- 2917 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KADINLA FUTBOL MAÇI SEYRETMEK.
Beş yıllık bir lise hayatından sonra ( Normal süresi üç yıldı) Girdiğim Üniversite sınavlarını sonucunda ilk etapta Fikirtepe’deki Eğitim Enstitüsünün Türkçe Bölümünde mektupla öğretimi kazanmıştım ( Bilmeyenler için yazayım: Günümüzdeki Açık Öğretim gibi bir şey ) Eğitim Enstitüsü 3 yıllıktı. Bu aradaİstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi puan düşürmüştü ve Tarih bölümüne rahat rahat girecek puanım vardı.Kararsız kalmıştım: Fakülte mi? Yoksa Eğitim Enstitüsü mü ( Bu kelimeyi hiç doğru yazamam . İnşallah bu sefer doğrudur. ) Bu kararsızlığım içinde Üvey Annem ( Ki ona hâla daha anne derim. O bakımdan bundan sonraki satırlarımda anne diye bahsedeceğim )’’ Dört yıllık da olsa Fakültede okumamın daha iyi olacağı yolunda telkinlerde bulundu ve onun da yönlendirmesiyle Fakülte’ye başladım. Fakülteye başladıktan sonra da limoni olan aramız oldukça düzeldi. Artık ilişkiler tam bir anne - oğul ilişkisi oldu. İşte yazımızın konusu olan ‘’ Bir kadınla maç seyretmek’’ olayı da bundan sonra yaşandı.
O yıllarda herkesin evinde televizyon filan yok. Lakin Rahmetli babam bir Rus malı televizyon almış eve ve biz haftanın belirli günleri yayın yapan o televizyonda gece saat 24 e kadar reklamlar ve İstiklal Marşı ile kapanışa kadar ne varsa izliyoruz.
Günlerden bir gün oturmuş maç seyrediyorum. Başka kanal vesaire olmadığından annem de geldi yanıma oturdu ve başladı o da benimle seyretmeye ve de aramızda bir muhabbet başladı.
-Doktor Hımbıl yok mu bu gün?
Kaçak diye bir dizi vardı..Eskiler hatırlar. Onun baş kahramanı da Dr Kimble idi. İşte onu soruyor.
-Yok o bu gün değil. Çarşamba günleri oluyor.
-Hımmm bu gün ne var peki?
-Maç var. Futbol maçı.
-Gençlerbirliğinin ya da Beşiktaş’ın maçı mı? ( Babam Gençlerbirliği ,ben ve kardeşlerim Beşiktaşlı –ki kardeşlerimi Beşiktaşlı yapan da benim- olduğu için bu iki takımı ismen de olsa biliyor.)
-Yok anne onların maçı değil. Bayern Münih - Ajaks maçı.
-İyi o zaman ben de maç seyredeyim madem. Maç , maç deyip duruyorsunuz. Bakalım nasıl bir şeymiş?
-Pek seveceğini sanmam ama buyur bakalım.
-Şu koskoca çayırın üzerindekiler mi maç yapacak?
-Evet . O çayıra saha denir. Maç orada oynanacak.
-İyi de oğlum o adamlara niçin doğru dürüst bir şey giydirmemişler. İnsan donla, atletle bu havada üşür maazallah. Hem bu kadar milletin karşısına böyle çıkılır mı? Ne ayıp.
-Onlar Futbolcu anne..Kıyafetleri öyle onların.
-O kadar insan bunları seyrediyor. Aralarında üç beş kuruş toplayıp şu zavallılara birer takım elbise filan yaptırsalar ya.
-Ya anne o heriflerin her birisi milyoner.
-Pinti herifler o zaman. Plaja gider gibi ne o öyle…
-Neyse anne sen otur da seyret.
-Niye elbiseleri farklı farklı?
-Orada iki ayrı takım var. Kimin hangi takımdan olduğu belli olsun diye ayrı ayrı formalar giyiyorlar. Elbiseye takma kafayı…Hani biz bir zamanlar şapka giyiyorduk ya, hani bizim kıyafetimiz öyleydi. Bu futbolcu milletinin kıyafeti de böyledir.
