- 1050 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Köpeğin Yası
Köpeğin Yası
Bu gün o köpeğin öldüğünü duydum. Hani yas tutan köpek vardı ya onun … Sevinmedim desem yalan olur…
Köpek dediğin sahibi ölünce; Bir yenisine köpeklik etmeli…İnsan beğenmemek de ne oluyor. Köpeksin sen canım . Bu evrende sana verilen yüce görev bu. Böyle bir görevden istifa etmek olmaz…Yan çizmek olmaz…Köpeksin be , unutma bunu…
Sahibi ölünce ,sahibini unutamadı o…Birkaç ay içinde üzüntüsünden hastalandı .Zor nefes alıyordu…Kısık kısık havlıyordu…Yürüyemez derecede mecalsiz kalınca ,şehrin en işlek caddesinde kendine bir mekan edindi…Görün halimi ey kalabalıklar der gibiydi… Bir ders vermek ister gibiydi…Kimisi vefa dersi aldı onu anlayınca; Kimisi başka dersler…
O caddeden her geçişimde benim de çok dikkatimi çekti o köpekçik …Ölse de kurtulsa diyenler oldu… Su ve yiyecek vermede ısrar edenler oldu…Hatta onu bir yaz günü traşedilmiş olarak buldum. Anlaşılan o ki, bazı insanlar onun eski günlere dönmesini ısrarla istiyordu. Havlamalarında çok zorlanmasına rağmen havlamalarında ısrarcıydı…Belli ki, eski günlere dönmekti özlemi…
Bu gelip geçici hayatta , bize bu hayatı veren (Yüce Allah) bize ne görev vermişse ,onu yapmalıyız…Benim sahibim öldü bana başka sahip gerekmez deme lüksü vermiyordu o köpeğe bu hayat .Köpek acınılacak hale düştü…Köpek öldü…Köpeğin bu haline vefa diyenler olabilir ancak buna vefa denmezdi. Hayatı veren buna vefa demiyorsa bizim dememizle o hal vefa hali olamaz ki. Göreve ihanet etmemeliydi…Yasına bir sınır getirmeliydi bu köpek.
Şartları değiştiren seni yeni şartlarda sınıyor…Tapınılacak yegane varlık o…yasa ve vefaya sınır koymak ona ait… Yeni sahip edin…Onun evinin bekçisi ol…Onun çocuklarına kuyruk salla…Dostluk göster…Mutlu et eğlendir onları…Bu görevin neresi yaratıcıyı gücendirir…diye seslenilmeliydi bu köpeğin kulağına ve çok gür bir sesle…
Bu canım köpek ölmemeliydi bu canım köpek ölmemeliydi…Öldü... Ah O bir faniye bağlıydı ,hem kör düğümle…
Not:
Gördüğümüz veya duyduğumuz her sahnede kendimizi eleştiriye davet var…Görevlerimizle ilgili eleştirelim kendimizi…Düşüncelerimizle ilgili eleştirelim…Davranışlarımızla ilgili eleştirelim. eleştirelim kendimizi .Yaradan yanılmaya uygun yaratmış bizi… Eleştirelim kendimizi…Kur’andan onay alıyor mu ,Hadisten onay alıyor mu, İcma-ı ümmetten (toplum aklından ve toplum vicdanından, yaygın kültürden yani) onay alıyor mu ,Üstün nefisten(Yaratana teslim ve yaratılanı kucaklayan nefis) onay alıyor mu, Tarihten ve tecrübeden onay alıyor mu…düşünce ve davranışlarımız …Bu soruları sormayacak mıyız davranışlarımızla ilgili...düşüncelerimizle ilgili…hallerimizle ilgili…Sormaya muhtacız…