Neler Oluyor Hayatta
Neler Oluyor Hayatta
Böylesini görmemiştim. Karlı soğuk bir akşamüstü,hızlı adımlarla eve gidiyordum.Kar tipi şeklinde şiddetini arttırırken,yakasının kaldırmış insanlar,evlerine gitmek için sağa sola koşturuyordu.Ellerim yüzüm morarmış hissiyatını kaybetmişti adeta.
Duvarın kenarına kıvrılmış bir adamın siluetini gördüm.Her şeye rağmen geçemedim.Geri dönüp yanına vardım.Kasketi ile yüzünü kapatmış.Battaniyesi ile köpeğini sarıp bağrına basmış.Dünyayı umursamaz bir halde ikisi de uyuyordu.
Dakikalarca seyrederken kendimden geçmiştim.Bu manzara karşısında.Başka ne yapılır ki.Merhamet duygularımın yanında,gurur,takdir,imrenme duygularım da kabardı.Öyle derin bir düşünceye daldım ki,kim olduğumu nereye gittiğimi bir an unuttum.Artık üşümüyor titremiyordum.Sıcacık bir duygu sardı her yanımı Uyandırmaya kıyamadan bu tabloyu seyrederken.Bir taraftan da senaryo yazıyordum.Kim bilir hangi hainler,hangi vefasızlar Onu bu sefalete düşürmüştü.
Şöyle bir düşündüm.Son zamanlarda,dostluk vefa arkadaşlık,kısacası insanlık yok oldu.Bu duvar dibindeki Çingene kılıklı adamı.Vefa örneği asil fedakar bir insan olarak gözümde yücelttim.
Yememiş yedirmiş,giymemiş giydirmiş,sığınacak bir evi yokken,kucağını köpeğine barınak yapmış,üşümesin diye de elindeki tek battaniyesiyle onu sarıp sarmalamış.Kimseden görmediği,ilgiyi,sevgiyi,şefkati O da inadına köpeğine vermiş.
Kendime geldiğimde hıçkıra hıçkıra ağlıyordum.Uyanmalarını bekledim.Sonra da alıp onları evimize götürdüm. Hayat hikayesini bir başka yazımda anlatacağım.
----Ne oldum dememeli,ne olacağım demeli---
Okurlarıma selam sevgi saygılarımı gönderiyorum.
YORUMLAR
allahım O güzel yüreğine göre versin. tebrik ediyorum tam mesleğinin hakkını vermiş bir eğitimcisiniz bende İzmirde oturuyorum sitenize bu gün misafir oldum artık bir öğrenciniz de beni kabul edersiniz umudunu taşıyorum dilinize yüreğinize sağlık ilhamınız daim olsun saygılarımla
Eser sahibini sosyal duyarlılık, ve insanlığın kaybettiği merhamet duygusunu hatırlattığı için kutluyorum,bu kalp çarpıntısının durmaması dileğiyle.........
gül peri
Kuş kuşun dilinden anlarmış.Duyarlı gönlünüze selam olsun.
Teşekkür ediyorum sayfamı ziyaretiniz için.
gül peri
Sayfamdaki ziyaretiniz beni çok mutlu etti.Teşekkür ederim efendim.
Sizi önce insan duygularına ve yaşadıklarına her kim olursa olsun taşıdığınız sorumlulukta dolayı tebrik ediyorum .Hem de yazı ya dönüştürme alışkanlığınızdan ötürü tebrik ediyorum. Kutlarım
Şiirlerizi de takip etmeye çalışıyorum. Böyle yaşamlar ne yazık ki çok fazla ancak gördüğümüz bu örnekleri ötekileştirmemek; bizim hayatlarımızın birer parçaları diye düşümek; Siz bunu başaran bir insansınız ne güzel. Temennimiz bu davranışlar tüm insanlarda yerleşirde o insanlarda kimlik kazanma fırsatını yakalarlar.
Tekrar başarılar diliyorum.
keziban buldu tarafından 4/4/2012 4:36:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
gül peri
Sayfamdaki ziyaretiniz beni çok mutlu etti.
Teşekkür ederim Kezban Hanım
O güzel yüreği kutlamamak mümkün mü ? Siz harikasınız, benimde canım çok yanar sokakta kalanlara, bende toplarım.
Lakin artık çocuklarım ve arkadaşlarım izin vermiyorlar !!!
gül peri
Çok teşekkür ederim güzel yürekli Nazlı Gelin.Her şey gönlünüzce olsun sevgiler.
çok güzel anlamlı bir yzıdı tebrikler
aslında hayat oadar kolay ve basitki biz onu zorlaştırıpkarmaşık hale getiriyoruz doyumsuzluğumu hep daha fazlası ve daha iyisini elde etmeye çalışmamız benim bir tanıdığım aile var bugün bulduklarını bugün yiyorlar çok mutlular çocukların okutmadı kızlerı evlendirdi onlarda çok mutlu küçük basit şeylerle mutlu marka giyinmiyorlar büyük evde de yaşamıyorlar iki kapılı içi dolu buzdolaplarıda yok ama mutluar hemde çok hayatta önemli olan mutlu olmakmı bize göre kaliteli onlara göre gereksiz fazlalıklar hayatımı yaşamak onlarda iki metre toprak altına girecek bende ozaman neden kendimize işkence ediyoruz ast olan mutlu olmak değilmi evet biz neden mulu olamıyoruz peki bizde eksik olan ne kaatkarsızlik çok uzattım ama yazmak istedim yüreğiniz var olsun
gül peri
Sayfama uğrayıp duygularımı paylaşarak düşüncelerinizi yazdığınız için çok teşekkür ediyorum.
selam sevgiler.