Maç başladı ve biz seyrediyoruz artık.Bu arada sanırım Halit Kıvanç da maçı anlatıyor.
‘’ Sayın seyirciler hakem ofsayt düdüğü çaldı’’ -Sami oğlum bak yabancı değillermiş anlatan Sait diyor…Oflumuymuş ne?
-Oflu Sait değil anne. Ofsayt diyor.
-O ne demek?
-Futbolda bir oyuncuyla karşı kale arasında (top kendi takımındayken) en az iki oyuncunun bulunmaması durumuna ofsayt denir.
-Kale mi? Burada kale yok ki.
-Bak anne hani şu üzeri ağla örtülü direkler var ya kale dediğim şey o işte.
-Amma da kaleymiş ha. Kale dediğin bizim Kars Kalesi gibi olur.
-Her neyse işte o demir direklere kale denir.
-Bu gavurlar kale yapmasını bile bilmiyorlar. Gelsinler Kars’a da kale görsünler.
Halit Kıvanç devam ediyor:
‘’ Top dışarı çıktı sayın seyirciler. Şimdi Bayern Münih taç atacak ‘’
-Taş mı atacaklar birbirlerine? Ne biçim oyunmuş bu yaaa..
-Taş değil taç…Top oyun alanı dışına çıktığı için topu elle oyuna sokacaklar.
-Anlamadım ki topu elle oynayacaklarsa tac niçin atıyorlar?
-Tac da değil anne taç. Topu elle oyuna sokmaya taç denir.
Halit Kıvanç anlatmaya devam ediyor.
‘’ Değerli seyirciler top Müller’in ayağına geldi. Müller kıvrak bir vücut hareketiyle rakip oyuncuyu çalımladı. Müller vurdu. Gooooolll..Goooollll…Goooolllll’’
Bizler de o yıllarda Alman hayranıyız ya başladım ’’gooolll ’’ diye bağırmaya. Anem dayanamadı tabii ki.
-Ne oldu? Niçin bağırıyorsun.
-Gol oldu anne gol oldu?
-Kime bol oldu?
-Bol değil, gol oldu. Bizimkiler attı bir tane
‘’Değerli seyirciler. Hakem golü vermedi. Ofsayt düdüğü çaldı’’
-Yuh be hakem. Gözüne gözlük. Bal gibi de goldü.
-Niye kızdın anlamadım ki.
-Hakem golü yedi ona kızdım.
-Zıkkımın kökünü yesin. Namussuzlar o kadar maaş alıyorlar gözleri doymuyor daha.
-Hayırdır anne sen kime kızıyorsun?
-Kime olacak? Hakimlere kızıyorum. O kadar maaş alıyorlar. Hala gözleri zavallı çıplak vatandaşların malında mülkünde. Golünü yiyorlar utanmadan. Hakket Gol ne?
-Yok anne hakim değil hakem. Hakimin maçın içinde ne işi var? Gole gelince: Top o iki direğin arasından geçerse ona gol deniliyor.
-Eee geçti ama.
-Geçti geçmesine ama hakem ofsayt dedi.
-Şimdi anlamadım ki hakimin, bu Sait’e garezi mi var?
-Ya ne Sait’i anne. Taktın Sait’e
-Ben ne takacam ya…Hakem taktı. İkide birde hop Sait deyip duruyor.
Maç devam ediyor bu arada. ‘’ Evet değerli seyirciler top şu anda Sarı Fare Kroyf’un ayaklarında’’
-Sami oğlum sahaya fare mi girmiş?. Hani nerde ben göremiyorum.
-Yok anne sahaya fare filan girdiği yok. ’’Sarı Fare’’ o futbolculardan birinin lakabı. Asıl adı Kuruyuf.
-Aaa bak onlarda da Müslüman varmış.
-Ne müslümanı ya?
-Adamın adı Kuru Yusuf demedin mi?
-Yok anne…Kuru Yusuf değil. Kuruyuf. Adam Hollandalı.
