- 1289 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHADA KÜSDÜM!!!!(tövbe hasa)
Derdi veren Alllah,dermanida veren Allah.Onun sirrina sir ermez .insani bir günde velide eder, delide.Yerin gögün tek hakimi yüce Allah.Ona inanir ondan medet umariz.Bütün yakarislarimiz yanlizca onadir.Elhamdulillah müslümaniz,Allaha Peygambere yanlizca biz inaniriz.Diger kavimler ve dinlerde Allaha inanirlar ama bizim igibi degildir.
Basimiza bir bela gelse hemen ona siginiriz.Mutlu olunca sükrederiz,mutsuz oluncada ondan yardim dileriz.El acip dua ederek hakkimizda hayirlisi neyse onu temenni ederiz.isyan etmek yakismaz bizlere, dogum gibi ölümüde kabulleriniz.Dara düsdügümüz anlarda hangimiz neden ben?,biz? demiyoruz.Allahim affetsin biz aciz kullarini.Gaflet icinde canim dediklerimizin acisina dayanamayarak sebep arariz.Yakisdirmadigimiz hic bir sebep kalmaz nedenlerimize aradigimiz cevaplarda.
Yasini yasamis ,disini disemis, vakdi zamani artik gelmis deyip ölümü yakisdirdigimiz insanlarda kabulleniriz.Hayatinin baharinda,bebek yasinda,ergenlik caginda,henüz yuva kuramamis,ellerine yakilan kinasi daha kurumamis,askere gidipde asker olamamis,dünya evine giripde muradina varamamis,diye agitlar yakariz aniden cikipda gelen ölümlerimize.insaniz isde ,depremlerdeki binlar gibi salim salim sallaniriz.Siddeti belli olmayan bu aciya anamiz,babamiz, bacmiz, gardasimiz, esimiz,dostumuz amcamiz diye aglaya aglaya yanariz.Dodugumuzu unutup ölülerimizin arkasindan neden? neden? diye soru pesine soru sorarak cevaplar arariz.
Toprakdan geldik ve topraga geri gidecegiz! dilimiz söylesede kalbimiz bir türlü inanamaz yasadiklarina.Yasanamamisliklarmi? yoksa yasayipda cekilenlermidir? dökdügümüz göz yaslariyla suladiklarimiz.
Cokmu gencdi? yoksa cilekesmiydi?hayatini yasayamadan bu yalan dünyadan cekip gitti.Evet bu dünya yalan bir dünya ama halinden hareketindende sual edilen bir dünya.Tövbeler tövbesi ettirip insani tasidigi candan bezdiren yalan bir dünya.Denemelerle dolu imtihanlar dünyasi.
Konuyu nerden nereye baglasam?aklima, dilime takli kalan o cok aci iki kelimeyi nasil toparlasam?Duydugumami inansam?sakami yapiyo sansam?.Cocuk gibi konusan bir bacimin söyledigi bu agir cümleye ben nasil bir ad koysam?dara düsmüs,belkide kadere küsmüs,hava sogukdu ya,belkide iliklerine kadar üsümüs.Düsmüs bacim cikmaz bir kuyuya düsmüs ve caresini bulamadigi icin kendi kendine ALLAHA KÜSMÜS!!(TÖVBE HASA)evet! iyi okudunuz.Konuyu anlatayim sizde yorum yapin bari.
Markete gitmisdim ve kasada benden iki sira önde duran bir arkadasimi gördüm.Beti benzi atmis ve gözleri kabarmis bi durumdaydi.Bi ara gözgöze geldik ve selamlasdik.Alis verisini paketledi ve kenara gecdi.Bakislarini hic begenmedim ;
nasilsin bacim?dedim.
Kafa sallayarak;iyidir dedi sadece.Bu cevap bana hicde iyi gelmedi ama neyseee.Bi ara yüzüme uzakdan uzakdan bakdi ve öylece kaldi.Belliydi bi derdi vardi ama adi neydi?Hadi cüz deyip disari cikdi.Camekandan yüzünü tekrar gördüm ve icim el vermedi onu öylece göndermeye.KasAdayim ve alisveris arabamda sirada duruyo.Allahdan tanidik bir Türk Marketiydi ve kasadaki kizda kankim olmusdu.Hic birsey demeden fareli köyün kavalcisi gibi pesinden disari kosdum ve arkasindan seslendim.Dönüp bakdi.
Kiz bacim bi sorunmu var? Ne oldu hadi söyle?hic iyi görünmüyorsun.Yüzüme bakdi ve göz yaslari akmaya basladi.Konusamadi ve basini sallayarak kötü bir seyler oldugunu ima etti.
