- 1377 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Günün Kutlu Olsun
YORUMLAR
Bir çoğumuzun bizzat yaşadığı veya bildiği son derece etkileyici bir hikayeyle anılarınızı yazarken sanırım o günlerdeki heyecanı tekrardan yaşamışsınızdır.
Doğrusu çok etkilendim. Hele de bir özel bir gün kutlanırken, hala o sevgiliyi anmanız, size çok ta yakınlık göstermemiş birine yaptığınız jest gerçekten övgüye değer.
Okuduysa utanmıştır veya da kaçırdığı fırsata esef etmiştir.
Yine de size, azimle okumanıza tahsilinize katkısı olmuş birine bir nevi teşekkür gibiydi...
Gönülden kutluyorum. Sevgilerimi, selamlarımı sunuyor esenlikler diliyorum.
Mevlüt GÖZDE
Nazik ziyaretinize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.
Belirttiğiniz çok doğru tespitler var gerçekten de.
Selâm ve saygılarımla Nimet Hanım...
Bu yazınızı yayınladığınızda ben yazmaya ara vermiştim ve okumamışım. Bugün gözüme çarptı.
Hayatın derin izlerini taşıyan anıların tamamı çok değerlidir. Anlatım çok güzel; ancak bir nokta belirsiz kalmış gibi sanırım. O hediye kitap ertesi gün neden iade edildi? Yazı içerisinde can alıcı bir öğe idi ama sanırım sehven unutulmuş...
Güzel anılarınızın devamı dileklerimle...
Kutlarım...
Selamlar, saygılar değerli hemşehrim...
Mevlüt GÖZDE
Kitabın bir gün sonra iade edilmesi sebepleriyle açıklanmıştı aslında. Sebep şuydu: O uzun vadede devam edecek bir arkadaşlığın neler getireceğini zaman bırakma düşüncesindeydi, ama üç kilometre yürüdüğümüz halde açılamamam, O'na olan duygularımı zaten ele vermişti bir kez.Hediyeyi kabul etmesi, duygularımı kabul etmesi anlamına geleceğinden, o an için de buna hazır olmadığından olsa gerek hediyeyi iade etti.
Sonraki gelişmelerde de arkadaşlarının bana olan tutum ve davranışlarında da sebep açıklanıyordu aslında. Misafir olması... Yaptığımın doğru olmadığı vs. vs...
Unuttuğum bir yazıydı, anılarının tazeliğine rağmen... Hatırlamama vesile oldunuz... Tekrar, anılara doğru acı tatlı izleriyle bir yolculuk yaptırdı değerli yorumunuz...
Selâm ve saygılarımla...
Mevlüt GÖZDE
Bazı yaşanmışlıklar ömür boyu sürüyor efendim,acısıyla tatlısıyla...Bu da onlardan biriydi benim için.
Çok teşekkür ederim...
Selam ve saygılarımla...
bende öfffff diyorum hocam ya.....gençlerimiz zor şartlar altıda okuyunca ve ailede işsizlik sorunu olunca bütce açık veriyor..çilekar ANALARIMIZ çalışmasında ne yapsın....eskiden.kız olsun.kadın olsun çalışmasına izin verilmezdi...neymiş efendim saçı uzun aklı kısa imiş....hiçte öyle değil kazın ayagı....maksat kadının 2 ayagının üzerinde durmasını BEN VARIM.BEN ANADOLU YUM demesini istemiyorlar..gurur meselesi yapılıyordu.....BABA NIZDA mekanı CENNET OLSUN...sonunda dogru yolu bulmuş..ve ne mutluki arkasından DUA edecek sizin gibi okumuş hayırlı evlat bırakmış..insan var oldukca ve azmi sayesinde başarılamayacak hiç bir şey imkansız degil..acı çeken.öyrenci ilerde ailesine sahip çıkar ve zorda kalmamak için imkanını kullanır..sevdiginiz mavi gözlü ye hayalinizde yaşıyor olarak SEVGİLİLER GÜNÜ NÜ kutlamak her baba yigidin harcı değildir diyorum...bu insanın içindeki insan sevgisinden kaynaklanır..tebrikler...güzel eserini kutlarım...gül diyarından selam lar ..
Mevlüt GÖZDE
Nazik ziyaretiniz ve değer katan yorumunuz için çok teşekkür ederim...