-Sen Almanları tutuyorsun değil mi?
-Elbette yani.
-Ayyyy..Ayyy…Ayyy…Zavallı adamı bak nasıl tekmeledi. Gözün çıksın e mi? Ayakların kırılsın da bir daha tekme atamaz ol…Of evladım benim off…Bak nasıl da acı içinde kıvranıyor zavallım. Ayağı kırıldı galiba?
-Ya anne görmüyor musun adam numara yapıyor. Hakem penaltı versin diye yere attı kendisini.
-Penaltı ne?
‘’Aha da ayvayı yedik. Gel de anlat?’’
-Ceza sahası içinde dokuz kusurlu hareketten birisini yaparsan hakem penaltı veriyor. Topu hani şu kaleye yakın nokta var ya işte oraya koyuyorlar. Oradan atış yapılıyor’’
‘’Sayın seyirciler hakem penaltı noktasını gösterdi. Kroyf atışı yapmak üzere topu penaltı noktasına koydu…Bütün gözler onda’’
-Ya bu kadar da olmaz. Bu hakem resmen ib…
-Allah Allah…Tanıyor musun hakemi?
-Yooo nereden tanıyacağım.
-İb..diyorsun da. Nereden biliyorsun ki.
-Ağız alışkanlığı. Böyle yanlış kararlar veren hakemlere genelde denir.
‘’ Kroyf vurdu …Top auta gitti sayın seyirciler.’’
-Oooo sahada dut ağacı da varmış baksana.
-Ne dutu ne ağacı?
-Baksana top duta gitmiş.
-Dut değil anne aut..Yani top dışarı çıktı.
-Hımmm anladım. Yani şimdi topu elle oyuna sokacaklar.
‘’Of yaa..Offf…’’
-Ya ben bir şeyi daha anlamadım.
-Neyi anlamadın ?
-Hollandalı, niçin Alman kalesine top atıyor?
-Ya ne olacaktı peki?
-Her kes gitsin kendi kalesine atsın. Ayıp değil mi el alemin kalesinden içeri top sokacağım diye uğraşıyorlar. Haksızlık bu. Ne biçim oyunmuş bu maç dediğiniz şey.
-Anneee mutfaktan bir yanık kokusu geliyor. Ocakta ya da fırında bir şey unutmuş olmayasın.
-Yooo kapattıydım ama bir bakayım. Senin burnun iyi koku alır. Kalkmışken bir kahve yapayım mı? İçer misin?
‘’Hiç içmez miyim. En az beş dakika yalnız başına maç seyredeceğim. Kim istemez.’’
-İçerim anne
Beş dakika kadar tek başına seyrettim maçı. Sonra elinde kahve tepsisi ve kahvelerle geldi yine.
-Nasıl gidiyor? Taç filan oldu mu?
-Ooooo hem de nasıl…Bir sürü taç oldu.
-Tüh…Ben kaçırdım desene.
-Üzülme yine olur. Daha yarım saat var maçın bitmesine. Daha nice taçlar, fauller, kornerler olur…
-Faul ne?
-Maç oynanırken çok konuşmak fauldür mesela. Cezası vardır.
-Tabii ki konuşmasınlar da önlerindeki işe baksınlar. Maç yaparken konuşana ben de olsam ceza veririm.
-Haklısın anne. Maç oynanırken de seyredilirken de konuşmak yasaktır aslında.
-Evet ya değil mi? Bak o seyredenler de bağırıp duruyorlar. Onlar da susmalı aslında.
‘Ah anne ah. Kinaye denilen edebi sanattan biraz anlasan’’
‘’Değerli seyirciler top Bekenbaver’in ayaklarında şu anda. Bekenbaver vurdu Goooollll Gooolll…Gooollll’’
Ben fırladım yerimden Gooolll diye lakin annem atıldı.
-O gol değil bi kere hop Sait.
-Ya ne ofsaytı anne baksana buz gibi gol.
‘ ’Değerli seyirciler yan hakem ofsayt bayrağını kaldırdı ve hakem ofsaytı verdi ‘’
-Yuh ulan hakem…Satılmış namussuz.
