- 854 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SİZİ BİLEMEM...
NOT: Bu yazı 2010 Nisan’ında yazılmıştı ama Günümüzde dava sonuçlandı aynı güruh yine aynı cümleleri dillendirmeye başladılar. Bu sebepten tekrar eklendi.
Aydın kimdir?
Her okumuş insan aydın mıdır?
Aydın olmak gerçekleri görmezden gelmek midir?
Ya da milletine sırt dönmek aydın olmanın olmazsa olmaz şartı mıdır?
Bu sorulara her kesim kendi görüş açısından cevap verir elbette. Hatta cevabının yüzde yüz doğruluğundan da emindir kendince. Bununla da yetinmez Millete akıl bile verir aydın kimliği ile. Bu aydınlar içinde isimlerinin başında kocaman Prof. Doç. Dr. Gibi unvanlar da vardır. Hani mürekkep yalamış cinsinden.
Ne hikmettir bilinmez her yıl Nisan ayının 24 ünü iple çekerler Millete akıl vermek için. Bazen Millet adına ’özür dileriz’ dedikleri de olur. Ama bir türlü esas özür dileyecek kimdir araştırıp sormaz bile. Geçen yıllar da yine böyle aydınlarımızdan bir grup sözde Ermeni Katliamını gündemlerine alarak Prof. Dr. Ahmet İnsel, Prof. Dr. Baskın Oran, Dr. Cengiz Aktar ve Gazeteci Ali Bayramoğlu nun öncülüğünde bir kampanya başlatmışlardı. Başlatılan kampanyanın imza metninde şöyle denilmektedir:
’1915 te Osmanlı Ermenilerinin maruz kaldığı Büyük Felaket e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor. Bu adaletsizliği reddediyor, kendi payıma Ermeni kardeşlerimin duygu ve acılarını paylaşıyor, onlardan özür diliyorum.’
16 Nisan 2010 Cumartesi günü Çorum da Türk Tarih Kurumu Eski Başkanı ve Gazi Üniversitesi Öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu, ’Soykırım Yalanı ve Tarihi Gerçekler’ konulu bir konferans verdi. Konferansına başlamadan ’Ben Türküm. Ama bilim adamı sıfatıyla Türk falan değilim. Burada sadece ilmi gerçekler ışığında belgelere dayalı olarak konuşacağım’ dedi. Konuşmasını pür dikkat dinledim. Geçen seneki yukarda adı geçen aydınlarımızın tam tersini söylüyordu, hem de belgelerle. Konuşmasının bir yerine Türk Milletinin aklını kullanmaya ihtiyacı olduğunu, Kur an-ı Kerim de Allah ın 300 ayette akıl ile ilgili hükmünün bulunduğunu vurgulayan Halaçoğlu, ’Akıl nefsimizi kontrol edebilen en önemli varlıktır. Aklını kullanmayanlar başkaları tarafından sömürülür. Bakın İslam dünyasına, Irak işgal edilmiş. Afganistan da olaylar oluyor. Tüm bu yaşananlara rağmen biz hala aklımızı kullanmıyorsak yapacak bir şeyimiz yok’ diye uyarıda bulundu.
Şimdi ikilem arasında kalmıştım. Yukarda bir gurup aydın Ermenilere Türklerin yaptığı zulüm ve felaketlerden dolayı özür diliyor, fakat Sayın Halaçoğlu; esas mezalime uğrayanların Türkler olduğunu, yabancıların arşivlerinden belgeler göstererek ispatlıyordu. O zaman bana aklımı kullanmak kalıyordu.
Yukarda ki sözde aydınlarımızın 1915 olayları ile ilgili başlattıkları Ermenilerden özür dileme kampanyasına bende bir manzume ile katkıda bulunmak istiyor ve diyorum ki:’1915 Osmanlı-Rus savaşındaki ihanetinizi, büyükelçilerimize karşı yaptığınız hain saldırıları, Karabağ daki katliamınızı ben unutmadım, sizi bilemem...’
SİZİ BİLEMEM
Dün ne demişlerdi? ’Hepimiz Ermeni yiz’
Bugün ne diyorlar? ’Sizden özür dileriz’
Ben Ermeni değilim ki, sizi bilemem
Hiç kabahat etmedim, özür de dilemem.
Bir söz söylerken iyi tartıp söylesinler
Dilenecekse özrü, Türk ten dilesinler.
Unuttu mu sanıyorlar yoksa bizleri,
Yaram çok derin silinmedi ki izleri.
Hadi gözün kör... Kulakların nerede?
Uyanda tarihten ibret al bir kerede
Dostça yaşar dururken daha düne kadar
Ne oldu da dünyamızı dar ettiler, dar...
