.
Kağıt, kalem ve sahibi o kadar açtı ki. Kalem, sayfanın sonuna geldiğinde yalvarır gibi sordu : “Henüz doymadım. Önüme bir kâğıt daha koyabilir misiniz?”
Adamın gözleri nemlendi ve “Elbette” dedi. Çekmeceden bir kağıt daha çıkardı ve kalemin önüne yavaşça yerleştirdi. Anlatacak o kadar çok şey vardı ki! Adam yüreğine döndü sonra harfler döküldü gözyaşlarıyla birlikte. Hep birlikte kaldıkları yerden hayata devam ettiler. Kâğıt, kalem ve adam yoktu başka ötesi.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
sevgili arkadaşım..
kağıt ve kaleme ruh vermişsiniz..
her zamanki gibi beğenerek okudum..
yalın ve sade anlatımınızı beğeniyorum.. biliyorsunuz..
sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Merhabalar,
Kaleme alıp yazmaya çalıştığınız eserin türünü belirleyecek düzeyde bilgi ve tecrübem yoktur. Her şeyden önce emek vermişiniz, uğraşmışınız ve ortaya güzel bir çalışma çıkmış. İstenilen düzeye ulaşabilmek için daha çok çalışmalı ve gayret edilmeli diye düşünüyorum. Başarılar dilerim.
Selam ve dualarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Deneme sayfasında yer alan bu yazının deneme olmadığını söylerek söze başlıyorum.Çünkü; deneme bir savı derinlemesine ispata kalkmadan,genellikle soru imleriyle yazarın düşüncelerini paylaştığı yazım türüdür.Bana göre bu metin öyküye yaklaştırılmış bir çalışmadır kısa öykü diyebiliriz.Üçüncü tekil anlatıcısı,kadın/adam kahramanları ve hatta nesneleri de kahramlaştıran bu yazı da diyaloglar kullanılması bu metin öyküye yaklaştırmıştır.Gerçi mekan tasvirinin yokluğu bir nebze öyküden uzaktır.Fakat,Aksümer'in düzyazı etkinliğinde güzel örneklerine adaydır.Saygılarımla.
Yahya İncik tarafından 2/18/2012 4:11:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizde çok haklısınız. Deneme olarak başladım ama öyküye daha yakın oldu. Düşünceleriniz için çok mutlu oldum.
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Merhaba Aysel Hanım,
Övgünüze teşekkür ederim de...Ben; bir işi seviyorsam yaparım. O işi de hakkıyla yapmaya çalışırım. Takdir beklemem. Eleştiriyi, karşı tarafa yardımcı olurken kendim de bir şeyler öğrendiğim için yapıyorum. Bir de, geçmişte bilgi vermeyen kurum ve kuruluşlara tepki olarak benim olumlu yaklaşımım.
Bugün, yazınızı okurken gözüme takılan o iki sözcüğün bitişik yazıldığını biliyordum. Yanılgıya düşmemek için sözlüğe baktım. O iki sözcük için bundan böyle sözlüğe bakmam. Kafamda iyice yer edindiler.
Deneme yazınız kısa. Değerlendirme yapmak doğru olmaz. Anlatım yönünden her zaman olduğu gibi iyisiniz. İkinci kez okuyuşumda şurada bir uyumsuzluk dikkatimi çekti.
" Kelimeler tam dilinin ucundaydı ama O sadece dilini dudaklarının üzerinde gezdirdi, ıslattıktan sonra da kaçarcasına yuvasına döndü."
Allah ve çok büyük şahsiyetlerde O büyük harf olarak kullanılır. Ayrıca,
Dil değil de adam yuvasına dönmüş gibi bir anlam oluşmuş.
Başarılarınızın devamını diliyorum. Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Yazılarımı incelemeye değer bulduğunuz için çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince yazdıklarıma dikkat etmeye çalışıyorum ama yanıldığım şeyler çıkabiliyor. Doğrusunu hafızama yer etmeye çalışıyorum. Yanlışla yola devam etmemek doğruyla yol almak gerek.
O konusunda haklısın ben de sizin gibi biliyorum. Yalnız son okuduğum romanlardaki O'nun büyük yazılışı sanırım yanılmama neden oldu. Dikkat ederim.
Diğer konuya gelince dilin yuvaya dönüşü olarak düşünerek yazdım. Tekrar incelerim.
Yazmayı çok seviyorum. Okumayı da. Ömrün elverdiği sürece yazmaya devam edeceğim.
Desteğiniz ve uyarılarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Veysel Başer ismi Edebiyat Defteri için ve şahsım için çok kıymetlidir. Ne kadar dikkat etsem de bazen gözümden kaçan hatalarım oluyor. Kendisine hepinizin huzurunda uyardığı için sonsuz teşekkür ediyorum. Çünkü Türkçemiz gerekli özeni sonuna kadar hak ediyor. Mümkün olduğunca hatalarımızı en aza indirgemiz gerekiyor. Veysel Bey ayrı olarak yazdığım sırtüstü ve yüzüstü kelimeleri artık doğru.
Çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Yazar çizer takımının en önemli elemanı, sırdaşı, yardımcısı, kalem ve kâğıt üzerine, beğenerek okuduğum bir paylaşım.
Üslubun her türlü yazıya yakışıyor arkadaşım, tebrikler, selam ve sevgiler canım.
Aysel AKSÜMER
Kalem ve kağıtlar hayatımızdan hİç eksik olmasın...
Kaleminden çıkan yazılar çok şey anlatmış...Kutluyorum arkadaşım.
Sevgilerimi yolluyorum...
Aysel AKSÜMER
evetttttt herkes yazıyor.....ama aksümer bir başka yazıyor....bu tür yazıları ben çok severim...usta kalem tebrikler...saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Yüreğinize sağlık.Güzel bir yazıydı.Hepimizin önümüze bir kağıt ve kalem aldığımızda ki anlarımız gibi... Kağıt ve kalem ellerinizden hiç eksik olmasın!!!
Aysel AKSÜMER
Kelimeler tam dilinin ucundaydı ama O sadece dilini dudaklarının üzerinde gezdirdi, ıslattıktan sonra da kaçarcasına yuvasına döndü. Belli ki bıkmıştı hayatın alaca bulaca renklerinden
nekadar güzel...nekadar hoş tebrıkler saygılar zefkle okudum
Aysel AKSÜMER
Harika akıcı güzel bir yazı okudum.Çok hoş benzetmeler yapmışsınız.Duygu yüklü ve sürükleyici bu yazıyı okutan kalem kağıt ve sahini yürekten kutlarım....
sevgi ve saygımla..