-Ne oldu oğlum niçin kızdın yine?
-Ya hakem ofsayt verdi .
-Ben demiştim sana hop Sait diye değil mi?
-Ya anne şurada hayatında ilk defa bir maç seyrettin; birden futbol otoritesi oldun yani. Nereden bildin ki ofsayt olduğunu.
-Anneler bilir. Bunu hiç bir zaman aklından çıkarma.
Gerçekten de ister öz, ister üvey olsun anne annedir ve anneler mutlaka bilir. Konu futbol olsa bile…
YORUMLAR
Hep derim ya nerden bulursun bunları bu kadar üretkenlik.
Hocam afedersin, ellerinden öperim anneniz sağmı? Anneler herşeyi bilir ya sizde ondanmı yardım alıyorsunuz bukadar güzellikleri bizlere sunuyorsunuz..
Yine çok keyfli bir yazıydı tebrikler saygılarımla..
sami biberoğulları
Bu hikayede bahsettiğim annem sağ henüz. Ama öz annem maalesef rahmetli oldu.
Selam ve saygılarımla.
Makedonyalı Şair
Hocam aldın götürdün karıncalı TV ye antene kuş konmuş görüntü ondan bozuk yıllara,tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar benden.
Yine muhteşem bir yazı!Ne denir ki?Böyle bir yazıya da,bu yazıyı yazana da saygı duyulur!Kalemize sağlık hocam.Saygılar...
sami biberoğulları
Selam ve saygılar benden.
ne geldi aklıma.. fizik hocamız var lisede iken hocam ve eşi annesine tv' yi açıp, karı koca (İnşallah yaşıyordur ömrü uzun olsun) akşam ev gezmesine bir arkadaşlarına gidiyorlar bir geliyorlar ki tV üzerine bir örtü örtülmüş alttan çalışıp duruyor..Babanne yüzünü dolak derler biz de kapamış duruyor..Ne oldu ana diye bizim hoca sorunca annesi kızıyor "gavurun evladı bu adamı nerden aldın getirdin karşıma geçmiş kafasını gözünü sallaya sallaya gözüyle bana işmar edip türkü söyleyip durdu "diyor.
meğerse türküyü söyleyen Rahmetli Özay Gönlüm onun hoş mimikleri vardı..zavallı babanne de kendine söylüyor diye kapatamayınca tv 'yi üstünü örtmüş adam görmesin diye de dolağıyla yüzünü saklamış hala gülerim bu anıya nurda yatsın teyze vefat etmişti..Hatırlattınız... Maç ben almıyayım galiba sizin anneden beter izlerim ben de teşekkürler selamlar saygılar
sami biberoğulları
Sizin bu anınız da beni çok güldürdü. Harika bir hikate çıkardı bundan.
Babaannenize Allahtan Rahmet diliyorum. Benim babaannemin radyo içine gizlenmiş minik insanları aramasına benzemiş durumu.
Maç olayına gelince: Ben de çok anlamam aslında...O yıllarda tek kanal olunca tv mecburduk bir yerde taaa İstiklal Marşı okununcaya kadar her ne varsa seyretmeye.
Selam ve saygılar.
