ORTAYA KARIŞIK BİR YAZI.....
Bir olsam dedim,bir ölsem ,sonra da bir gülsem dedim.Nedir bu başıma gelen,dedim.
Ben gönül olsam,elbette kalıplar ötesi olurum.Zira kalıp dediğin,yanıltıcı bir kabuktan ibaret...Boyu bosu yerinde,yapılı adamlar gördüm;kalıbının adamı değildiler.Ufak tefek,cüssesi pek mütevazi bazı kimselerde tanıdım,onlarda kalıbının adamı değillerdi.Bu mütevazi kimselerde kocaman bir yürek taşıyordu.Demek ki dedim,endama,cakaya takılmak ahmaklık.Takılacaksan,değecek yüreğe takıl.
Beni artık artık gidenler ağlatmıyor.Kalbimi,sadece,herşeye rağmen yanımda kalmış olanlar harekete geçirebiliyor.
Birisi "hayırkonuşmaya güç yetiremiyorum"bahanesiyle,susmaya kalkıştı.Fakat o kadar çok sustuki.Eğer susman birisine eziyet ve cefa veriyorsa,dön bir daha düşün.Bana kalırsa,her şey ayarında güzel.O halde"ya hayır konuş,ya da hayır sus"Yok ,ben ikisinide yapamam diyeceksen ,daha ben nediyeyim.
Yok arkadaş!Ben soğuk olsam,herkese dokunmam !Arı olsam,herkese bal vermem!Hatta iğnemi de herkese batırmam.Kedi olsam,herkesin kapısında miyavlamam.Tokat olsam,her yüze vurulmam...Akılı olsam,her güzele delirmem!
Bir insanın hayatında,çok az kişi uzuv gibi olur.Arkadaş bulursun.Dost bulursun.Komşu bulursun.Bunlar çoğu insanda var;fakat bir uzvun gibi,elin,kolun,gözün gibi hissettiğn birini bulman zordur...
Mesafelere çok takılmamak lazım......Seviyormusun?Seveceksin.Gitmiş,gelmiş,uzakmış,yakınmış,fazla dert etmeyeceksin.Zaten seven,en uzakta da olsa,sevdiğinin yanında.
Kalp kalbe karşı değilmiş her zaman.Hele de kalbin,"kalpsiz"bir kimseyle karşı karşıya kalmışssa,hiç değil...
Ben olsam,bu sözleri kulak ardı etmezdim.Olacakla öleceğe çare yok,bunu da unutmazdım.İnsan,neler neler yaşıyor.Bir olsam diyor,bir ölsem istiyor.Zira nasıl olmuşsa olmuş,dallara kargalar konmuş.........