Millet-i Sâdıka demiştik... Ne yaptılar?
Fitneye uyup sâdıkalıktan saptılar.
Zayıf görünce devleti hepten azdılar,
Yaktılar, yıktılar, toplu mezar kazdılar.
Vahşetleri sığmaz hesaba... Anlatamam,
Rüyama girseler, kâbus sanır yatamam.
Biz ne yapmışız? Tehcir... Yani zorunlu göç,
Hiç alınmak istense alınmaz mıydı öç...
HALİL MANUŞ
YORUMLAR
Bu konuda acaba yetkililer Osmanlı Arşivlerinden derlenen bilgi ve belgeleri bir araya getirmek suretiyle bir "Ermenilerin yaptıkları soykırım" -tabi destekçilerinin de - müzesi açamazlar mı? Rahmetli Uğur Mumcu özel izinle,bu konuda Osmanlı Arşivlerini inceleyerek ortyaya sayısız bilgi ve belgeyi çıkarmış,PKK,uyuşturucu trafiği,Hizbullah,mafya bağlantılarını ortaya koyduğu için öldürülmedi mi? Onun eserlerini bilgi ve belgelerini okuyanlar şu gerçekleri göreceklerdir: Mehmetçik başta Ruslar olmak üzere,"Hasta Adam" ın mirasına el koymak için saldıran düşmanlarla,her türlü yokluğa ve çaresizliğe rağmen yurt savunmasını yaparken,Hınçak ve Taşnak cemiyeti'nin örgütlemesi ile,dış güçlerden sağlanan muazzam imkanlarla donatılan,yüzyıllarca Millet-i Sadıka olarak baştacı edilen Ermeniler ve işbirlikçileri (dahili ve harici gözü kan bürümüşler) eli silah tutan Mehmetçikler ölüm kalım savaşında yurdumuzu korumak için cephelerde savaşırken,geride kalan yaşlı,çocuk,kadınlarımıza hangi insanlik dışı katliamları yapmışlardır? Uğur Mumcudan aklımda kalanlardan bir kaçını paylaşmak istersek;
1-Rusların destek ve himayesindeki Ermeniler,özellikle Doğu ve Güneydoğu illeri ve iç Anadolunun bazı yerleşim birimlerinde kendilerine karşı koyan tek tüük yiğit Anadolu insanını,kendilerine karşı koydukları için ve ibrti alem olsun diye bacaklarından atlara bağlayarak ve zıt yönlere sürerek ortdan ikiye ayırarak öldürmüşlerdir.Yaşlı,çocuk demeden camilere ya da köy meydanlarınna topladıkları Türkleri toplu kurşuna dizerek köylerdeki kuyulara doldurarak üzerlerini toprakla kapatmışlardır.(Bu gibi tespit edilmiş ve açılmayı bekleyen çok sayıda kuyu mevcuttur)
2-Bu insanların Türk oldukları da açılan kuyulardan çıkan eşyalarla ispat edilmiştir ki,bu insanların çoğu kurşuna dizilerek,balta,bıçak ya da süngülerle öldürülmüşlerdir.Hatta bazılarının üzerlerinde hiç bir yara ve kurşun izi bulunamadığından bu insanların diri diri kuylara atıldıkları ve öldürüldükleri de ispat edilmiştir.
3-Bu insanların üzerlerinden çıkan kur'an cüzlerinden,tütün tabakalarından,fes vb.kıyafetlerden bu insanların müslüman-Türk oldukları ve Ermeniler tarafından katledildikleri kaymakamlık,valilik ve zabıt katiplerinin kayıtlarıyla ispat edilmiştir.Rahmetli Uğur MUMCU bu katliamları belgeleriyle ortaya koymuştur.Zaten bu olayların üzerine gittiği için de şehit edilmiştir.
4-Yine Tehcir Kanunu'nun uygulanması sırasında ve Suriye yolculuğu sırasında bir çok Ermeni komitacıları tarafından Osmanlı Askerlerine ve ermenilere sayısız saldırılar yapılmıştır.(Bu Ermeniler'in üzerinde kıymetli ziynet eşyaları ve para bulunmaktaydı).Bu ziynet eşyalarını ve ayrıca genç ve güzel Ermeni kızlarını kaçırmak vb.amaçlarla Ermeni Komitacıları tarafından çok sayıda saldırılar yapılmış,bunları önlemek için de Mehmetçik ölümüne mücadele etmiştir.Çok sayıda Mehmetçik bu olaylar sırasında şehit olmuştur.
Acizane teklifim odur ki,Devlet yetkilileri tüm bilgi ve belgeleri bir araya getirerek tüm dünyanın gözleri önüne bir "Türk Soykırım Müzesi" açsın ve kim kime soykırım yapmıştır anlaşılsın.