Size katılmamak ne mümkün Yadikar Hanım...
Saygılarımla...
Gonul dostum Gozde hocam...
Harika ustu yazınız ve hayat öykünüz Ben'i COK duygulandirdi...
Muhteşem bır anlatımdi... Ve bır o kadar akıcı ...
Hayat çocukluk , gençlik ergenlik , çağları döneminde yaşadığınız ailevi
Sorunları , okul çağındaki sevgiyi COK akıcı , düşündürücü bır sekilde
Kaleme alarak , hepimizin yaşadığı benzer dönemleri bize yaşatarak kaleme
Aldığınız icin ve paylaştığınız icin TesekKur etmem gerek,, ve COK duygulandigimi
Belirtmek istiyorum...
Harika bır yazi sanki bır öykü okudum .. Yaşanmış gercek bır öykü aslında ...
Sizi cok tebrik ediyorum Gozde hocam her zaman yazılarınızı severek ve
Bır kaç kez okurum ,,, yazınız okutturuyor çünkü içinizden geldigi gibi,,
Saf ve temiz duygularla ve içinizden gelerek yazıyorsunuz harikasiniz...
Olağan ustu satirlardi ...
Bu harika duyguları sayfaya döktüğünüz icin Kutlarim sizi ...
Yüreğinize saglık kaleminiz hep var olsun..
Yurek Sevgilerimle ... JANET ... Sen ve esen KALIN ...
Mevlüt GÖZDE
Ben de sizin yorumlarınıza abone oldum bunu biliniz.Sizden yorum alamadığım şiirim de yazım da çok anlamlı gelmiyor bana sanki.Bir de sanki şiirimin bir mısrası,yazımın bir paragrafı eksik kalıyor gibi geliyor bana.
Yine çok anlam katan,değer veren,objektif olduğuna tüm kalbimle inandığım harika bir yorumla beni onore etmişsiniz.Sağolun varolun...
Ben de sizi tanıdığıma çok memnunum ve kendimi şanslı addediyorum bu bakımdan...Harikasınız,çok vakur ve anlayışlısınız...
Yazıp yazmamak konusunda uzun zaman karar veremediğim bir anıydı bu...Aslında çok daha uzundu,yani dediğiniz gibi tam bir roman ya da öykü olabilecek kadar konu mevcuttu...Şimdilik bu kadar yazabildim.İleride belki daha uzun bir şey olabilir,öykü gibi...
Katkılarınız ve emeğiniz için çok teşekkür ederim...
Selam ve saygılarımla...
Hoşça kalın,esen kalın...
degerli üstadin, ilgiyle okudum ve annenizin durumu ise beni bir hayli üzdü, kendi kendine kuran øgrenen azmin ne oldugunu bilen bir baba, sonradan ickisiz masaya oturmuyor, kendi degerini bilememiz derim ben buna...bu onun problemiydi,,,beni üzen karisini konusturmayacak , deger vermeyecek kadar hatta døvecek kadar ileri giden kaba bir erkek modeli olmasiydi...Anneniz vefat ettiyse sayet,,,Allah cc, gani gani rahmet etsin nurlar icerisin de yatsin...babanizin ise taksiratlarini affetsin..sizin olayiniz yani meryem ise !! kimilerinde meryem, kimilerindeyse al olarak kalmadimi zihinlerde..saf ve temiz di bizim zamanin asklari efendim...bir el ele tutusmak aylarca sevgiliyi mutlu ederdi,,oysa simdi øylemi ?? kendi cocukluguma gittim ne günlerdi o günler...gelde øzlem duyma degilmi hocam..cok güzeldi degerli kaleminize saglik diyorum efendim saygilar ...
Mevlüt GÖZDE
Nezaketiniz ve yorumunuz benim için çok anlamlıydı.Lutfettiniz zahmet buyurdunuz,sağolun efendim,mutlu oldum beğeninize,geçmişte benzer ve ortak duygulara yakın duygular yaşamamız da bir tesadüf değildi aslında....Zamanın değerleri o zaman bunları gerektiriyordu herhalde...İçine kapalı bir toplum yapımız vardı...Alışkanlıklar,gelenekler,adetler,mahalle baskısı efendim adı ne olursa olsun o günleri yaşayan bizler bu baskılarla yetişmedik mi?Buyurduğunuz gibi sevgilinin elini tutmak bile aylarca teselli ederdi insanı.Bir kez gözgöze gelsek dünyalar bizim olmaz mıydı...Hayallere dalmaz mıydık...
