- 652 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eski Film, Yeniden Vizyonda..!
Yıllar önce kanlı ve çetin bir şekilde karşımıza aniden çıkıveren bu film, asırlar boyunca kardeşçe yaşamış yurdumun insanlarının birbirlerine düşmesine sebep olmakla yetmemiş, üç kıt’ada hüküm süren bir imparatorluğun yıkılmasına zemin hazırlamıştır. Her filmde olduğu gibi yönetmen bu işten sağlayacağı rantını çoktan sağlamış, ne yazık ki olan bu filmin etkilediği insanlara olmuştur.
Gelelim bu filmin konusuna. Bir ülkenin içten nasıl fethedilebileceğini gözler önüne seren bu film, ülkenin içerisinde kardeşçe yaşayanları birbirine düşürmek için çeşitli vaatlerde bulundu ve izlenme rekorları kırdı. Ve ne yazık ki bu vaatler, insanların nefislerine hakim olamamasına neden olmuş, ağır sonuçlar doğurmuştur. Peki ne olmuştu insanlığa? Neden bu insanlık yıllar boyunca yiyip içtiği ayrı gitmeyen memleketlisinin canına kıymayı bile göze almıştı bu vaatler uğruna... Bir de bu filmi keyifle tasarlayan yönetmen, bu filmin ağır sonuçlarını amacına ulaşmanın verdiği rahatlıkla uzaktan seyrediyordu.
Peki şimdi mi? Şimdi de aynı filmi vizyona sokmak için çabaları devam ediyor. Bu çabalardan bir tanesi de günümüzde yoğun olarak yaşanan Türk-Kürt problemi. Aslında problem yok Adı problem. Aynı vahşeti tekrar getirebilme uğruna yapılan çabalardan bir tanesi işte. Yalnız bu çabalar insanlığı yıpratıyor. Ülkemizin geleceği uğruna çalışılan faaliyetleri, kurulan dostlukları, geçmişti bu vatan uğruna canlarını veren Atalarımızı, hepimizi yıpratıyor. Eğer; aynı topraklarda yaşayıp, aynı ülküyü paylaşıp, aynı suyu içip, aynı düğünlerde oynayıp, "Biz ayrı milletiz" dersek geçmişimize vefasızlık etmiş olmaz mıyız ? Elbette oluruz. Bu filmin çabalarını daha da çoğaltacak olursak; bizleri yozlaştırmak, benliğimizi unutturmak, kardeşlerimizi tanımamamıza sebep olmak için yaptıklarıdır.
Bu çetin ve zorlu günlerde, aynı şekilde bu çetin ve zor topraklarda, aynı havayı tadıp, aynı suyu içiyorsak hepimiz kardeşiz. Bunu kimsenin reddetmeye hakkı yoktur Vesselam.
Sağlıcakla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.