- 1018 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
YABANCI ÜLKE'DE TÜRK KIZI 2
Kızım yurt dışında okurken onu okutabilmek ve eve katkıda bulunmak için 38 yaşımda işe girdim .Evlenmeden önce kısa dönem çalışma hayatım olmuştu evlendikten sonra hiç çalışmadım.Kızımın okuması için eşim izin vermese de iş buldum ve çalışma hayatına başladım.Çünkü kızımı başka türlü okutamazdık.İyiki de çalışmışım şimdi kızımın eli ekmek tutuyor.Çalıştığım için bir pazarım vardı. O günde evde ne kadar iş varsa bir güne sığdırmak zorundayım.
Koştur koştur iş yapıyorum telefon bir kez çaldı kapandı.Bu kızımla parolamızdı bir kez çalarsa beni ara iki kez çalarsa internete konuşmaya gel.Bir kez çalmıştı beni ara demekti. O arayamazdı zaten,orada sınırlı para ile okuyordu onun için ben aradım.
-Anne nasılsın ben iyiyim canım sıkılıyor’’ faslından sonra
-Ne oldu kızım dedim.’’Neden canın sıkılıyor bir sorun mu var’’.
Zaten aklımdan hiç çıkmıyor kızım hep dualarımda o var.
-Anne burada bir Ukraynalı arkadaşım var onunla din hakkında konuşuyorduk bana İslamı anlat dedi ben onun anlayacağı dilde nasıl anlatabilirim bana anlatsana.
-Kızım tamam akşam anlatsam olur mu sakin kafayla şimdi işim çok
-Tamam anne akşam saat 9 da skype gel oradan konuşuruz dedi.
Biraz konuştuk telefonu kapattım.Evladım uzakta olunca teknoloji ile ilgilenir olmuştum. En rahat ve iyi nerede konuşabiliyorsak hemen ona geçiyorduk. Skype de görüntülü konuşmaydı fazla kesilmiyordu msn gibi.Ben işlerimi bitirdim akşam oldu yemek faslından sonra baktım saat 9 a geliyor.Dedim ben şimdi hiristiyan bir kıza dinimizle ilgili hiç bir şey bilmeyen. Bir kıza anlayacağı şekilde ve kızımın anlatabileceği şekilde nasıl anlatayım. Dinimizi İslamı anlatırım dilim döndüğünce ama farkında olmadan yanlış bilgi de vermekistemiyorum.
Bilgisayarın başına geçtim sesli konuşmayı başlattım.Kulaklığımı taktım.Baktım karşımda güzeller güzeli kızım Allah emanet ol dedim ve başladık.Nasılsın iyimisin, karnın tok mu, ne yedin ,sıkı giyin ,orası soğuk üşüme, kendine dikkat et ,gibi söylevden sonra.Kızımda tamam anne, olur anne, hep aynı şeyleri söylüyorsun anne.Yeter anne, sıkıldım anne demeler her zamanki gibi.Ben anneyim evhamlı onu düşünen o da genç sabırsızSohbet konumuza geçebilidik artık.
-Anne anlat bakalım şimdi ben güzel dinimiz İslamı Hazreti Muhammedi Kuran-ı Kerimi arkadaşıma nasıl anlatabilirim.
-Kızım neden anlatmak istiyorsun durup dururken gel sana dinimi anlatayım demedin herhalde.Yada o sana bana dinini anlat dememiştir
-Yok anne bu arkadaşım çok sevdiğim bir arkadaşım ve burada çok sevdiğim Rusça da hocam var onlar için çok üzülüyorum.Arkadaşıma senin için üzülüyorum dedim. O da benim için neden üzülüyorsun dedi.
-Neden üzülüyorsun kızım
-Anne hepimizin günahları var ama biz ölünce cehenneme gitsek bile günahlarımızın bedelini cehennemde ödeyip sonra cennete gideceğiz.Biz Elhamdüllilah Müslümanız Allaha, Hz Muhammed’e, Kur -an a inanıyoruz Kelime-i Şahadet getiriyoru. Oysa onlar inanmıyorlar Şehaadet getirmiyorlar onlar cehenneme gidince kurtuluşları yok.