SAGIR DUYMAZ UYDURURMUS;KÖR GÖRMEZ BENZEDiRMiS ya ,vallaha aynen öyle olmus ana ogul diyalogu:)) sayenizde mac terimlerinide ögrendik;)..orta okul yillarindayiz ve evde ailecek ve komsu cocuklariyla mac bakiyoruz.Babam besiktas biz fenerbosatan:) öyle bir hareret oldu ki evde görmeniz grekir.Ha bu arada babam yani besiktas yalan olmasin 2=1 yeniliyo.Babam deliriyo; ekmek varrrrrrrrrrrrr yersiniz demi essolü essekler,dedi.Hakemin hatasi o gol olmaliydi dedi.Bende babamin kim oldugunu unutup ayaga kalkdim ve dedimki; ne ne neee neeee yeniliyonuz babaaaa,hakeme suc bulma siz oynayamadiniz! anam gurbanin oluyummmmm.Babam bana cüneyt gibi bi ucan dekme vurdu.Neye ugradigimi sasirdim.iskenceci goca gibi bi bana bi bacima daldi.Döve döve bizi dip odaya götürdü.Garagada odasinda tam 1 hafta babamiz evdeyken cikmadan yattik..o günü hic unutmuyom ve besiktasdan NEFRET EDiYOM!! biz hakliydik ama babam yediremedi.Yillar sonra dediki babam; kizim o gün sizi dövdümki yarin gettiginiz yerdede böyle yaparsaniz dayak yersiniz diye.Töbe vallaha töbee bi daha tezavratmiydi tezahuratmiydi bilmiyom ama,iste ondan hce yapmadim..sayenizde anilarimiz canlaniyor hocam TARiH gibisiniz tekerrür ettiriyorsunuz bizlere..yüreginize saglik..artik günümüzdeki avratlarda macdan anliyo bikerem.saygilar.
sami biberoğulları
Baba, Koca veya erkek kardeş fark etmez erkek milletinin bir ferdi ise ve de onun tuutğu takım aleyhinde konuşuyorsanız bu dokuz kusurlu hareketin hepsinden de kusurlu bir harekettir ve de cezası da tabii ki penaltıdan çok daha ağırdır.
Bir Beşiktaşlı olarak kızı da olsa bir Fenerli'yi hemi de adamakıllı döven o babanızın ellerinden öpüyorum şayet hayatta ise...Zaten siz o aziz, mübarek ve muhterem insana en büyük ihaneti yapmışsınız Fener'i tutarak.
Avratların da maçtan anlamasına gelince: Bizim memlekette şimdilik işin küfür kısmındalar. Kurallar hâla hak getire.
Selam ve saygılar.
Güle güle okudum valla..elinize sağlık, böyle nüktedan yazdığınız için..
Bir de benim küçüğüm Nazife'nin maç seyretmesi vardır, bilir gibi hop oturur hop kalkar, belâ okur
yabancı futbolculara. Tabii sadece milli maçlara bakardık..
selâm ve sayılarımla,
tebrikler...
sami biberoğulları
İşin doğrusu ben de çok anlamam ve de sevmem futbol maçı syratmeyi. Şimdilerde <Milli takımın maçları ile Türk takılmlarının ( hangisi olursa olsun fark etmiyor ) yabancı takımlarla oynadığı maçları seyrediyorum. Ama yeniliyorsak onlara bile tam bakmıyorum. O günlerde tek kanal TRT ve o da haftada iki ya da üç gün yayın yaptığı için elimiz mahkumdu bir yerde.
Şimdi artık bayanlar da oldukça maç sever oldular.
Selam ve saygılarımla.
hikaye güzel anlatım dahada güzel ne deyim yine çoook güldürdün iyiki varsınız hocam :))
selam ve saygılarımla
sami biberoğulları
Yüce Rabbim yüzünden gülümsemeyi hiç eksik etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
A-BI-HAYAT
sami biberoğulları
Bu yazımda ilham kaynağım sizin bir maç seyretme anınız oldu. O bana hatırlattı bu anıyı. Biraz da allayıp pullayarak bir hikaye haline getirdim. Öncelikle bundan dolayı teşekkür ediyorum size.
Her gün sizi sayfamda görmekten dolayı ise ne kadar teşekkür etsem az.
Selam ve saygılarımla
AYSE 09
hem bir birimize ilham olacağız
saygılarımla herdaim
Hocam Allah iyiliğinizi versin komedi gibi olmuş. nefis bir anlatım, güçlü bir kalem ve sonuç; önümüzde.
Kutluyorum...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Müller, Cryuff, Beckenbauer bunları unutmak mümkün mü....Ama ille de Pele değil mi?
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Ben de üç erkek arasında maç izlediğimde kulaklarımı tıkamak zorunda kalıyorum, Hele bir de Fener maçı olursa....
