- 635 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tokuştur(ma)
Çocukluğumdan hatırlamıyorum ,gençliğimizde de yoktu.Son yıllarda moda oldu bu ’kafa tokuşturma’.Ancak onlar ’kafayı tokuşturdukça’ben ’kafayı yiyorum’ tabiri caizse.Sonunda bu durum benim için hastalık derecesinde bir takıntı oldu.
Siz de biliyorsunuz sanırım ,kafayı tokuşturanların genelde sağcı,muhafazakar,ziyadesiyle milliyetçi arkadaşlar olduğu yaygın bir kanı.Dikkat edin üst düzey devlet görevlileri ve bakanlar arasındaki selamlaşmalarda bile görebilirsiniz.
Bu arkadaşlarla ilk karşılaştığım günlerde yani bu uygulamanın başlangıç zamanlarında her karşılaşmamda tokalaştığım kişinin sıkletine göre alın nahiyeme zaman zaman siddetli darbeler aldığım çok olurdu.Bazıları kafalarını hafifçe hizalayıp alnın şakak bölümünün üstüne bir buse gibi kondururken bazıları da güçlerini denermişçesine resmen kafayı oturtuyorlardı.Ergenlik dönemi ve sonrası gençlerindeyse bu ritüelin ’reis’ nidaları eşliğinde yerine getirilişini izlemek çok sık rastlanır bir durum. Bu tarz selamlaşma ergenlik dönemi çocukları ve gençler arasında oldukça yaygın.Böylesi selamlaşmaları bir büyüme göstergesi olarak düşünüp bir ’çete’ üyesi edasıyla uyguluyorlar.
İşin garibi son günlerde bu uygulamaya Atatürkçü,cumhuriyetçi,liberal,demokrat,sosyal demokratlar da katılmaya başladılar.Yani ’biz de kafayı tokuşturmazsak modadan geri kalırız’’ diye mi düşünüyorlar ne?Ancak çevremizde çok bulunmadığından sosyalist ve komünist arkadaşların durumlarından şu an için pek haberdar değilim.Yine de onların böyle davranacaklarına pek ihtimal vermiyorum.Bir başka merak konusu da bu arkadaşların hanımefendilerle bu eylemi gerçekleştirip gerçekleştirmedikleri.Bundan sonraki işim de onu araştırmak olsun ,nasıl olsa emekli adamım zamanım bol.
Mecburen bu zat-ı muhteremlerle karşılaştığımda bazı önlemlere baş vuruyorum.Mümkün olduğunca kafa,yanak temasından kaçınıyorum.Resmi ve çok samimi olmadığım insanlarla sadece tokalaşıyorum.Yakın tanıdık ,akraba ve samimi olduklarımla ise hak geçmesin diye bir yanak bir kafa yöntemini uyguluyorum.Çok ısrarcılarla karşılaşırsam yolumu değiştiriyorum.Daha bir çok yöntem geliştirdim ama kafanızı ağrıtmayayım. Ben bu tarz bir tokalaşmada, samimiyet,bir sevgi ve muhabbet alışverişi hissedemiyorum. Dostlarımızla sarılmak,kucaklaşmak sırtlarını samimiyetimizin, sevgimizin göstergesi olan ellerimizle sıvazlamak daha sıcak bir selamlaşma tarzı değil mi? Hepinizi muhabbetle kucaklıyor saygılar sunuyorum.(Ahmet Çetin KARAMEHMETOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.