Sigara içenleri asmalı!... Bakın ne terör kalır, ne yoksulluk…
Her şeyi abartmakta üstümüze yoktur; özentide de birinciliği kimseye bırakmayız…
Avrupa’daki bir çok ülkenin 10-15 yıllık araştırma, çalışma ve altyapı hazırlıkları sonucu uyguladığı veya uygulamaya hazırlandığı sigara yasağı konusunda da aynı abartma ve özenti içerisinde, komik durumlara düşme pahasına, konuya sazan gibi atladık ve çok şükür onca Avrupa ülkesinden daha önce ve daha katı yasayı çıkardık…
X X X
-Yasalar; yasalara uyanlar içindir. Uymayanlara hiçbir şey fark etmez. Fedakârlık, sıkıntı gerektiren yasaların uygulanmasında da cezayı çekenler, hep yasalara uyanlar olur.
-Yasalar, örümcek ağı gibidir; Güçlü olanlar deler geçer, güçsüzler, takılır kalırlar.
X X X
Diyarbakır’daki kalleş bombalı saldırıda 5 kişinin yaşamını yitirdiği, yüzlerce kişinin yaralandığı saatlerde, Meclis’te sigara yasağının genişletilmesini öngören yasa teklifi görüşülüyordu… Yine malûm görüntüler, yine malûm abartmalar, yine malûm özentiler…
10-15 yıllık hazırlıklara karşın Avrupa ülkelerinin bile aklına gelmeyen alanlarda sigara içme yasakları öneriliyordu görüşmelerde… Hatta evlerin yatak odalarında bile sigara içilmemesini önerenler ve bu önerileri alkışlayanlar vardı…
X X X
*Egzozlardan ve kalorifer yakıtlarından yayılan gazlar, bronşit ve astım hastaları için hayatî tehdit oluşturuyor.
-Lokanta, birahane, bar, kafeterya ve kahvehanelerde sigara içilemeyecek.
*Sağlığa zararlı gıda maddelerinin denetimsizliği nedeniyle tarihe karışmış bir çok hastalık yeniden hortladı.
-Okul ve eğitimle ilgili kurumların bahçelerinde sigara içmek yasak.
*Derelere ve denizlere akıtılan zehirli atıklar için hiçbir ciddi denetim yapılmıyor; bu tür işletmelerin çevresinde yaşayan insanlar salgın hastalıklarla karşı karşıya.
-Tüm kamu binaları ve özel işyerleri, sigara yasağı kapsamına alındı.
*Hormonlu gıdalar, kanser çeşitlerini artırıyor.
-Statlarda ve açık hava konserlerinde de sigara içilmeyecek.
*Terörden son 25 yılda 30 milyon insan hayatını kaybetti.
-Tüm kültür ve sosyal hizmet binalarında sigara içmek yasak.
*Türkiye’de 13 milyon işsiz insan var.
-Taksilerde ve trenlerde de sigara içme yasağı uygulanacak.
*Türkiye’de açlık sınırında 540 bin; yoksulluk sınırında 13 milyon insan var.
-Sigara yasağına uymayan tiryakiye, her sigara için 50 YTL ceza kesilecek.
*Her gece onlarca araç ateşe veriliyor.
-Sokağa sigara izmariti, paketi atanlar, 23 YTL ceza ödeyecek.
*Kapkaçın, gaspların, haraç kesmelerin önü alınamıyor.
-Sigara yasağına uymayan işletmelere 500 YTL ile 5 bin YTL arasında ceza uygulanacak.
*Trafik kazalarındaki can kaybında, Dünyada ilk sıradayız.
-Yasak alanlarda sigara satışı kesilecek ceza miktarı 1000 YTL.
…
X X X
Özetleyecek olursak, memleketin 1 numaralı sorunu sigaradır. Sigara içilmesinin önüne geçersek; ne terör kalır, ne yoksulluk, ne de kapkaç…
Böylesine mühim bir konuyu da, para veya küçük hapis cezalarıyla çözmek mümkün değil…
Kuracaksın Kızılay Meydanı’na darağaçlarını… Sallandıracaksın sigara içenlerin hepsini.
Bakın her şey nasıl süt liman oluyor!..
Mehmet Atılgan
YORUMLAR
Ben içiyorum...benide asın, unutmayın..
Kendimi ihbar ediyorumm ! ! !
Avrupa’daki bir çok ülkenin 10-15 yıllık araştırma, çalışma ve altyapı hazırlıkları sonucu uyguladığı veya uygulamaya hazırlandığı sigara yasağı konusunda da aynı abartma ve özenti içerisindeyiz..
HER ŞEYİ ÜSTTEKİ YAZI ÖZETLİYOR...
--TAKILDIM : Camilerde niye serbest bırakıldı ? ?
SEVGİYLE