- 723 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BİRBİRİNE KIRDIRILANLAR
Evren zıtlıklardan ibarettir; iyi ve kötünün, güzel ve çirkinin, zengin ve fakirin… Adaletin ve haksızlığın çatışmasıyla tarih meydana gelmemiş midir? Gece ve gündüzün birbirini izlemesiyle hayat devam ediyor. Peki bu zıtlıklar gerçekten zıt mıdır? İnsanoğlunun macera arayışının bir ürünü olamaz mı? Gece olmadan gündüzün, haksızlık olmadan adaletin bu kadar anlamı olabilir miydi? Neden herkes karanlığa lanetler, beddualar okur da aydınlığa aşk dolu, duygu dolu sözcükleri fısıldar. Karanlığın hiç mi kimseye faydası yoktur. Öyleyse karanlık neden karanlığa bürünüyordur. Oysa her şey olması gerektiği gibi olmuştur. Her şey zıttı ile var oluyordur. Zıtlıkların uyum içinde oluşmasıyla hayat güzel oluyordur. Güneş doğudan doğduğu için batıdan da batıyordur. Çünkü her şey var olmak için var olmuştur. Lüzumsuz hiçbir şey yoktur hayatta. Öyleyse batının ve doğunun birbirine karşı bu kini, bu öfkesi niye? Bizi birbirimize kırdıran şey aslında sadece birbirimizden haberimizin olmamasıdır. Doğu deyince batının kafasında eşkıya, kaçakçı, vatan hainleri geliyor. Peki batı deyince neden bilgili, kültürlü, vatan sever birey kafalarda oluşuyor. 2012 de yaşarken 1980’li yıllardaki kelimelerin manası neden değişmemiştir… Batının tanımadığı görmediği insanlar hakkında bu ne kinidir. Nerden doğuyu görüyor, biliyor da bu düşüncelere varıyor? Kitlesel iletişim araçlarında görüp duyuyorlar. Televizyonda bir haber Uludere’de 35 can çoğunun yaşı 20’nin altında daha çocuk hayatını yitirmiş. Ne kadar da basit bir olay yitip giden sadece 35 CAN. Ne olmuş, dünyanın sonu mu? Neymiş kaçakçılık yaparlarken terörist sanmışlar da bombalamışlar. En az 24 saat sonra bile bu kelimeler kanallarda sunulmuyor. Eli kalem tutan tüm yazarların yazan kalemi birden donuyor. Kalemlerin ucu kırılıyor. O gün bir şey yazmıyorlar. Kimse çıkıp da yanlışlık yaptık diyemiyor demiyor. Daha sonra da kaçakçılık yaptılar 50 lira için öldüler diye haber yayınlıyorlar. Kaymakama saldırı olayı ise büyük haber, hadi herkes yazsın söylesin 7/24 saat yayınlansın. Bir tarafta otuz beş kişi ölmüş haberi, öbür tarafta kaymakama saldırmışlar haberi. Hangisi daha acıklı sizce? Her yerde kaymakama saldırı daha önemli gösteriliyor, bu nasıl adalet. 35 kişi ölmüş boş ver para ver konu kapansın. O zaman kaymakama da para ver o da sussun. Özür dileme, geçmiş olsun deme, Allah sabır versin deme; sadece para ver konu kapansın. PARA; yitip giden 35 fidanı geri getirebilir mi, Söyleyin bu adalet mi?...
YORUMLAR
berfin halat
Arkadaş'tan cevaplar...
Halkın acılarını neden halka sormak yerine medyadan öğrenmeye çalışıyorsun?
(Halk demek; bir ulusun içinde aynı uyrukta olan insan topluluğuna verilen addır. Acı; İzmir'li Osman ustanın, Aydın'lı Mehmet amcanın, Bursa'lı Fatma Öğretmenin, Tekirdağ'lı Gariban Ömerin'in ve daha nicelerinin, başka bir deyişle 30.000 bin evde hiç sönmeyen ateş demektir.)
Siz hiç şehit ailesi ile konuştunuz mu?
Dağ ortamında köylerden destek almadan kimse barınamaz...Bu binlerce kez kanıtlandı. Önce kapının önü süpürülmeli
Bölge halkı devlete yardım etmediği sürece maddi-manevi toplumun her kesimi zarar görecektir.
Siz 30 yıldır PKK ile mücadeleye harcanan para ne kadar bilir musunuz? Peki o harcamaların yatırım larak o bölgeye aktarıldığını bir düşünün!
Olayı angaje etmeye çalışarsanız, ben buraya hiç uğruna ölmüş insanların hikâyeleriyle destanlar yazarımm aklınız şaşar. Siz on beş yaşında diyorsunuz ya! Kundaktaki bebekleri öldüren zihniyete slogan atan (destekleyen) insanları insan olarak görüyorsanız. pesss derim sadece.