Bacim hadi cekinme söyle ben senin arkadasinim,belki bi yardimim dokunur dedim ve sarildim kendisine.Yolun orta yerinde iki bayanin birbirine sarilmasi pek hos karsilanmaz bu gavur Almanyada.Amann basim örtülü nasilsa bana sey demezler ellam dedim ve bacima iyice sarildim.Gözündeki yaslarini sildi ve boguk bir sesle;
Annem bacim annem!
Ne oldu kiz yoksaaaaa?
Hayir ama durumu cok kötü olmus
Hmmm,iyilesmemismiydi bacim?
iyilesdiydi ve doktor durumu iyi demisdi.Atlatti diye cok sevinmisdik, dedi ve yine aglamaya basladi.Evet annesi hastaydi ama biz arkadaslar olarak fazla derin sormak istememisdik.Gizler gibi degilde,ay ne biliyim yaa pek duysunlar istememislerdi belkide.Neyse,annesinin safra kesesimiydi? Yoksa dalakmi? Bilemiyorum ama bir yerinde kanser vardi gecen sene.Tedavi olup iyi oldugunu söylemislerdi.Gurbet isde birini duyarsan binini duyurmuyorlar sana.iyilesdi diye cokda sevinmisdik arkadaslari olarak.Fakat bugün müzmin hastaligin yeniden nüksettigini ögrenince cok üzüldüm cigerim yandi.Bana bi haller olmus anam ,ben artik aglayamiyorum.Oysaki kedi miyavina aglayan ben tas gibi olmusum.Kimin sucu cok iyi biliyorum ama, neyseeeee.
Arkadasimi teselli etmeye calisdim.Hemen gitmesi gerekdigini söyledim akli basindayken.Bizim milletde bi hos vallaha.Agirlasipda agizsiz dilsiz yataklara düsmeden haber etmezler durumu cok kötü diye.Ondan sonrada artik son nefesinde ararlar ki;hadi gel yetis, diye.Öyle kiziyorum ki o insanlara.Neden? neden akli basindayken ve herkesi tanirken cagiripda helallik aldirmazsiniz haa?Ne durumda olursak olalim her halikarda gelmeye calisiriz biz gurbetciler olarak.Bitmek bilmeyen yollar,varinca saracak durumda olamayan kollar,yakar yüregimizi gurbetde kimsesizce gecirdigimiz acimasiz yillar.Ölmeden önce son bir kez dünya gözüyle görmek varya! Belkide zamana karsi bir direnisdir.Ya ben gitmeden o giderse? Sorusu bitirir insani.Sesini son bir kez duyamadan ,sicacik tenine dokunamadan,gözlerinin icine bakarak hellallesemeden onu kaybetmek! Yasarken ölmek demekdir.Hasretin bagrinda hayallerle yasarken biranda isiklar kesilir ve gölgeler düsmez gurbetdeki odanizin duvarlarina.Agitlara verirsin kendini öldügüne inanmayarak.Belki!! belki daha ölmemisdir! Belkide beni bekliyordur anam,babam bacim gardasim,diye diye tesbih edersiniz belkilerinizi dilinize.iste bunlari yasamasin diye haddime düsmiyerek ona akil vermeye calisdim.Dedimki;
Kiz bacim sen durma biran önce git anneyin yanina.Yarin belkide cok gec olabilir.Hem bir hafta tatil var onu degerlendir.
Ama ben iki haftaligina gitmek istiyordum.Yaninda uzunca kalmak istiyordum.Ona doymak istiyordum.Bilmiyom ki ne yapsam?
Bacim bence sen hemen git,yarin belkide gec olabilir.
Bilmiyom,dedi ve yine agitlara verdi kendini.Sarildim teselli vermek icin biraz biseyler anlatmaya calisirken birden agzindan o iki kelime cikdi bacimin.Yüzünde cocuksu bir ifade vardi.Hani aksam eve gelirken babasi cikolata söz verirde,unuturda getirmez ya,hah iste o masum cocuk ifadesiyle; BEN ALLAHADA KÜSDÜM!!tövbeeee tövbee de bacim tövbeeee.O nasil bir lafdir günaha girme.Ama annem hani iyi olduydu? Hani iylesdiydi? Neden cabucak yeniden hastalandi tekrar?
