- 1227 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Esrarengiz Acı Müfettişi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Anahtarı kayıp bir dünyanın gerisinde olduğuna ağladığın, iç bunaltan gecelerin birinde, geleceğim yanına.
Hiç konuşmadan anlaşacağız seninle...
Yalnızlığına yer aç, oturduğun tek kişilik koltukta.
Geleceğe dönük heves getirmedim sana, ya da oyalanman için bir iki mavi söz.
Aynı tarafdayız.
Tüm acılarını beraber didikleyelim istedim.
Kutsayalım geçmişin irin birikmiş pişmanlıklarını.
Mutluluk kadar kutsaldır acı!!!
Maskeni çıkarabilirsin yanımda, ifadeni saklamana gerek yok. Merak etme eskimez hüzünlerin, onlar hep orada. Masken olsun ya da olmasın, yüzüne baktığımda zamanı gelince öleceğini anlarım, hem sen ve ben eskiyiz zaman kadar. Biraz karanlık, biraz yalnızlıktır bardağımızdan taşan.
Bardak dedim de, ee içkilerimiz nerede kutsayalım gençliğimizi, haydi. Haydi, her yudumda yaşlansın ümitlerimiz. Arada camdan bakalım mezarlıklara doğru, ismin yazılmış mı. Her yudumda biraz daha ölelim.Her yudumda daha anlaşılmaz olsun hayat.
Yüzümüzü sarsın ateş. Ellerimizden bedenlerimizden sinsi sinsi yayılsın yanık et kokusu...
Eskimişsin zaten, zaten yanmışsın, ruhun terkedilmiş şehir misali.
Biliyorum, çünkü ben esrarangiz acı müfettişi. Pes etmeni onaylamaya geldim. Pes eden adam yürüyemez. Yürüyen ölü adamın gölgesi.
Öyle sarsılmış gibi şaşkınlıkla bakma.
Yaptığım, seninle ilgili detayları anlatmak. Güya kimse görmüyor mu zannediyorsun.Seni izleyen var.
Tanrı mesela
Tanrının iradesi yoktur
Var olan senin iraden
Tanrı
bakışlarında şefkatle
sadece izler...
Güneşin gücü yetmez, karanlığını yırtmaya.Üzgün bir ışıltı saçlarına sakallarına konar sen onu kovalarsın.Dağ arkasında korkunç bir gelecek ve öfkelerinin toplandığı bir kargaşa içinde yitip gitmek seçimin...
Vesikalık resmin söyledi bunu bana.
Ve ben onaylıyorum isyanını.
Yıldızların altında, toprağın üstündesin
ama aslında hiç bir yerde.
Sömürdüğün bir gece daha
Her şey o kadar açık ki!
Haydi artık öl!
ya da dansa kaldır
beni
sustur!!!
YORUMLAR
Nasıl da şiir kokuyor her cümle. Güçlü şair kişiliğinizin yansıması bu. Ve şiirler nesirin birbirine karışıp çağlaması...
Hep söylüyorum, yine söyleyeyim; adınızdan virgülünüze kadar EDEBİYATÇISINIZ...
sEVGİLER.
çöldeki kelebek
düz yazıda paylaşımlarımda bulunduğumda yorumlarınızı gözüm arıyor
Çünkü örnek aldığım hayranlıkla takip ettiğim bir isimsiniz
Onur verdi sözleriniz ve kabul ediyorum edebiyat aşığıyım
edebiyat aşığı edebiyatçıysa
evet çoğumuz gibi ruhumla ve her hücremle edebiyatçıyım..
Çok çok sevgimle..
Aynur Engindeniz
sekli semali tanrinin iradesinde olan hayatin orasini burasini cekistire cekistire üzerimize uyarlamaya calisirken cikardigimiz ciglik seslerini anlatti yazin bana sevgili Nilgün..
ve öyle güzeldi ki...
yüregine,kalemine cok sevgimle...
çöldeki kelebek
Yıldız hanım
çok memnun oldum ziyaretinize
Teşekkür ederim
bence susturmasın ve sen söyle...hayatını bozuk para misali harcayıp ömrün tükenmeye başladığı günlerde yalnızlığına uyanan adamların suratına bir tokat gibi akşetmeli sözlerin...
sevgi sanırım hoyratça bir kenarda bekler demiş beni adamım... ama o sevgi zamanında savurganlığını yapanı düştüğü hüzün denizinde artısız eksisiz duasız bedduasız biraz acıma biraz öfke biraz uzak biraz yakın izlemeye itiyor değil mi..
müthişti yüreğine kalemine sağlık kutlarım...
çöldeki kelebek
Umarım öğretmenim
umarım ufak bir silkinme sağlayabilmişimdir.