Gap;
Adnan Menderes kellesini koymuş o projeye, Dünya bankasının Gap'a para vermemesi için PKK'ya şu an bile hâlâ para ve silah aktaran, İsrailin'in lobi oluşturduğunu da bilir musunuz? peki.
Google yazın size Pkk/ve Peşmergelerin nasıl kandırılarak, o bölgelere yatırım yapılmasını engellediklerini görün..
Van'a yapılan yardımlar;
Enkaz çıkaran askere, kurşun sıkan zihniyeti alkışlayan zihniyete ne söylenir ki!. Bunu gören halk tabiki bayrak gönderir.
O zaman bir Türk’ün sahip olduğu haklara neden bir Kürt sahip olmasın?
Bir şey söyliyeyim mi siz o bölgede bir ulus kurun, açlıktan ölürsünüz!. başka devletlerin maşası olursunuz. sizi ham yaparlar, güvendiğiniz devletler sizi sömürür...ahh!
Söylenecek çok şey var ama!!!
mavi_dans tarafından 1/17/2012 1:11:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
berfin halat
Arkadaş ben Uludere katliamı için düşüncelerimi dile getirmek istedim.siz konuyu başka başka boyutlara taşıdınız. Siz sordukça ben de cevapladım.sizin sorduğunuz, soracağınız soruların varsayalım ki hepsine cevap vereyim. Nereye kadar sürecek.sorularınızdaki 30yıldır süren bu olayı biz de mi 30 yıl tartışacağız. Belki o kadar ömrümüz kalmamıştır.benim tek isteğim biran önce BARIŞIN sağlanmasıdır
Berfin hanım;
Ben Türkiye'nin herhangibi bir yerinde yaşıyorum.
Artvin'de * Tekirdağ'da * İzmir'de * Ş.Urfa'da* Ulusumun her toprağı benim vatanımdır.
''Ölümlerin hepsi acıdır.'' Özellikle belirtiledim. Üzüntümü dile getirdim. Örnekler verdim, Sınırda nöbet tutan asker masum değil mi? sivil asker sınıfcılığı yapmayalım. Önce insan
Ayrıca ben size soru sordum;
Ölen 34 masum kişinin, Cenazelerinin üstünde neden PKK bayrakları verdı??????????????????
O bayraklar asıldığında yüzbinlerce insan neden PKK diye slogan attı!..
Ayrıca ekmek peşinde olan insanlar kaçakcılık yapmaz. Suçtur. Hırsızlıktır.
Sakın Devlet o bölgeye yatırım yapmıyor demeyin!.. PKK Örgütü o bölgeye yatırım yapacak işadamlarını tehditlerle, baskılarla, yıldırarak mühendislerini öldürdüler. Yatırım yapmalarına izin vermediler. Peki o zaman o bölgenin halkı neredeydi!. Neden durun, yapmayın, demediler.
Size bu konuda yüzlerce örnek sunabilirim. Bknz. bugün o bölgenin kaçak kullandığı elektiriği dahi batıdaki kişiler ödüyor... İllegal teşkilatlanmalara dur demedikten sonra bu ölümler hep olur.
Doğuda deprem oldu bütün Türkiye ayağa kalktı. El insaffff..
Biraz doğu gözlüklerinizi çıkararak, Türkiye'ye öyle bakın, bizler kardeşiz. kimse ölmesin.
berfin halat
Türkiye’nin herhangi bir yerinde yaşadığını söylüyorsun. Peki, ama halkın acılarını neden halka sormak yerine medyadan öğrenmeye çalışıyorsun. Ben parçada bu konuya değindim. Parçayı bir daha okumanı tavsiye ederim.
Sorduğunuz soruya gelince, o soruları cevaplamak benim haddim değildir. Gerçekten merak ediyorsanız bu konuyu olaya devleti haklı çıkartacak taraftan değil de insani boyuttan bakmaya çalışın.
Oradaki insanları kaçakçılık yaptığı için hırsızlıkla suçluyorsunuz. Peki sizce devlet oradaki insanlara gereken imkanları sağladı mı? Sizce oradaki insanlar keyif için mi bu işi yapıyor. Oradaki insanlarla yapılan röportajlar var. Onları kendi ağızlarından dinleyin. Birçok insan bu işi yaparken, kardeşini, arkadaşını, akrabasını kaybetmiş. Kim 50 lira için canını tehlikeye atsın. Belki oradaki insanlar 50 lira için arkadaşlarını, kardeşlerini, akrabalarını tehlikeye atacak kadar para gözlüdür (sizin gözünüzde) . Ama kendi canlarını 50 lira için tehlikeye atmak salaklık olur. Mantıklı düşünmek bile size gerçekleri gösterir. Devlet oraya yatırım yapmadığı için halk kaçakçılık yapıyor, elektrik çalıyor. Devlet oraya yatırım yapmak istemediği için yatırım yapmıyor. Pkk sadece bir bahane. GAP projesini araştırmanızı isterim.