Kiz aklini basina al bacim.Dua et annen ele avuca düsmesin
Düsdü ki bilene.Bacim bakiyor ona.Babamin durumuda iyi degilmis,anneme dayanamiyormus.Hastaneye götürmüsler
E bacim daha ne duruyon yaaaa! Hemen yarin git.
Bilmiyom bacim hic bilmiyom ne yapsam etsem bilmiyom.
Bacim sakain bir daha o lafi söyleme günaha girersin,dedim.Tövbe yarrabbim tövbe.Kadin öyle bi sasirtmis ki,dilim varmiyor söylemeye vallaha.Ates düsdügü yeri yakarmis.Bizde sadece bakiyoruz.Allahim yardimcilari olsun.insallah hakkinda hayirlisini versin annesinin.
iste böyle arkadaslar.Baslikdaki benim agzimdan cikmadi ama sabahdan buyana beynimi kurcaladi!cok etkisinde kaldim.Allahim kimseyi o durumlara düsürmesin insallah.Affetsin onu.Anne iste anne gördünüz degilmi! Eller anasina nasil yaniyor.Bizim kilerde anasini evine koymuyor.Bilemedim ki ,nedir bu ayrimcilik?.Onlarin ki annede benim ki ne? Bi akrabamiz vardi kadin oda kanser olmus ve ele avuca kalmis.O kadar cocukdan hic biri bakmak istememis ve bacisinin yanina siginmis.Gördünüz degilmi! Ayrimciligi.Köyde inekle koyunla ahirlarda ugrasmis,gece gündüz cocuklari icin savasmis bir anne ve NANKÖR cocuklari.insallah bizde o nankör evlatlardan olmayiz.Aminn.Birisi anasi elinden ucup gidecek diye agzindan cikana sahip olamaz.Digeride anasini kötü kadin ilan edip evine almaz! Bekleyin bakalim bu yalan dünya ne ananiza nede size ebeddiyen kalmaz.
YORUMLAR
ilk kez bir yazınızı sonuna kadar okudum ve bu yazınızı beğendim aslında ölümler hep sıralıdır ama Allahın sırasına bizim aklımız ermez bebeğin canını aldığında da sıra vardır 100 yşındaki ihtiyarın ölümünde de sıra vardır insan genç ve aniden gelen ölümler bizi hazırlamadan o kişinin ölümüne alıştırmadan ölmesidir insan birinin ölümüne kendini alıştırabilirmi veya tek neesi bile kalsa ölümü ondurabilirmi sevdiğine konduramaz elbette ama onu hasta gördüğünde belkiler başlar zamansız ve genç ölümlerinde hayatı anlamadan muradına ermeden yada yapacakları bitmeden gibi sözler srfetmek günahdır bence demekki Allah onun bu dünyada yapacağı işleri bitirmiş onun bu dünyadaki nasibi görecekleri bukadarmış mevlam ne eylerse güzel eyler
Aradaşınıza gelince annesi hasta diye içi yanıyorsa bir haftalık izni az görüp de ben iki hafta kalmak istiyordum dememeli bir günlüğünede olsa hatta bir anlığına bile olsa gitmelidir gün hesabını endi karını düşünerek annesine giderse keşkeleri ve pişmanlıları çok olacaktır
bende türkiyede olmama rağmen gurbetim sizin ki kadar zor değilgurbetliğim ama bende anneme babama hasret gideceğim birgün arayacaklar annen baban öldü diyecekler evet bu çok acı ama herşey nasiptir nasipte arsa dünyanın bir ucundan yetişirsin nasipte yoksa yan oda da olsa yetişemezsin babam rahatsızlığında aniden kardeşlerim aynı şehirdeyken işlerinin ters düşmesinedeniylebakımınla ilgilenemediler ben uzaktaki gurbetteki ben bakımını üstlendim dedğim gibi nasip allah nasp etsin çok uattım ama bu son üç günlük dünyada önemliolan kalpkırmamak kalp kazanmak küsmemek keşkeleri azbir ömür geçirmek sizin bir şiiriniz okudum ve çok etkilendim babanızlailgiliydi sanırım beniim yazılarımdan KEŞKEE yazımı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız belki veya üç günlük dünya yazımı okumnızı isterdim şiirinize üzüldüğüm için
ağlamaya gelince evet bende gözpınarları kuruyanlardanım buna söylenecek birşey bulamıyorum
saygılar selamlar
yaban gülü(gurbetbaci)
sami biberoğulları
Yüce Rabbim o küskünlüğün kendisine olmadığını mutlaka biliyordur. O sözde yürekten değil dilden dökülmüştür mutlaka...
Selam ve saygılarımla.