- 3886 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Nedir Bu 14 Şubat Rezilliği
Sevgililer Günü’nün başlangıç tarihi eski Roma İmparatorluğu zamanına uzanıyor. Eski Roma’da 14 Şubat günü bütün Roma halkı için önemli bir gündü. Çünkü bu günde Roma tanrı ve tanrıçalarının kraliçesi olan Juno’ya duyulan saygıdan ötürü tatil yapılırdı. Juno ayrıca Roma halkı tarafından kadınlık ve evlilik tanrıçası olarak da biliniyordu. Bu günü takip eden 15 Şubat gününde ise Lupercalia Bayramı başlıyordu.
Bu bayram, halkın genç nüfusu için büyük önem taşıyordu. Bunun nedeni ise yaşantıları kesin kurallar ile sınırlandırılmış, bunun doğal sonucu olarak bir birliktelik yaşama şansı olmayan bu gençler, sadece bu bayram süresince bile olsa birbirlerinin partneri oluyorlardı.
Hangi genç bayanın hangi genç erkek ile bir çift oluşturacağı eski bir gelenek olan ve Lupercalia Bayramı’nın arife günü yapılan bir çekiliş ile belli oluyordu. Romalı genç kızlar, isimlerini küçük kağıt parçalarının üzerine yazıp bir kavanoza koyuyorlardı. Erkekler ise kavanozdan bu kağıtları çekerek üzerinde hangi kızın ismi yazıyorsa o kızla bayram eğlenceleri boyunca beraber oluyorlardı. Bu birliktelikler birbirine aşık olan çiftler için bayram süresinin dışına taşıp genellikle evlilikle sonlanıyordu.
İmparator 2. Claudius, Roma’yı kendi katı kuralları ile zalimce yöneten bir hükümdardı. Onun için en büyük problem, ordusunda savaşacak asker bulamamaktı. Ona göre bu durumun tek sebebi Romalı erkeklerin aşklarını ve ailelerini bırakmak istememeleriydi. İşte bu yüzden, Roma’daki tüm nişan ve evlilikleri kaldırdı.
Aziz Valentine de Claudius’un hükümdarlığı zamanında Roma’da yaşayan bir papazdı. Kendisi gibi papaz olan Aziz Marius ile birlikte Claudius’un yasağına rağmen gizlice çiftleri evlendirmeye devam etti. Ancak İmparator bu durumu bir süre sonra öğrendi. Aziz Valentine, insanları evlendirmeye devam ettiği için tutuklandı ve yaptıklarının cezası olarak sopa ile dövülerek öldürüldü. Milattan sonra 270 yılının 14 Şubat’ında Hıristiyan şehitliğine gömüldü.
Aynı zamanlarda Roma’daki putperestler, şubat ayı içinde kutlanan Lupercalia Bayramı’nı kendi putperest tanrıları için kutluyorlardı. Bayram öncesi yapılan geleneksel çekilişi ise seromoniye bağlı kalarak kendileri için uygulamaya başladılar.
Hıristiyan Kilisesi’nin ilk kurulduğu yıllarda hizmet veren papazlar, bu törenlerin, özellikle de evlenmemiş gençlerin putperestler ile birlikte anılmasından rahatsız oldukları için bir çözüm buldular. Bu gençlerin isimlerinin azizlerle birlikte anılmasını istedikleri için Lupercalia Bayramı’nın başladığı günü Aziz Valentine Günü olarak kutlamaya başladılar. O gün bugündür her yılın 14 Şubat’ı "Sevgililer Günü" olarak kutlanmaya devam ediyor ve yeryüzünde kadın ve erkek beraber olduğu sürece de kutlanmaya devam edecek gibi.
Bizimle, törelerimizle, yaşam şeklimizle zerre kadar ilgisi olmayan, kapitalist sistemin adeta kurtarıcı gözüyle baktığı bu günü kendinizden birşey buluyorsanız kutlamaya devam edin!...
Kaynak: Çeşitli internet siteleri.