Fransa'nın Ruanda'da,Cezayir'de yaptıklarını neden soykırım olarak Meclisimiz kabul etmiyor ki.Hele hele Azerbaycan'ın Hocalı'daki Ermeni katliamını Meksika bile soykırım olarak kabul ederken haklı davamızı neden dünyaya ispat edemiyoruz.Ermeniler bile her iki tarafta da ölümler olduğu gerçeğini kabul ederken).Bir nobel ödülü almak uğruna vatanına ihanet eden soysuzların cirit attığı bir zamanda,neden haklı davamızı anlatamıyoruz dünyaya.Ermenistan'da bu gün bile 3 milyon ermeni yokken,nasıl oluyor da 1915 te 3 milyon ermeni katlediliyor.
TÜRK MİLLETİ TARİHİYLE BARIŞIK BİR MİLLET OLARAK TARİHİ DESTANLAR YARATARAK ZAMANINDA TARİH SAHNELERİNDE YAZMIŞTIR.
Meclislerinde tarih yazmaya,hele hele Türk Milletinin tarihini yazmaya ne sarkoziy'nin ne de Ermenilerin güçleri tetmez.Kanun-i Sultan Süleyman'ın "torunum" ünvanı vererek onore ettiği Fransa kıralı Almanya karşısında esir düştüğünde kimlerden yardım aldığını unutmasın.
MaazAllah OSMANLI SİLLESİNİ YERLER...
Yalnız şu da unutulmamalıdır ki Her Türk çocuğu ve genci Atatürk'ün Gençliğe Hitabesini adı gibi öğrenmelidir.Asıl düşmanlarımızın içimizde olduğu unutulmamalıdır.Ulu Önder Atatürk'ün dediği gibi...
Saygılarımla...
Halil Manuş
Teşekkürlerimle selam ve saygılar...
"
16 Nisan 2010 Cumartesi günü Çorum da Türk Tarih Kurumu Eski Başkanı ve Gazi Üniversitesi Öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu, ’Soykırım Yalanı ve Tarihi Gerçekler’ konulu bir konferans verdi. Konferansına başlamadan ’Ben Türküm. Ama bilim adamı sıfatıyla Türk falan değilim. Burada sadece ilmi gerçekler ışığında belgelere dayalı olarak konuşacağım’ dedi. Konuşmasını pür dikkat dinledim. Geçen seneki yukarda adı geçen aydınlarımızın tam tersini söylüyordu, hem de belgelerle. Konuşmasının bir yerine Türk Milletinin aklını kullanmaya ihtiyacı olduğunu, Kur an-ı Kerim de Allah ın 300 ayette akıl ile ilgili hükmünün bulunduğunu vurgulayan Halaçoğlu, ’Akıl nefsimizi kontrol edebilen en önemli varlıktır. Aklını kullanmayanlar başkaları tarafından sömürülür. Bakın İslam dünyasına, Irak işgal edilmiş. Afganistan da olaylar oluyor. Tüm bu yaşananlara rağmen biz hala aklımızı kullanmıyorsak yapacak bir şeyimiz yok’ diye uyarıda bulundu.
Şimdi ikilem arasında kalmıştım. Yukarda bir gurup aydın Ermenilere Türklerin yaptığı zulüm ve felaketlerden dolayı özür diliyor, fakat Sayın Halaçoğlu; esas mezalime uğrayanların Türkler olduğunu, yabancıların arşivlerinden belgeler göstererek ispatlıyordu. O zaman bana aklımı kullanmak kalıyordu.
Yukarda ki sözde aydınlarımızın 1915 olayları ile ilgili başlattıkları Ermenilerden özür dileme kampanyasına bende bir manzume ile katkıda bulunmak istiyor ve diyorum ki:’1915 Osmanlı-Rus savaşındaki ihanetinizi, büyükelçilerimize karşı yaptığınız hain saldırıları, Karabağ daki katliamınızı ben unutmadım, sizi bilemem...’ "...
"...
Biz ne yapmışız? Tehcir... Yani zorunlu göç,
Hiç alınmak istense alınmaz mıydı öç... HALİL MANUŞ"
Öç= Öc.
Teşekkür ve Selâmımı ilettim... Vârolasın.
Teşekkür ederim... Güzel yazınız ile bir kezdaha vurgulamak gerekir ki , '' Papa öldü hepsi hristiyan oldu , barış manço öldü hepsi rockçı oldu , hrant öldü hepsi ermeni oldu.. Allah bülent ersoy'a uzun ömürler versin'' ....