Sadece bir kurgu olmasını dilerdim anınmın...Maalesef,anlatılanlar aslında yaşananların çeyreği bile değil.Bunu siz değerli şaireme ilk kez belirtiyorum.Yani yazsam roman olur Gulsen Hanım...Ah ah bir de Meryem...Nerede acaba...Hayatta mı?Bilemiyorum...Aslında bana ne evet ne de hayır demişti ya...Bizde bir tabir vardır...Kendi kendine gelin güveyi olmak diye,işte öyle bir şeydi yaşadıklarımız.Ama ne oldu biliyor musunuz,şu satırları yazan ben O'nun sayesinde şiire,romana,okumaya yazmaya,azmetmeye,mücadele etmeye başladım,hayatla,gurursuzluklarla ve gurursuzlarla,haksızlıklara ve haksızlara karşı dimdik ayakta durmaya alıştım ve çabaladım bu güne kadar...Hayatımda Fizik okumadığım halde üniversitesini bitirecek kadar dirayetli olmayı da O'ndan öğrendim desem doğrudur.Kulakları çınlasın,hayattaysa ömür versin,sağlık versin Rabbim O'na da sizlere de,sevdiklerinize de efendim.Şimdi yine duygulandım.Kendimi zor tutuyorum...
Herkesin sevgililer günü kutlu olsun diyorum...
Efendim saygılarımla...
Gülsen Tunçkal
Mevlüt GÖZDE
Lutfetmiş bu kadar işinizin içinde bana zaman ayırmışsınız,çok teşekkür ederim,inanınız mutlu oldum yazdıklarınızdan ve samimiyetinizden Gulsen Hanım...
Tüm dileklerinize ve dualarınıza amin diyorum can_gönülden...
Evet,yazmak insanı gerçekten de rahatlatıyor...Teselli ediyor,kederi gamı alıp götürüyor efendim.Doğru ve haklı bir tespitti sizinki...
Anlattığınız şair örneği de mükemmel bir parodiydi adeta...Gerçek aşkı anlatıyordu sanki...
(Meryem'in beni duyduğuna hep inanmışımdır yıllar boyu)
Emeğinize,nezaket ve letafetinize sonsuz saygılar sevgiler sunuyorum Gulsen Hanım...
Hoşça kalın
Gülsen Tunçkal
Mevlüt GÖZDE
Yüreğime su serpen nazik yazınız beni teselli etti diyebilirim.Çok sağduyulu ve vakur bir yapınız olduğu muhakkak ki bu kadar latif düşünebiliyor ve yapıcı öngörülerde bulunabiliyorsunuz...
Destek ve moral için teşekkürler...
Selam ve saygılarımla...
Üfff be hocam,bu ne güzel bi anlatımdı böyle.
Haklısınız şimdiki gençlere bakılınca ne kadar saf ve temizmiş ozanki sevgiler.Varmı böyle bi sadakat üstelik.elini bile tutmadan sadece gönlünüzün düştüğü sevdaya layık olabilmek için, yıllarca okuyup ona dönmek.Orda olup olmadığını bilmeden.İşde aşk budur ya.
Birde ailenizi,çocukluğunuzu canlandırdım gözümde.Anneniz ne fedadak bi kadınmış.Gerçi çoğuzun annesi öyledirde.Dayak yediği bi adama ve çocuklarına rızk kazanmaya çalışan bi kadın.Onun mükafatını yaradan verir ben buna inanıyorum.Babanızda doğru yolu bulmuş sonunda.ALLAHIM onunda günahlarını affetsin.
duygulandım,hüzünlendim,ama oldukça doğal ve tertemiz anılarınızı bizimle paylaştınız teşekkür ederim.
Bundan sonra hayat dilediğinizce olsun.
Mevlüt GÖZDE
Bir kurgudan ibaret olmasını dilerdim yazının,ama,maalesef yazdıklarım çeyreği bile değildi yaşadıklarımızın...
İyi dileklerinize teşekkürler...
Saygılarımla...
Mevlüt GÖZDE
Saygılarımla...