Sevgiler saygılar
çöldeki kelebek
Sevgim saygım selamımla
çöldeki kelebek
Sevgi ve selamlarımla
Bu dünyada ortak sızılar olduğuna inandım hep, yani eğer aynı göğün altında, aynı gecelerde, aynı yeryüzünde, isimleri farklı ama aynı yollarla kesişmiş, bazı zamanlar zindanlar gibi kör bazı zamanlar umut dolu şehirlerde yaşıyorsak, aynı acılarda da buluşacağız mutlaka.
Karşısındakinin yarasını görmüş, onu kendi yarasıymış gibi içinde hissetmiş yazarın, bu yazısıyla bizim de aynı yaraya dokunabilmemize vesile olması, harflerin, sözcüklerin ustalıkla ve samimiyetle kullanıldığında olduğu yerde kalmayıp, insanın duygusal tarihinde, yalnızlıklarında, terk edilişlerinde, özlemlerinde de yolculuğa çıktığını gösteriyor. Hep inandığım, bir yazının, bir şiirin zirve yaptığı noktadır bu yolculuk.
Çünkü insan birini gerçekten seviyorsa, sevmeyi başarabiliyorsa, sadece kendi acılarını değil tüm insanlığın ortak acılarını duyumsayıp, onları kucaklamayı da başarıyor demektir. Gerçek sevginin bir çok farklı tanımından biridir bu. Aşkta da, Onu, Onsuzluğu, Onunla olmuş, Onunla olmamış her şeyi, aynı dünyanın çocukları gibi ayırt etmeden sevebilmek, her şeyden önemlisi O'nun mutlu olamadığı her anı, yol kenarında yapayalnız kalmış ağlayan bir çocuğu öpmek gibi sahiplenmek gerekir.
Çünkü gerçekten;
"Mutluluk kadar kutsaldır acı!!!"
Teşekkürler, harika yazınız ve izini sürdüğümüz yollara doğru işaretler katan harfleriniz için.
çöldeki kelebek
sadece kendi acılarını değil tüm insanlığın ortak acılarını duyumsayıp, onları kucaklamayı da başarıyor demektir. Gerçek sevginin bir çok farklı tanımından biridir bu.
Öyle güzel özetlemişsiniz ki.
Çok teşekkür ederim
Aslında çok da önemli değil türler yazan için. Okuyandır kafa yoran. Tıpkı benim okuduğum bu lezzetli yazıyı sınıflandırma çabam gibi. Evet evet "mensur şiir" tadındaydı. Dilimin üstünden kayıp su gibi aktı.
Ve iyi ki şu gün uygulaması var. İhmal ettiklerimizi hatırlamak adına...
Kutluyorum en içtenliğimle sevgili Nilgün, kaleminin kuvvetini.
Sevgimle.
çöldeki kelebek
her zaman desteğinize fikirlerinize diğer arkadaşlarım gibi benim de ihtiyacım var..Untmayın.)
Sevgim ve selamımla
Angie
Geciksem de kontenjanım var diye düşünüyorum. :)
Seni okumak keyif sevgili Nilgün. Hep.
Çok sevgiler.
çöldeki kelebek
sevgi ve selamlarımla
Nefesimizi bırakırken havaya, ödünç bir mutluluğun ışık huzmelerini izler gözlerimiz, hüzünler gök kuşaklarına binip giderken. Uzlaşırız anılarla, sarılırız yüreğimizdeki karelere, unutamadığımız ne varsa yeniden-yeniden yaşarız...
Müthişti
çöldeki kelebek
sevgi ve selamlarımla
'Tanrının iradesi yoktur' yoktur kısmında ki; savrulma haricinde İzmir'i kokusuyla, hasretle deniz gözleten bir yazıydı ablacım....
Tebrik ederim...
çöldeki kelebek
sevgi ve selamlarımla
çöldeki kelebek
gencecik pırıl pırıl ve geleceği açık yazar arkadaşım
Teşekkür ederim
çöldeki kelebek
Teşekkür ederim
Size hayranım...
Şiirlerinizde de nesir denemelerinizde de müthiş bir özgünlük var...
Kendinden emin, yalın ve rotasını duygu ve gerçeğin omuzlarında çizerek adım atan bir kalem...
Cümlelerinin kuruluşunda kelimelerine saygısızlık etmeyen, düşündürürken dinlendiren ....
Daha çok şey var ama sonraki çalışmalarınıza olsun söyleyeceklerim...
Tebrikler çok....
Mehtap ALTAN tarafından 1/22/2012 12:11:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
çöldeki kelebek
sizden bunları duymak onur
Ben bir öğrenme oburuyum doymam
ölüm döşeğinde dahi öğrenilecek bir şey varsa gözüm açılır)
Siz gibi güçlü kalemleri izleyip öğrenip sitenin verdiği hizmetin tadını çıkarıp
daha iyi paylaşımlarda buluşmak dileği ile..
Sevgim ve saygım bir
çöldeki kelebek
ayın kızı dendi mi zaten aklıma gelen ilk isim...
Sevgiler
çöldeki kelebek
yine de ayaklara basmayalım
ona bile pes edip gidip uyurlar..:))