-Kızım pat diye böyle söylenir mi doğduğundan bu yana kendi dinine inanmış birine sen Müslüman değilsin cehennemde yanacaksın denirmi? Aradaşın seni iyi seni dövmemiş dedim.Peki sen böyle değince o ne dedi kızım.
-Anne o da o zaman bana dinini anlat ve bu saçma fikre nerden kapıldın anlayayım dedi.
-Şimdi yanında mı arkadaşın peki.
-Yanımda sen yazdıkça ben ona Rusça çevireceğim dedi.
İşim çok zor vebali büyük çok dikkatli olmam lazım çok şükür dinimizi biliyorum.Din alimi değilim ama dinimin güzel birdin olduğunu biiliyorum.İyi de bunu ona nasıl anlatıcağım.Biraz düşündüm kafamda topladım.Ve başladım anlatmaya.
-Sen yazdıklarımı aktarırsın dedim. Neden bizim dinimiz güzel ve kusursuz.
-Bizim dinimiz yani İslam son dindir. Kuran son kitap, Hz Muhammed son peygamberdir. Bunu Hiristiyanlarda bilir yada bilmeleri gerekir çünkü gerçek İncil de değişmeden önceki İncil de yazar Ahmed diye bir Peygamber gelecek ve siz benden sonra ona inanın diye.Kiliseler bunu saklıyorlar çünkü Hiristıyanlıkta kopmalar olup Müslümanlığa geçerler. Kiliseler onun için bunu saklıyor.Tutku filmini izlemiş mi diye sor arkadaşına.
Kızım buraya kadar olan kısmı tercüme ediyor ve filmi izleyip izlemediğini soruyor kız izlediğini söylüyor hatta orijinal İngilizce izlediğini söylüyor.
-Bu iyi kızım bizde onu orijinal İngilizce izledik alt yazıyla izledik.Film de İsa sofrada konuşurken havarilerine diyor ki’’benden sonra biri gelecek ona inanın ‘’diyor sor hatırlıyorsa yi hatırlamıyorsa bir daha çok dikkatli izlesin
-Tamam anne söyledim hatırlamıyor ama izleyeceğim dedi.Anne bana soruyor. Neden son peygamber sizinki ,son diye neden inanacağım diye soruyor.
-Kızım Allah insanlara kendine inanmalrı için din verdi.Allahın verdiği dini elbise olarak düşün. Bu elbisede Allah inançı var, ahlak var, ibadet var, namus var, insan sevgisi, Allah sevgisi var, dünyada olan bütün sevgiler var bu elbisede inanç var.Allah insan oğlu yeryüzüne indiğinden bu yana din göndermiştir.Allah insanlardan kendisine iman etmelerini istemiştir.Gönderdiği her din bir elbisedir.İnsanlar o elbiseyi hor kullandılar, kirlettiler, lekelediler, kendi üzürilerine göre genişlesin diye çekiştirerek yırttılar, elbiseyi yıprattılar, eskittiler.Allahın gönderdiği din ile insanların değiştirdikleri din çok farklı oldu birbirine benzemiyordu. Anlatıyormusun kızım
-Anlatıyorum anne dinliyor iyi.
-Cenap ı Allah baktı ki gönderdiği din başkalaşmış elbise eskimiş ve bir başka din daha yolladı.Yeni yolladığı dinde de aynı kurallar emirler vardı.Zaten dört büyük dinde ve kitapta da büyük günahlar aynıdır ananç aydıdır Yaradan inancıdır. Elbise aynı elbise belki çok ufak aksesuar farkı vardır.İnsanlar daha önceki hataları yapmasınlar diye uyarılar ayetler vardı.Fakat insanlar akıllanmadı bu elbiseye de bir önceki elbiseye yaptıklarını yaptılar.Dini kendilerine göre değiştirdiler Allahın gönderdiği kitabı değiştirdiler veya kaybettiler. Din ve Allahın inancı kendi nevfine göre değiştirdiler.Bu böyle devam etti taa ki Hz Muhammed’e kadar yani son peygambere kadar.Duyuyormusun kızım sesim geliyor mu.