YORUMLAR
Uydurma günlere olan tepkinizi ayakta alkışlıyorum efendim.Samimiyetinize güvenerek benzer bir konuda şeytanın avukatlığında birkaç soru sormak istiyorum.
20 Nisan miladi takvime göre Peygamber'in doğum günüdür.Her türlü ibadeti hicrî takvime göre düzenlenen bir dinde, Peygamber'in doğum günü kutlamalarının miladî takvime göre gerçekleştirilmesi size samimi geliyor mu?
Bu kutlamaların 23 Nisan Ulusal Egemenlik Haftası'nı gölgelemeye yönelik olduğunu iddia eden laik fanîler haksız mı?
Bir başka iddia da: Pensilvanya'daki ağlayan malum zatın doğum gününün 19 Nisan olduğu, ol sebepten bu haftanın kutlandığı savı zalim bir laikçi iftirası mıdır?
Şimdiden teşekkürler.
efendim bu sevgilier gününün bu kadar eskiye dayandığını bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum şimdi size yorum yapanlara bakınız baylar karşı bayanlar taraf buyurun bizim evde bile eşim tarafından soruluyorsa ne aldın diye işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor
kutlarım sizi değerli bilgilendirici yazınızı
saygılarımla
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Yorumunuz için teşekkürler hocam...
Merhaba Hüdai Bey,
Böyle bir günün kutlanmasının size ne gibi bir zararı var ki? Yüce peygamberimiz;
"Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız," buyuruyor. Sevgisizliğin alabildildiğince hüküm sürdüğü bir devirde, tatlı bir sevgi sözcüğü, öpücük niye hoşgörülmüyor bunu anlamış değilim. Neymiş efendim, gavur icadıymış. Biliyorsunuz ki matba da gavur icadı sayılmıştı. Sonuçta sevgililer günü, dünyaca benimsenmiş bir kültür olayıdır. Bu kadar katı olmanın anlamı yok. Siz o zaman 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarına da karşı olmalısınız. Onlar da, ailelere külfet yüklüyor. Kapitalislere yarıyor mantığı yapılır ki, bunun ucu açıktır.
Görüşünüze saygı duyuyorum ancak benim nazarımda Hüdai bey, olay ya da olgulara daha geniş açıdan bakan birisiydi.
Başarı dileklerimle saygılar.
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Sizin belirttiğiniz husularla benim arzetmeye çalıştığım hususların arasında deryalar var.
Bence bizlerin bunu sevgi gününden öte hediye günü olarak bilmemiz daha doğrusu bunu bi SEVGİLİYE hediye almak olarak görülmesi.Ben suan çok gencim ve etrafımda bazı arkadaşlarım sevgililer gününde yalnızım,ne hediye alanım ne de hediye verebileceği kimse yok diyorlar.Bir insan nasıl yalnız olabilir nasıl sevmediği kimse olabilir ?
Erkekler için kız arkadaş,kızlar için erkek arakadaş.Yoksa yoktur etrafında sevgiyle iletişim kurduğun nice güzel bağlar vardır git onlarla vakit geçir,git onlarla birlikte ol.
Ahhh ahhh bir bilseniz neler var biz gençlerin aklında,ne alışkanlıklar aşılandı hayatlarımıza.Artık buna bir çare yoktur önümüzdekilere bakacağız.
Ne de olsa geç kalınmışlık diye bişey yoktur.
Nesil bilinçlendikçe kültürlerimiz daha da uygulanabilirlik seviyesine çıkacaktır.
Saygılarımla...
Efendim,
Öncelikle yazınız dolayısıyla sizi yürekten tebrik ediyor ve İzninizle bir anımı burada paylaşmak istiyorum.
Hasbelkader 1989-95 yılları arasında Almanya'nın Bremen eyaletinde Türkçe ve Türk Kültür Dersleri Öğretmeni ünvanı ile gurbetçi ailelerimizin evlâtlarına hizmet maksadıyla bulunmuştum.