Gülerek okudum bu güzel yazınızı, iyi ki yazıyorsunuz...
Sevgilerimle...
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
yani şimdi maçı anlamadı diye anne mi anlamıyo
:)))) maç başlı başına bi saçmalık. kadın haklı. ne öle bi topun peşine koşmalar birbirini tekmelemeler falan... çok ayıp çok...
aramızda para toplayalım da birer top alalım şu çocuklara... koşup durmasınlar bi topun peşine.
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Sayfama şeref verdiğiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
valalhi hocam anneniz mükemmel bir izleyiciymiş..
hoş ve muzip bir anıydı..
gülerek okudum..
sevgilerimle..
sami biberoğulları
Allah yüzünüzden tebessümü eksik etmesin.
Selam ve saygılarımla.
Hocam harikasınız yine güldürdünüz. Allah yüzünüzden gülmeyi eksik etmesin. Saygılarımla...
sami biberoğulları
MUHTEŞEM ARKADAŞIM GÖLERİMDEN YAŞ GELDİ GÜLMEKTEN AMA NBENİM ANNEM TAM BİR FANATİKTİ VE BİZ ONDAN ÖGRENİRDİK MAÇTA KİMLER OYNAYACAĞINI KİMİN CEZALI KİMİN BACAĞINI KIRIK OLDUĞUNU AMA RAHMETLİ ANACIĞIM FATİH TERİM HSTASI İDİ AMA BİR GÜNDE ADINI DOGRU SÖYLEYEMEDİ ONUN İÇİN FATİH KERİMDİ MUHTEŞEM BİR MAÇ İZLEMİSSİN ARKADAŞIM HER KULA NASİP OLMAZ MUHTEŞEMDİ MUHTEŞEMMMMMMMM:))))))
sami biberoğulları
Allah Gülmekten ayırmasın.
Selam ve sevgilerimle.
Bu adaletmi ustam hı adaletmi?Söylesene alasen;Sitedeki herkesi ben gererken,mizahi yazılarınla sen güldürüyorsun!..Seni severlerken,benden nefret edecekler.Eee hep kurufasilye,hep kuru fasülye nereye kadar,aradada pirzola lazım:)))Sen pirzolayı sağlıyorsun,ben gaz çıkartırıyorum:))) İyiki varsın ustam;Sende olmasan,benim gibi adamlarda çekilmez olur hani.Yoo itiraz etme ben bile kızıyorum kendime zaman zaman,hep gerginlik nereye kadar yahu,firen yap biraz yalazı diyorum.Sevgi ve saygılarımla ustam.İyiki tanımışım seni!..
sami biberoğulları
Öncelikle yazılarıma değer verip okuduğun için çok teşekkür ederim. Ben bu sitede bir görev yüklendim adeta. Bir kaç hüzün, ya da sair konulada da yazılarım oldu ama gördüm ki benden beklenti mizah yönünde. Yoksa bende de dağarcıkta gergin konular var.
Öte taraftan gerçekten de mu millet çok gergin. Biraz yumuşatmak, biraz yüzleri güldürmeye çalışmak ( Yapabilidiğimiz ölçüde tabii ki ) bana da iyi geliyor.
Selam ve saygılarımla.
ben bütün terimleri biliyorum demekki maç izlenr şaka bir yana güzel maç olunca kızım aslıyla izleriz acaipte bağırır küfrederiz recepten daha çok o iikinci yarıda uyur güzeldi hocm tebrikler
saygı ve selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
oflu sait anne ofsayt.....hocam şu an dilim lal.....sustum...hep aramızda ol can o güzel şiirlerinden aynı kitapta olalım...seni senden çok seviyor sayıyorum bilesin....
sami biberoğulları
Şundan emin olabilirsin ki ben de seni senden çok seviyorum.
Selam. saygı ve hürmetlerimle.
hocam bu yazıya 100 üzerinden 100 veririm işte hepsi birbirinden güzel ama bu on numara olmus kaleminizde yüreğiniz gibi temiz sizi seviyorum hocam :)))
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.