Başkasının işine karışma;Rekor kırmaya çalışma.....
İnsanlar yarışmalar yapar....Her yarışma bir zevktir....
Tabii ki yarışmanın konusu da önemlidir...Rekorlar kitabına girebilmek için manalı-manasız,mantıklı-mantıksız bir çok yarışmalar yapılıyor...mesela bizim mahallede çamaşır yıkama rekoru Nadire teyzededir.En çok çamaşırı o yıkar...Gece yarısı kalkar,çamaşırları makineye tıkar,sabaha kadar yıkar.
Hani şimdi çamaşır makinesi imal eden firmalar övünüyor ya!"Bizim makineler ses çıkarmaz"diye...Tabii böyle sessiz bir çamaşır makinesi ile çamaşır yıkarsanız,komşular duymaz,bu durumda ne kadar çamaşır yıkadığınız belli olmaz.
Nadire teyzenin makinesi Alman yapımı ve Türkiye’ye gelen ilk otomatik makinelerden...Bilmem kaç yılında kocası Cemal amca işçi olarak Almanya’ya gitmiş,herkesin çamaşır yıkamak için leğen bulamadığı o devirlerde bu çamaşır makinesini getirmiş...
Ben 38 yaşındayım .O makine hala çalışıyor...Cemal amca 75 yaşında,Nadire teyze 67 yaşında ve makinenin yaşını sordum 40 yaşında dedi Nadire teyze........
Neyse konumuza dönelim...Siz taşlık bir arazide ilerleyen tankın sesini duydunuz mu?...İşte Nadire teyzenin nerdeyse yarım asırlık bu çamaşır makinesi,taşlık arazide ilerleyen bir tank gibi önce apartmanı titretiyor,sonra merkez üssü Nadire teyzenin dairesi olmak üzere etrafa deprem dalgaları yayıyor...
Mahalle halkı kaç gece yarısı yataklarından fırladı gözümle şahidim ben buna...
Komşular toplandılar,Nadire teyzeye otomatik,sessiz bir makine alalım dediler.Nadire teyze kabul eder gibi olduysa da o çamaşır makinesi buna karşı geldi.Kendini yerden yere vurarak değiştirilmesine rıza göstermedi.
Yakın bir zamanda makineyi imal eden Alman firmasının yetkilileri geldi:
"Bizi rezil ediyorsun Nadire hanım"dedi,Ama Nadire teyze yine de makinesinin yenisiyle değiştirilmesine razı olmadı...
Sonrada bir çare arandı.Bulundu da...Bunu bulan da "övünmek gibi olmasın ama"Benim...
Önce bilgisayarda resmi bir yazı hazırladım.Mühürlü,imzalı...Sonra apartmanın bütün dairelerine dağıttım.Herkes okudu ve Nadire teyzenin kapısına koştu.Nadire teyze de komşusunun çocuğuna okutmuş.Resmi yazıda şöyle yazmıştım:
"Gürültülü çalışan ev aletleri,evleri depreme dayanıksız hale getirmektedir.Yapılacak incelemede bu türlü alet çalıştıran evler-Kentsel Dönüşüm Projesi-uygulamasıyla yıktırılacaktır.Apartman sakinlerine duyurulur!..."
Bu kısa ve tatlı anıyı paylaşmak istedim sadece.....HOŞÇAKALIN........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.