Lisan bilgimizi geliştirmek maksadıyla haftanın iki günü kursa tabi oluyorduk. Kurs hocamız Türkiye'de 4 yıl görev yapmış,Türkçemizi iyi bilen, Türkiyemizi en az bizim kadar tanıyan tecrübeli bir Alman hoca idi.
Sık sık kültürel değerlerimiz üzerine tartışmalarımız olurdu.
Bir gün (yılbaşına yakın bir zamanda) Noel Babanın hediyeleri üzerine konuştuk. Bunun, hayalî bir figür olduğunu, aslının bir aziz olarak Anadolu'da, Akdeniz sahilinde yaşadığını ama böyle bir hediye dağıtma meselesi olmadığını söyledim. "Doğru" dedi. Peki, öyleyse niçin bu hurafenin peşinde çocuklarınızı aldatmaya devam ediyorsunuz? diye sorduğumda; verdiği cevap bir gerçeği bütün çıplaklığı ile ortaya koyuyordu.
"Sadece Noel değil, anneler günü, sevgililer günü, babalar günü.... gibi günlerin hepsinde asıl maksat dünyadaki dev hediye sektörünü ayakta tutmaktır. Bu günlerin üzerine yenileri her an eklenecektir. Ki, bu sayede hediyelik eşya üreten iş yerleri ve onlardan nemalanan insanlar hayatiyetini sürdürebilsinler."
Evet.
Durum bu.
Kutlanan günlere yüklenen manevî anlamlar, maddenin gücüne göre şekilleniyor, büyüyor.
Anlamak ve kendi kültürümüze uymayanları yapmamak bizim için en güzeli.
İdrak meselesi..
Saygılar sunuyorum.
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Tebriklerimi yolluyorum zatıalinize.
Bu açıklayıcı bilgilerle dolu yazınızı beğeni ile okumuş bulunuyorum... Emek vererek hazırladığınız aydınlatıcı bilgileriniz için sonsuz Teşekküelerimi sunarım. Zaten başından beri bu 14 şubat saçmalığına karşıydım... Hani büyük Yazarımız merhum Aziz nesin ne demişti......? sadece o meşhur sözünü 14 şubat'ın savunucuların hatırlatırım...
Bu aydınlatıcı ve anlam dolu yazınız için size Takdirlerimi sunuyorum.
En derim selam ve saygılar. Esenlikler dilerim.
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Valenteen day s olarak ta kutlanılan bu gün kapitalist sistemin halkı tüketime yönelttiği bir günün adıdır bu.Yoksa sevgiliye her gün bayramdır.En büyük aşkları yaşamış olan Leyle ile Mecnu nun sevgililer gününe,tektaş yüzüğe mi ihtiyacı vardı?Karacoğlan misali sevglinin bir gülümsemesi dünyalar değerdi.Bir diğer konu da sevgili deyince hep bayanlarakla getirilir.Erkekler karşıt boyutun bir unsuru olarak sürekli her sevgililer gününde kıza,ya da eşe hediye alma derdine koşar,hem de onca borcun içinde.Ya da eş,ya da sevgili kocasının parası ile kocasına hediye alır bugünü bahane ederek,oysa bir kaç gün öncesinden böyle bir şeye asla ihtiyacı yoktur,sebep 14 şubat ta hasıl olur ve krei kartları devreye sokulur.Var mı başka izahı?
Hüdaverdi ER (Hüdai)
ne yapsakta bu gün kutlanmaya devam edecek.Şair kardeşim, tüm kurumları milli servetleri ile birlikte, kapitalizme peşkeş çekildikten sonra 14 şubatı eleştirmenin bence hiç bir anlamı olamaz.
Kültürümüzde neler yozlaşmadıki.inanın saymakla bitmez.Dikkat edermisiniz, Ülkemizi yöneten brokrat kadroların, bir kısım siyasilerin okudukları liseler nereler.
Ülke derinden sarsılmış.Allah yardımcımız olsun.Siz 14 şubat konusunda haklısınız ama dedim ya daha öncesinde neler var.