PAKETLER ve YOZGAT
PAKETLER ve YOZGAT
Ankara’ da bugünlerde çok sayıda ekonomik ,sosyal ve sanayi paketleri hazırlanmakta ve zaman zaman açıklanmakta. Son haberlere göre Türkiye kalkınma ve geri kalmışlık yönleriyle 5 bölgeye ayrılacakmış ve bu ayrıma göre esnek, uzun vadeli , düşük faizli, büyük bir kısmı geri ödemesiz ve faizlerin % 50 si silinen krediler verilerek kalkınma projeleri hayata geçirilecekmiş…
Beş bölgeye ayrılacaklar içerisinde Doğu ve Güneydoğu ilk sırada yer alacakmış. Buna diyeceğimiz bir şey yok. Kalkınma projeleri ile terör ve dağa çıkmalar önlenecek diye düşünüldüğü anlaşılmakta. Unutulmamalı ki yıllardır her hükümet değişikliğinde bu şekilde paketler açılır, krediler verilir ve fakat projeler temel aşamasında kalır. Kredileri alanlar ortalardan kaybolur.
Benim bu paketlerde aradığım İç Anadolu’dur. Acaba paketin son sırasında mı ?
İç Anadolu, Anadolu’nun can, kan ve heyecan damarı, besi kaynağı, toprağa, vatana, Bayrağa ve Ata’sına saygılı insanların yaşadığı ve bozkırı vatan yaptığı bölge. Yurdun her yanı da öyle…
Yozgat, Kırıkkale ,Çankırı, Çorum ve Ankara başta olmak üzere İl merkezleri,ilççeleri, kasaba ve köyleriyle bir ekonomik ve sanayi açılarından kalkınma derecelendirilmesine tabi tutulsalar acaba yurt genelinde kaçıncı sıralarda yer alırlar.
İç Anadolu kentleri ve çevrelerindeki yapılacak bir değerlendirme de, alt yapılar, sanayi yapıları, eski ve yeni kalkınma projeleri ve işsizlik başta olmak üzere, sosyal ve ekonomik yapı az gelişmişliğinde gerisine düşecektir.
Paketlerden ekmek, aş, iş ve çok yönlü bir destek beklenmekte. Bu paketler de ön sırayı alması gereken Yozgat gibi iller olmalıdır. Köylerin ve kasabaların Büyük bir kısmında kanalizasyonlar, terkos su şebekeleri, köy konakları, sağlık ocakları, tarım ve hayvancılık için alt yapı tesisleri,fabrikalar ve işletmeleri ve daha pek çok şey maalesef bulunmamaktadır. Madem Doğu ve Güneydoğu Bölgesinde hayvancılık ölmek üzere o halde bunun için en uygun ortamı çoğrafi gerçeklerinde barındıran ve bu işi bilen insanların hayatlarını tarım ve küçük baş hayvancılıkla geçirdiği İç Anadolu’da hayvancılık ve yeni tarım teknikleri ile yeni ürünlerin üretimi teşvik edilmelidir. Bu alanlarda sanayi kuruluşları ve fabrikalar artırılmalıdır. Halkın ekonomik ve sosyal yaşamına katkılar sağlayacak çok sayıda proje yaygın ve etkin bir şekilde Yozgat ve çevresinde uygulanabilir.En güzel örnek ; Devecipınar Kasabasında bir süre önce uygulamaya konulan büyük- baş hayvancılık projesi ortada bulunmaktadır. İşte uzun vadeli, düşük faizli ve bir kısmı geri dönüşümsüz destek ve teşvik kredilerinin gideceği ve gitmesi gerek yerler ve konuları… ve daha nice konular da var ele alınmalı ve başta Yozgat olmak üzere diğer İç Anadolu illeri ayağa kalkarak bu paketlerden nasiplerini almalıdırlar...
Ünlü bir halk sözü unutulmasın : “ AĞLAMAYANA MEME VERMEZLER…!”
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Benim bu paketlerde aradığım İç Anadolu’dur. Acaba paketin son sırasında mı ?
İç Anadolu, Anadolu’nun can, kan ve heyecan damarı, besi kaynağı, toprağa, vatana, Bayrağa ve Ata’sına saygılı insanların yaşadığı ve bozkırı vatan yaptığı bölge. Yurdun her yanı da öyle…
Yozgat, Kırıkkale ,Çankırı, Çorum ve Ankara başta olmak üzere İl merkezleri,ilççeleri, kasaba ve köyleriyle bir ekonomik ve sanayi açılarından kalkınma derecelendirilmesine tabi tutulsalar acaba yurt genelinde kaçıncı sıralarda yer alırlar.
başta Yozgat olmak üzere diğer İç Anadolu illeri ayağa kalkarak bu paketlerden nasiplerini almalıdırlar...
DEĞERLİ ÜSTADIM ,SEVGİLİ HOCAM MERHABALAR ;
DEDİĞİNİZ GİBİ ELBETTE İHTİYACI OLAN YERLERE BİR İTİRAZİMİZ YOK AMA NİYE ÇOK ÖNEMLİ VE HAYATİ PROJELERDE İÇ ANADOLU HELE HELE DE YOZGAT OLMAZ BENDE BU YAŞA KADAR Bİ TÜRLÜ ANLAYAMADIM..KALDI Kİ HER DÖNEM DE İKTİDAR YANINDA YER ALIR..İNSAN " onlar zaten bizden vazgeçemez..onları hallederiz(kandırması kolay..) DÜŞÜNCESİMİ Kİ HEP NİMETTE BAŞKALARI KÜLFETTE YOZGAT HATIRLANIR..ÖYLE YA VATAN .MİLLET BAYRAK KUTSAL DEĞERLER DEYİNCE YOZGAT BEŞ ADIM ÖNDE OLUR HEP..ONLAR Bİ AFERİMLE BEŞ DOMBALAK AŞIRIRIZ ..CAMBAZA BAKTIRIRIZ ..DİYE DÜŞNÜRLER HEP..HAKSIZ DA DEĞİLLER HERHALDE...BİZ AĞLAMASINI BİLİRİZ DE NEDENSE KENDİMİZE YEDİREMEYİZ HERHALDE..DOLAYSIYLADA " atı alan üsküdarı çoktan aşar.." DEĞERLİ HOCAM NİYE HEP SİZE NİYE BİZİM GİBİLERİNE DÜŞER BU KAYGI BU TASA..SU BAŞLARINDAKİ YOZGATLILARIN AGZINDA BİR PARMAK BAL MI VAR ACABA..EĞER ÖYLEYSE BAL KÜPÜNÜ BAŞKALARI GÖTÜRMEKTE BİLSİNLER..EN AZINDAN BU TÜR YAZILARLA İRKİLSİNLER BARİ.YİNE CAN DAMARI KONULARA DEĞİNMİŞİNİZ..UYANIN DİYORSUNUZ BİZE AMA UYKU GAFLET BE HOCAM..MAYIŞTIK YİNE..SELAM OLSUN IŞIK TUTAN AYDINLATICI YÜREĞİNİZE..SELAM VE SAYGIMLA..
ipekyolu
yazdıklarınızın altına imza atılır ve mühür de basılır.
çok teşekkür ederim ,
Selamlarımla, sağlık ve başarılar dilerim.