DENİZ YILDIZI
DENİZ YILDIZI
Yıldızlar , teker teker yada gruplar halinde gökyüzünün gece melekleri ve gök kuşağı gibi atmosferi sararak saman yolunu oluşturan renklerin , aydınlığın, uğurun, hikmetin ve umudun simgeleri olarak yeryüzü ve gökyüzündeki yaşam felsefesine yön ve ruh veren sonsuz kaynaklardır.
Astrolojinin, falın ve falcıların yorum kaynakları olan yıldızlar, mitolojide ve tarihin değişik zamanlarında hep özgün yerlerini korumuşlar yazarlara, sanatçılara, şairlere ve müzisyenlere hep ilham kaynağı olmuşlardır.
“Gök yüzünde yalnız gezene yıldızlar, yer yüzünde sizin kadar yalnızım…! Dizeleri ile insanların kader ortağı haline gelmişler.
Kutup yıldız, seher yıldızı, tan yıldızı, demir kazık, antares gibi isimlerle anılarak denizlere de inerek deniz yıldızı adını almışlardır. Ünlü “DENİZ YILDIZI ÖYKÜSÜ” insanların yaşamına, iyilik severliğine, eğitimine ve kıymet bilirliğine damgasını vurmuştur.
Öykü kışça şöyle anlatılır : Ömrünün son baharında tarihin, doğanın, denizin, havanın ve rüzgârın doyasıya tadını çıkarmak isteyen yaşlı bir adam, deniz kıyısında kumsal yürümekte iken gel-git olayı sonucunda deniz sularının çekilmesi ile azgın dalgaların denizin derinliklerinden sürükleyip getirdiği binlerce DENİZ YILDIZ kumsala vurur. Yaşlı adam bu yıldızlardan birkaç tanesini deniz sularına doğru fırlatmakta iken oradan geçmekte olan birisi “ ne yapıyorsun ? diye sorar. Yaşlı adamın cevabı : “ kıyıya vuran deniz yıldızlarını geri suya atıyorum” şeklinde olur. Bunun üzerine “binlerce deniz yıldızı sahile kumsala vurmuş ,hangi birini atacaksınız ve kurtaracaksınız ?!” diyen kişiye , “ belki birisini kurtarabilirim,” der ve umudunu, heyecanını, hevesini, azmini ve iradesin yitirmeden, deniz yıldızlarını deniz suyuna atmaya devam eder...
2011 yılı yaz aylarında Bodrum ‘da komşumuzla bu öykünün gerçeği ile karşılaştık. bu öyküye benzer deniz yıldızlarından birisi olan ELİF FİDAN ACAR, otuz yıl önce kendisini okutan çok çalışkan, heyecan , umut ve sevgi dolu örnek insan Türkçe öğretmeni Sevim Yücesan’ı davet ederek konuk severliğini gösterir ve kendisine şu sözlerle “ Sevgili öğretmenim, otuz yıl önce denize attığınız deniz yıldızlarından birisi kurtuldu ve bilim adamı olma yolunda ilerliyor, size sonsuz sevgi ve saygılarını sunarak bir armağan vermek istiyor “ der ve bir tahta zemin üzerine oturtulmuş göklere doğru yükselen bir deniz yıldızı maketi armağan eder.
Öğretmen sevgisi ve saygısını içselleştirmiş Sevgili Dr. Elif Fidan Acar, Türkiye’deki eğitimini takiben ABD ‘de okumuş. Kanada ‘da çalışmakta, yaz ayında Bodrum sahillerine geldiğinde ilk işi öğretmeni Sevim Yücesan’ı otuz yıl sonra arayıp bularak ,telefonda “ sevgili öğretmenim , denize attığınız yıldızlardan biriyim, sizi ağırlamak ve geçmişi bir kez daha yaşayarak günü ve geleceği paylaşmak istiyorum “ der ve buluşurlar.
Anıları, umutları, sevinçleri, heyecanları ve mutlulukları GÖKSEVİNÇ olur. Bodrum sahillerinden Ege ve Akdeniz’e yansıyan duyguları ta Kanada’ da yankılanır. Yurt içinde ve dışında nice başarılara imza atacağına inandığımız , umut, akıl, beceri ve vefa örneği deniz yıldızı Dr. Elif Fidan Acar örnek olsun Türkiye’nin tüm kızlarına…Teşekkürler örnek öğretmen Sevim Yücesan’a…
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Sayın Yahya Aksoy,
Güzel bir yazıydı, beğenerek okudum.
Nice deniz yıldızının kurtulmasına vesile olan saygıdeğer öğretmenlere şükranlarımızı sunarken, kurtulan deniz yıldızının gösterdiği saygı ve vefanın da diğerlerine örnek teşkil etmesini diler,
Saygılarımı sunarım.
ipekyolu
ilginize ve değerli yorumunuza ve dileğinize
çok teşekkür ederim.
selamlar başarılar.