Halil Manuş
Rahmetliyi bir kez daha hatırlattığınız için teşekkür eder, kendisine Allahtan Rahmet dilerim.
Bu vesile ile yazdığım yazımı özellikle görüşlerinize sunmak isterim.
Selamlarımla...
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=84950
vatanımızda ekmek yediler ydikleri kaba işediler bunlar. bebelerimizi hamile bacılarımızın karnındaki bebeği süngülediler tecavüz ettiler ve şimdi özür dileyecekmişiz şeytandan özür dilenirmi? haklı dizelerinize tamamen katılyor sizleri tebrik ediyorum
Halil Manuş
Teşekkürlerimle selamlar...
Efendim;
Hrant Efendi'nin toprağı bol olsun.
Öldürülmesine milletçe üzüldük.
Ancak biz Müslüman ve Türk'üz.
"Ne Mutlu Türk'üm Diyene".
Halil Manuş
"Ne Mutlu Türküm Diyene" sözü ile Atatürkü hatırlatan yorumunuz için teşekkür ediyor, Özellikle Atatürkü nasıl anlamamız gerektiği konusundaki yazımı görüşlerinize sunuyorum.
Selam, saygı ve hürmetlerimle...
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=87240
söylenecek o kadar çok şey var ki ermenistandan özür dileyince olup biticeğini zannediyorlar ben katliyam soy kırım yoktur onlar ruslarla rumarla bir olup türklere katliyam uyglamışlardır diiyorum.dünyada kabul edilirse Türk devleti ermenistana tazminatlar ödüyecek ve faizlerinle ve Türkiyedeki topraklarını geri alacaklar.O biz hrant diçk iz ermeniyiz diyenler zaten vatan haini buyursunlar ermeniyseler oraya gitsinler acaba şehitler için o aydınlar bir beyanat veriyormu yada şehit ailelerin yanlarında oluyorlarmı şehit cenazelerinde HEPİMİZ MEHMETÇİKLERİZ HEPİMİZ TÜRKÜZ diyorlarmı dağda pkk şehirde ermeni olma merakındakiler bu ülkeyi parçalayamadılar bir türlü
Halil Manuş
Mehmetçiklerimize seslenişimi özellikle görüşlerinize sunmak istedim.
Selamlarımla...
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/478622/mehmetcigime
TÜRK’ÜM BEN !..
Ne Hrant’ım ben, ne de İvan, olmaz da zaten,
Yok başka bir adım, Mehmet’im ben.
Damarda ki kan bile Türklük akarken,
Türkoğlu Türk’üm ben, yurdum Türkiye’m!..
Vatan nedir diye sorarsan şayet,
Her karışı bana mabettir, mabet.
Her yeri, her taşı benimdir elbet,
Türkoğlu Türk’üm ben, yurdum Türkiye’m!..
Hakkâri, Edirne, İzmir’in, Kars’ın,
Her zerresi benim, herkes anlasın.
Beni bilmeyenler tarihe baksın,
Türkoğlu Türk’üm ben, yurdum Türkiye’m!..
Bilsin, Avrupa bilsin; bilsin Ermeni,
Duysun Talabani, duysun Barzani,
Kükrerse Mehmedim dönülmez geri,
Türkoğlu Türk’üm ben, yurdum Türkiye’m!..
Bölünmez bu Vatan, Sen var oldukça,
Tüm kalpler birlikte toplu vurdukça,
Yaşayacak bu Millet, dünya durdukça
Türkoğlu Türk’üm ben, yurdum Türkiye’m!..
Mehmet ŞAHAN
21.10.2007 PAZAR
(NOT: 12 Şehidin Anısına,
1 Hrant öldü herkes Ermeni oldu, biz ise Türkoğlu Türk!)
21.10.2007 Pazar günü şehit edilen 12 Mehmetçiğimize atfen yazılmıştır. Hırant Dink öldüğünde "hepimiz ermeniyiz" diye sokakları dolduranlar iyi bilmelidirleri ki bu memleketin temelide "Mehmet" tavanı da "Mehmet", ezelide "Mehmet" ebedi de "Mehmet"tir... Bunu değiştirmeye kimsenin gücü yetmez. Daha önce yüzlerce defa haçlı orduları gereken cevabı almışlar, almayada devam edeceklerdir.
Bu vatan toprağının her zerresinde "Mehmet"in kanı vardır. İşte bu yüzdendir ki burası ebediyen Türk yurdu olarak kalacaktır.
Halil Manuş
Şiiriniz çok hoştu ve yazıma yorumda desdek olmuş.
Naçizane bende Mehmetçiklerimize yazdığım şiiri özellikle görüşlerinize takdim etmek istedim.
Selam ve saygılarımla...
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/478622/mehmetcigime