-Geliyor anne arkadaşıma yazdıklarını çevirerek okuyorum ve hiç konuşmadan dinliyor.
-Tamam Yaradan size gönderdiğim son din son elbise İslam bunu güzel kullanın. Yıpratmayın kendinize göre değİştirmeyin kendinize başka elbiseler aramayın.Bu dine İslama sahip çıkın bana inanın. İslamın mucizesi olarak da size Kur-anı Kerimi indiriyorum orada İslam ve mümin olmakla ilgili benimle inançla ilgili ne ararsanız bulacaksınız .Kuranı Kerim kıyamet gününe kadar var olacak kaybolmayacak değiştirilmeyecek sizin hep rehberiniz olacak.Bundan önce gönderilen dinlerin sonuncusudur.Diğer dinlere inananlar bana inananlar İslama da inanacaklar diye buyuruyor.İslama inanmanın Müslüman olmanında şartı Kelimei Şehadet getirmek.’Eşhedü la ilahe illalah ve eşhedü enne muhammeden resul Allah’.Anlamı Şahitlik ederim ki Allah birdir ve Şahitlik ederim ki Muhammed onun elçisidir.Buraya kadar tamamı kızım arkadaşına anlattınmı.
-Anlattım anne gözlerini açtı dinliyor.
-Kızım biz hiristiyan ve diğer hakdinlere inanıyoruz onların peygamberlerine kitaplarına inanıyoruz çünkü Kuran da yazıyor ama onlar tanrıya inandıkları halde bizim peygamberimize inanmıyorlar.
-Din Allahın gönderdiği ahlak, inanç, iman ,sevgi elbisesi ve son elbise biz müslümanlar dinimize ve güzel elbisemizi seviyoruz ona sahip çıkıyor yıpratmıyoruz.
-Anne sana soruları varmış sorabilirmiyim diyor
-Sorsun kızım bilgim dahilin de anlatmaya çalışırım bilmiyorsam yorum yapmam öğrenir öyle konuşurum tamamı arkadaşına söyle.
-Olur anne söylerim.
-Kızım baban çay demlemiş ben bir bardak çay alayım geleyim kaldığımız yerden devam ederiz
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
14.1.2012
YORUMLAR
HOCAM GERÇEK KESİTLER HER ZAMAN İLGİMİ ÇEKMİŞTR BU BAŞKA TÜRLÜ BİR ŞEY BAŞKA BİR DUYGU İNSAN GÖRDÜKLERİNİ ANLATA BİLİR KAFASINDA KURA BİLİR AMA
YAŞADIĞI ANLATMAK ZORDUR SİZİ CANİ GÖNÜLDEN TEBRİK ETMEK İSTİYORUM VE YAZINIZIN DEVAMINI BEKLİYORUM SAYGILAR FEDAKAR ÜSTADA ...........
NOT: KIZINIZ ÇOK ŞANSLIYMIŞ SİZİN GİBİ BİR ANNESİ OLDUĞUNA...EN ÖNEMLİSİDE BU İYİ AKŞAMLAR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
BEYAZ MÜREKKEP
evet efendim çok güzel güzel olduğu kadarda çok zor konu cesaretine hayranım kolay gelsin ALLAH yardımcınız olsun
saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Güzel yazınızı devamını bekliyorum. bir çay molasıda ben vereceğim,:))
kalemine yüreğine sağlık,
Saygı selamlarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Emeğine sağlık Eraycım. Güzel gidiyor. Devamını bekliyorum. Sevgilerimle...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
bizede ordan bir çay devamını bekliyoruz :-)
güzel yazmışsın...
eline sağlık....
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
AYSE 09
dualarımlasın sevgimle