GAP devletin doğuyu kalkındırmak için yaptığı bir projedir. Bu projede doğuya baraj ve hidroelektrik santralleri ile sulama tesislerinin yanı sıra kentsel ve kırsal altyapı, tarım, ulaştırma, sanayi, eğitim, sağlık, konut, turizm ve diğer sektörlerdeki yatırımlarıda kapsayan bir proje…
Bu projenin en fazla uygulanmaya başladığı dönem 90’lı yıllardır. Aynı zamanda bu dönem pkk’nin silahlı mücadaleyi en fazla arttırdığı dönemdir. İlginçtir ki pkk’nin en yoğun olduğu yerlerde projelerin (baraj projeleri olsun, santraller olsun) bittiği dönemdir. Şimdi günümüzde pkk ateşkes ilan etmişken yarıda kalan veya daha başlamamış projeler için pkk’yi bahane etmek ne kadar inandırıcıdır.
Van’daki depreme gelince oraya gönderilen bazı yardım paketlerinde Türk bayrakları ve taşlar vardı. Haber kanallarında bazı kendini bilmezler oradaki halka hakaretler yağdırdı. Van’a yardımın böyle ise devlet tarafından zaten deprem olmayan yerlerde de bu yardım yapılıyor. Bu halk devletten bir adım uzaklaşmış ve pkk ye bir adım yaklaşmışsa bu devletin suçu değil midir?
Bu topraklarda Türkler kadar Kürtler de savaştı. O zaman bir Türk’ün sahip olduğu haklara neden bir Kürt sahip olmasın bunu sorgulamanı isterim.
Belki sorduğun soruları cevaplamak haddim değildir. Ama yine de bir şeyler söyleyeyim. Orda ölen çocukların birçoğu korucu ve gazi çocuğu idi. Buna rağmen orda devlet lehine değil de devlet aleyhine slogan atılması senin kafanda hiç mi bir kuşku uyandırmıyor.
Ölümlere kayıtsız kalmak insani değerleri yitirmekle eş değerdir
Suçlular cezasını çekmeli...
Yanlız ölümler bizi ayrıştırma amcına hızmet etmemeli....Bu amcı güdenlerölümlere sevinenler bu ülkeye ,kardeşliğe ihanet ednlerdir...
Kutladım..
berfin halat
yorumun için teşekkür ediyorum.
Merhaba
Malesef ölümler acıdır. Ne olursa olsun, hangi ideolojik yapıda koğuşlanırsa koğuşlansın acıdır.
Tıpkı Sınırda nöbet tutan askerlerimiz gibi, tıpkı köylerini bekleyen köy koruyucuların acı bir kurşunla şehit olması gibi, tıpkı sokaklarda patlatılan bombalarla ölen vatandaşlar gibi
Hepsi acıdır işte.
Bir bölgenin halkı kendi içindeki kangreni (PKK) durduramıyorsa!. Devlet 30 yıldır maddi manevi mücadesini ediyor. Onlarda yanılabilirler. Hatalıdırlar. Devletin bütün kademeleri zaten özür diledi. Soruşturma açıldı. İhmal varsa cezaları verilecektir.
Basında da şehit haberleri kadar yer almıştır bu konu.
Hala Mit'in ihmali olup olmadığı tartışılıyorsa, bu konuda gerekli adımlarda atılmış demektir.
Peki ya sonrası;
- Ölen 34 kişinin Cenazelerinin üstünde PKK bayrakları vardı!. neden?
- A.Öcalan lehine sloganlar atıldı. Posterler asıldı! neden?
- Devletin ulusal bütünlüğünü bozacak düzeyde propagandalar yapıldı!. neden?
O bölge halkı şunu kendi içinde halletmediği sürece bu yaralar/ağıtlar hep sürecektir.
Bölgeyi PKK ve KCK temsil ediyor mu? etmiyor mu?
Seçilen vekillerin özgeçmişleri bu oluşumun içinde mi? değil mi?
Biz kardeşsek neden ülkemizi bölmeye çalışan kişilere oy veriyoruz?
BOP bugün aklı selim herkes konuşuyor. Ortadoğuda yıkamadıkları devletleri içten çürütecekler.
Bu oyuna 30 yıldır boyun eğiyoruz ya helal olsun bize!.
mavi_dans tarafından 1/14/2012 5:31:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
berfin halat
Pkk doğuda var diye devlet bunun hesabını bütün doğululara mı soracak, nasıl bir zihniyet bunu kabul edebilir?
Beklide doğuda bugün yaşananlar devlet zihninin senin zihniyetinle aynı doğrultuda olmasından dolayı kaynaklanıyordur.
Ayrıca basın konusunda; bir kaymakamın dövülmesi olayı, masum olan 34 kişinin bombalanması ile eşdeğer midir veya daha mı önemlidir ki basın, kaymakama daha çok yer veriyor.
Devletin 30 yıldır pkk ile maddi manevi savaştığını söylüyorsun. Orda ölen insanların ne suçu var. Ekmeklerinin peşinde değil miydiler onlar. Onlar pkk’ li miydi vurdular...