- 822 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
pamuk bankin sube sorumlusu benim anam(1.bölüm)
Anam bankaci bir kadindi.Ekonomiden sorumlu oldugu icin pamuk banki o isledirdi bizim evde.Babamizdan cekindigimiz icin anama müracat ederdik.Yalvar yakar anamin pamuk bankdan araklardik manileri.Ne zaman sorsak anne paran varmi?
yok kizim,ben calisiyommuda essek sipasi benden para istiyonuz,der ve olayi gecisdirirdi.Bagzen kapi calar ;bohcaci geldi hanimmmmmmmmmmmmmm,diyen bi avrat kapida belirirdi.Babam böyle avratlara yani bohcaci vatandaslara kizdigi icin,anam gizli sakli bahcede isini görürdü.Bohcaci bohcasini acipda mallarini sergiye baslayinca, anam yavas yavas bize ve bohcaciya cakdirmadan pamuk banka el atip gizli sakli cikartirdi parayi.Bizim gözümüzden kacarmi;
anaaaaaaa,kiz anaaa hani senin paran yokdu? Demek bizi kandiriyodun lee.Tamam bundan sonra görürsün sen anne, babama diyecem seni,para sakliyon diye.Diyede, diyesetler diye diye yüzümüze yedigimiz samarin etkisiyle bunelek tutan inek gibi ,eve bi kacisimiz vardi sormayin gitsin.Anam arkada biz önde, mübarek anam yaris ati gibi digidik digidik bize yetisip ecik agzimizi gözümüzü düzlerdi,babamiza söylemiyelim diye.Eee kadinda hakli anacim.Avrat para var dese, babam anamin elinden alir ve orda burda arkadaslariyla yer.Kadincagiz ekmek parasinin üzerinden artirip bir kenara koyardi.Acil durumlar icin harcamak icin tabiki,annem öyle derdi;)
Birgün annem avaz avaz bagira cagira bir kiziyo bir kiziyo,duyanin ödü kesin patlar ve haside gibi tir tir titreyerek kalan ömrünü gecirirdi.Neyse anam kendi köyü dolaylarindan derledigi alengirli küfürlerle yanimiza geldi.
Gelin bakalim suraya dizilin
amaninn ne oluyo anne? askerdemiyik giiii
sen sus babasi kilikli essek sipasi ,her bi b..k ada karisirsin.Söyleyin bakalim benim sakladigim yerden parami kim aldi?
ne parasi anne? hani senin paran yokdu?
sana hesapmi verecem kiz sidikli ,sen bana söyle bakalim yosam senmi aldin?
vallaha billaha iki gözüm önüme dürbün gibi aksin ki ana,vallaha ben almadim!
kiz gel buraya bakiyim, yosam senmi aldin benim harcamaya kiyamadigim parami haa?
yok ana ben nerden biliyim ki,hem ben sayi saymayi dogru dürüst bilmiyom,ben parayi napiyim anneee?
Allahim yarabbim sen bana sabun soda ver, sunlarin hepsini bi teneke testin icinde citileyerek yuyum.Beni delirtmen hemen cikartin parayi!
anam arar, tarar,yok yok ,anamin parasi evden kacmis.Acaba anamin parasi pamuk banki sevmedimide kacdi ha, ne dersiniz kardeslerim?
bacimin sinek viziltisi gibi zzzz zzz sesi hala kulaklarima gelir.Kendi bana göre ecik daha narin ,kar gibi yumusak bir kizdi.Gözleri yesil sevimli ve hic suc isleyecegede benzemiyo haa.Bense cacik gibi yesil gözlü,saci basi delisahinde gibi daginik.Akli fikri bacisini kiskanmada olan bir cadi.Ay kendimi rahmetlik aysel gürelemi benzettim neee,Allah korusun komikligim benzesinde, giyim tarzim aslaaaaaaaaaa.
zzz zzzzzz kizzzzzzzzzzz ablaaaa!
Eyyy, söylesene kiz ne var?
Sey, meyyyyyyyyyyyy
neyyyyyyyyyyyyyy,söylesene kiz yeminmi ettin yoksa korkuyonmu haa?
devam edecek,bekleyin anacim;)
YORUMLAR
yaban gülü(gurbetbaci)
Fazla bekletme gaarii, kalanını da deyi vee gıı...
Kutluyorum yazınızı gönülden.
Gün eksilmesin pencerenizden.
yaban gülü(gurbetbaci)
Değerli kardeşim.
Çok güzel, sıcak ve bizden bir yazı. Aşağı yukarı hepimizin annesinin böyle bir pamuk bankı vardı zamanında. Kadınlar aleminde zaten bir tek benim eski eşimde görmedim böyle bir banka. Onun dışında neredeyse bütün hanımların vardı.
Anlatım oldukça güzel ve sürükleyici. Kendisini her zaman okutabilecek bir tarzınız var. Yapmacıksız, saf yalın ve tamamen içimizden...
Sadece anılarımı bazı arkadaşlarımla paylaşayım ve hoşça vakit geçirelim amacıyla yazıyorsanız diyecek hiç bir şey ve yapılacak hiç bir olumsuz eleştirim yok. Ama edebi bir metin de olsun yazılarım diyorsanız o zaman biraz daha gayret gerekiyor.
Sözün özü: Anlatımı ve anlatırken içine kattığınız esprileri, heyecanı çok beğendim.
Ellerinize, gönlünüze sağlık.
Selam ve saygılarımla.