- 2720 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
stand up fakıyla kadın
kadın olmak zor bu ülkede ,doğumundan ölümüne kadar kadın olmak
gelirsin dünyaya bir kızın oldu derler,babası derki ben oğlan istiyordum,sanki bakkala sipariş veriyor adam ......anne keşke oğlan olsaydı ,benim kaderimi çekmezdi,daha küçükden çile yazılır kadının alın yazgısına....
büyür genç kız olur,sen dışarıya çıkamazsın it köpek takılır peşine ,bizim başımızı belaya sokma ,dizini kır otur evde ............
birini sever söyleyemez kadın ,
erkek olsa severde söylerde eeeeeeee o oğlan yapar
sen oğlanmısın erkekmisin,elinin hamuruyla karışma erkek işine....
evlenir kadın ,gerek severek gerek sevmeyerek, görücü usulune uygun
yada olmadı kaçar kadın çaresiz ,yağmurdanmı kaçıyorsun kızım dur doluya gitme.......evlatlıklıkdan silinir......el kapısı demir leblebi çiğneyene aşk olsun.....çiğne kızım çiğne....gündüz ev işi bağ bahçe olmadı ,gaynanaya hörmet bunu geçelim artık günümüzde değil kaynana karı koca geçinmek bir mucize....
erkek çalışırsa ne ala , ben çalıyorum ben kazanıyorum bu evde hazırcı......kadın konuşamaz ,karışamaz ne haddine ,erkeğin maaşını bilmeyen hanımlarda var içimizde..
kadının işi zor eşini mutlu etmek ..
e hadi mutlu ettin, birde hamile kaldınmı işin zordur dahada ,adam senin çocuğun senin sıpaların demezmi kızınca,sanki onun çocuğu değil.....hanım hep yüz veriyor bunlara vuracaksın ağzının ortasına iki tane oturacak yerine........çocuk bunu öğreniyor sizden ,dikkatttttt dikkat edin bu bir şiddetdir...........
sonra ne diyoruz bizler şiddete hayır....
nasıl hayır bunu söyleyen pek çok insanlar var içimizde ,en başta ata sözü......
kadının karnından sıpayı sırtından sopayı eksik etmiceksiniz demiyormu.............
kadın kadar erkekde görev almalı , babalık haklarından biraz olsun pay....
ayrılınca neymiş efendim çocuk anneye düşer komik bir nafaka ve bütün çocuklar annede ,peki adam napıyor özgürlüğüne koşuyor.....
yeni yeni canlar yakmaya ve çocuklar yapmaya koşuyor......
kadın mecburya yükü çekmeye,adam aldatıyor,ve diyorki ya bu nu böyle çekersin yada bu diyardan gidersin ......madur yine kadın bakın bakın iyi bakın .....
dayak yiyen kadın,nerde çocuk hakları nerde
kadın haklarıymış hani nerde bumu kanun.kadın şiddete maruz kalıyor sığınmak için emniyete bildiriyor.....biz birşey yapamayız ,ver bir dilekçe dava aç,,,
kadın madur zaten eğitimsiz, çaresiz işe girse çocuğu madur çocuğuna baksa eli madur,eşin verdiği para kadının elektirik su parası ısınma tüp parası bile etmiyor.....komik nafakalarla kadın sokağa terkediliyor...........dilendiriliyor .....kötülüğe itiliyor ..
adam sonradan çıkıp geliyor namusu soruyor ,namusu tanıyormusunuz
hani nerde kaldı , kadın hakları , bu ülkede hiç birşeyin hakkı
yazıkki hiç ödenmiyor.....
öfke nöbetlerinde olan kocalar tarafından kadınlar hep öldürülüyor...........peki kadın hakları nerede ,yılda bir kez kutlanıyor ama ne kutlama ,dünyanın utanç verici ayıbı , tv lerde soğuk kanlılıkla izleniyor.......
yazar c.ceylan yılmaz
YORUMLAR
Benide bu kadar güzel bir iç döküşün .. ve hatta gözüne gözüne sokuşun... bu kadar duyarsız olunup cevap dahi yazılmaya hatta fikir beyan edilmeye bile gerek görmemesi üzdü... ee nedemişler Alışmış kudurmuştan beterdir.. demek ki sevgili toplumumuz kadınların heder edilmesine o derece alışmışlar ki... iki satır birşey karalama gereği dahi görmüyorlar.. ne diyeyim... sadece söyleyeceğim şu bir kadın için hangi niyete ne besleniyorsa... önce validelerimize.. sonra kız evlatlarımıza bakalım... belki o zaman takkeyi ele alır düşünürüz... satırlarınızın daim olmasını dilerim... Saygılar....
CEYLAN 17
Her kadının kız arkadaşları olmalı diye bir yazı okumuştum.Aslında kız arkadaş değilde dostları olmalı diye değiştiriyorum.Nefes alabileceği, soluklanabileceği teneffüsler yaşamalı .Tabiki bunları arkadaşları ile yaşamalı.Aile arkadaşın yerini almadığı gibi arkadaşta ailenin yerini alamıyor.İkisininde yeri doldurulamayacak kadar geniş ve derin.Herşeyi aile ile yaşamak isteyen çiftler zamanı geldiğinde birbirlerine de yetmeyecektir.Zira eşin yeri başka arkadaşın yeri bambaşka oluyor.....:=)...Hadi en yakın arkadaşınıza bir selam yollayın ve hayatınızın yönünü batıdan doğuya çevirin....Batan güneş insana bir daha doğmayacağı hissini versede doğan güneş umutlarınızı tazeler...Unutmayın sadece siz değilsiniz 40 + yaşın getrdikleri bunlar......Keyfiniz daim olsun.....Saygılarımla...