Merhaba değerli kalem...Memleketimizde benzeri vahim hadiseler çok olmasına rağmen merhametli ...duyarlı ve duygulu insanlarımızın katkılarıyla çoğu insan hayata tutunmaktadır...Aslında sosyal devletin yapması gereken bunlara kucak açmak...Batı da da insanlarda duyarlılık yok,fakat devlet sosyal olma işlevini tm olarak yapmakta...Dün Van'daki insanlarımızın çadır vahametini izledim...Dünyanın hiç bir ülkesinde bu manzaraya kimse dayanamaz..Fakat çilei Anadolu insanı katlanmakta...Oysa devletin daha sarmalayıcı olup onları çadırlardan kurtarması gerekir...Duyarlılığınıza teşekkürler...Çok tebriklerimle...
gül peri
Duygularımı paylaşan duyarlı gönlünüz sağ olsun var olsun efendim.
Bizler birbirimize destek olursak sanırım bu tabloyu daha az görürüz.
SDelam saygılar.
DEĞERLİ ÖĞRETMENİM;
HEMEN HEMEN HER KONUDA TOPLUM OLARAK DUYARSIZLAŞTIĞIMIZ ,ALT-ÜST OLMUŞ DEĞERLERİMİZİN GÜNDEN DÜNE YOK OLMAYA YÜZ TUTTUĞU BİR ORTAMDA MAYASINDAKİ ERDEMİN BİR TEZAHÜRÜYDU BU TEFFERRUATA DİKKAT ÇEKMEKEN BU YAZI BENCE..
DUYARLI YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN DİYOR KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ VEDE KALEMİNİZİ
SELAM VE SAYGIMLA.
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Selam saygılar.
Bu yazılanların kurgu olmasını "Hadi canım; böyle şeyler masallarda kaldı" diyebilmeyi çok isterdim. Ama biliyorum ki bu manzara da benim kadar canlı ve gerçek...
Gerçekten onları evinize götürdünüz mü, merak ettim. Sanırım bir sonraki yazınızı beklemek durumundayız.
Sevgiler hala insan kalabilmiş yüreğinize.
gül peri
Keşke keşke masallarda kalsaydı.Oysa bu tabloyu maalesef hepimiz
görmekteyiz.
Hatta son zamanlarda sıklıkla rastlıyoruz.Evet bundan sonraki yazımda kısmet olursa anlatacağım.
Bu aralar ensemdeki kireçlenme had safhada.Sizin yazılarınızı da uzun olduğu için bu yüzden okuyamıyorum.
Aslında DR. bilgisayarı ve resim yapmayı bir süre yasakladı.Ama duramıyorum işte.
Sayfamı ziyaretiniz için teşekkürler.Selam sevgiler.
Aynur Engindeniz
Sevgiler tekrar.
Sizin gibi yuregi guzel insanlar var oldukca insanlik olmez. Rabbim sizden ve sizin gibilerden razi olsun insaAllah. sevgilerimle.
gül peri
Bakmak başka görmek başka.
Kimbilir bu garibanın önünden kaç kişi bakıp geçti.
Ben görebildiğim için mutluyum.
Teşekkürler.
Merhametli,sevgi dolu yüreğinizden öptüm,harika bir şekilde kaleme aldığınız yazınızdan dolayıda kaleminizi kutlarım.Sevgi,saygı selamlarımla önünüzde eğildim.
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve duyguları paylaşımız beni çok mutlu etti.Teşekkür ediyorum.
sevgili Ülkü Hanim, hayatin icinde cok insan manzaralari var . bu da onlardan biriydi .. nasil da güzel sunmussunuz . . Almanya'da daha bi fazla böyle köpekleriyle yasayan yalniz insanlar . fotograftaki bu karede nasil sarilmislar birbirine ... insanin duygulanmamasi mümkün degil . yazinizin devamini merakla bekliyorum .
o güzel , duyarli yüreginize iyi bakiniz lütfen....
kutluyorum....
sevgilerimle.....
gül peri
Çok teşekkür ederim.Çok uzaklardan kalkıp sayfama gelip duygularımı paylaşmanız beni mutlu etti.
Sağlıkla ve mutlu kalın.Selam sevgi saygılar.
Yaşamdaki acılıkları insanlar yaratır biribirlerine. Mutlu yaşatmakta, acı çektirmekte, büyük çoğunlukla insanın elindedir. Duvar dibinde, karlar altında yatan o insan kimbilir hangi kahır yükünün altında ezildi de köpeğinin, onun sıcak sadakatına, dostluğuna sığındı.
Bir dostum yazmış bana: "Hep toplumsallığı öne çıkartıyorsunuz, insanın bireysel davranışının hiçmi kusuru yoktur, olumsuzluklarda, mutsuzluklarda? " diye. Elbette vardır; olmaz olurmu!... herşey insanla başlar, insanla biter. Tanrı buyruğudur bu. Yine bir başka insan - insanı ve insanları eğitecek, İnsanın normal ve düzgün düşünmesini sağlıyacak. Bu nedenledir; Peygambere "SAV" bile "İKRA" diye gelen ilk Allah buyruğu.
Duvar dibinde köpoeğine sarılarak yatmak zorunda kalan insan, mutlaka akli bir denge sarsıntısına uğramıştır, o hale gelmeden önce. Toplumun ve toplumu yöneten insanların o tür çaresizlik içinde olanları görmeleri gerekir. O tür çaresizliklere düşmeden insanın elinden tutulması gerekir. Kim yapar bunu? Tek kelimeyle insan. İster yöneten olsun, ister birey, düşenin dostu olacaktır insan. Bu nedenle herşey insana bağlıdır, insanda biter. İnsanın baş edip çözemeğeceği sorunlar ancak HİKMET SAHİBİNE HAVALE EDİLMELİDİR.
YÜREKLERİMİZ GÜZEL OLABİLİR, MERHAMET TİTREŞİMLERİYLE ÇARPABİLİR, ANCAK BİRİNE, BEŞİNE YARDIMCI OLABİLİRİZ. FAKAT TOPLUMLARIN ALLAHTAN SONRAKİ SAHİPLERİ ONLARI YÖNETENLERTDİR. GEREK TOPLUMUN, GEREKSE HER TOPLUM BİREYİNİN DÜŞKÜNLÜĞE, ZAAFA VE MUTSUZLUĞA UĞRAMASINDA, DERİNLEMESİNE ARAŞTIRILDIĞINDA TOPLUMU YÖNETENLERİN SORUMLU VE KUSURLU OLDUKLARI ANLAŞILIR. DUVAR DİBİNDE KÖPEĞİNE SARILIP YATAN ADAMIN DA, ONUN O ACILI HALİNİ BİR BAŞKA YURTTAŞINA GÖSTERENİN DE SUÇLUSU TOPLUMA KARŞI İYİ YÖNETİM SORUMLULUĞUNU YERİNE GETİRMEYEN, YÖNETİCİLERDİR.
İnsanlarımızın acıma duyguları hissstmleri elbette taktire şayandır.Bu güzel duygunun yanında, toplumsal uyarılarını da dinamik eylemlerle gösterebilmelidirler. Ancak o zaman daha binlerce çaresiz insanın o sefil ve iç parçalayan düşkünlüklerden kurtarılması mümkün olur. Kemal Polat
Güzel yürek seslerinizden yankılanan insani acıma duygularınızı yeniden taktir ediyor sizi esenlik dileklerimnle selamlıyorum, değerl dost ÜLKÜ AHISKA hanım. Kemal Polat
gül peri
Bu değerli yorumunuzla yzımı harika bir eleştiri ile tahlil etmişsiniz.Bu tablonun altında gizli olan gerçekleri mükemmel bir dille anlatmışsınız.
Çok teşekkür ediyorum hocam.Duygularımı paylaşımınız ve bu güzel yorumunuzla beni çok mutlu ettiniz.
Sağlıcakla ve mutlu kalın.Saygılar efendim.
İnsanlık ölmemiş demekki daha, bu bir kıvılcım gibi cesaretlendirdi beni.
Paylaştığınız bu öyküyle yeniden duygulandım, kutluyorum Hocamı.
Saygım, sevgimlesiniz...
gül peri
Evet Ahmet Bey Bey,
Bu tablo insanlığın ölmediğini gösteriyor.
Teşekkür ederim.Selam saygılar.
çok güzel bir yazı ile birlikte duyarlı bir yüreği okumak benim için büyük bir mutluluk. Yazının içeriğinede içim burulsada...önce duyarlı yüreğinizi sonra da yazınızı kutluyorum...
sevgi ve saygılarımla...
gül peri
Esas ben sizin güzellikleri görebilen naif gönlünüzü kutluyorum.
Ayrıca şiirlerime gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler.
İyi ki varsınız.Selam sevgiler.
DİLEK YILDIZI
gül peri
Mürekkebin cinsini iyi bilenlerdensiniz.
Teşekkür ediyorum.İyi ki varsınız.
komedi gibi yaşdığımız hayatın son perdesi dramdır....bu resimde sevgi vefa gözle görünür elle tutulur hale gelmiş...duyarlı kalemi kutluyorum saygılar
gül peri
Bu tablo insanlığa çok şey anlatıyor.
Teşekkür ederim komutanım.
Sağlıklı ve mutlu kalın.
Selam saygılar.
yaşam bizlere neler yaşatır bilinmez hikayenın sonucun merak ettım
duyarlığın var olsun saygımla
gül peri
Neyin ne getireceği bilinmez.Allah hepimizin akıbetini hayırlı etsin.
Selam saygılar.
gül peri
Sayfamı ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler.
Selam sevgimle...