- 2104 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Nietzsche’i Okumak ve Anlamak
Gerçekleri algılamak, sorgulamak istiyorsak: önce inandığımız herşeyden vazgeçmeye hazır olmamız gerekiyor!
Eğer üzerine; kendimiz, eşimiz, çocuklarımız, arkadaşlarımız, evimiz, arabamız,
komşularımız, eşyalarmız, kısacası tüm sahip olduklarımızı inşa ettiğimiz mutlu ve güzel dünyamızı bozmak istemiyorsak, boş verin bu kaçık felsefeciyi!
Hem Nietzsche kim ki ?! Gavur’un teki değil mi!
Akşam yemeklerinden sonra televizyonun karşısına geçip ayak parmaklarımızı karıştıralım, misafirlerimizle siyaset veya futbol muhabbeti yapalım… o ses Türkiyeyi izleyelim,
Mutlu olalım!
Nasıl olsa yaşamaya alışmışız. Birileri de bizler için yaşamın ne olduğunu pek güzel açıklamışlar. Doğarız, büyürüz, devletimize, milletimize faydalı pırıl pırıl bireyler olarak toplumdaki yerimizi alırız. Sevgili hükümetimiz ve birbirinden değerli devlet böyüklerimiz emrettiğinde elimize silah alır geberir gideriz. Adımıza şiirler okunur, anıtlar dikilir…
Öldükten sonra, örnek bir insan olduğumuz için, yüce tanrı bizi huzuruna alır, biraz fırça çeker ve sonra cennetteki huri kızlarının yanına gönderir. İyi bir insan olmayan, olamayan diğerleri de cehennemin yolunu tutar. Ne kadar basit değil mi ?
Bu basitliğe gerçekten inananlar; Nietzsche’de aradıkları hiçbir şeyi bulamazlar.
Düşünen ve acı çeken insanlara gelince ...
Nietzsche’nin her yazdığının, her söylediğinin doğru olduğunu iddia etmiyorum. Böyle bir sav zaten bilimsel düşünceye aykırı. O; İnsanlara duymak istediklerini değil, duyması gerekenleri söylemeye çalışan bir deliydi.
Resimdekiler: eli kırbaçlı olan Lou Salome, bıyıksız Rilke, bıyıklı Nietzsche
YORUMLAR
yav sen var ya
kardeşim
beynine yarışmalarla format atılmış ve dinle uyutulmuş insanlara felsefeyimİ anlatmaya çabalıyorsun diyecem de yok demeyim
bak günah kardeşim günah taş olursun uçma yetisi olmayan şeyi pardon şeyhi uçuran müritlerce taşa tutulacan görecen Nİçeyi de hayde abdest al tövbe et çıbığ
ha bu arada
herkes tanrısını içinde taşır bilirsin de mi?
ve tanrı öldü diyorsa Niçe bu onu gavur yapar üstten bakanlarca
sen bize cennetin şarap akıtan çeşmelerinden bahset, sOnra da ses etme uyuyacaz biz...
tövbe tanrıma
Filiz Şahin. tarafından 4/5/2013 12:56:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nietzsche'nin felsefe diye nesillerin beynine işlediği soru ve sorun yumağı kitaplar, benim dünya görüşüme uymadığı için, kendisini en azami derecede okur, sonra da "Tövbe tövbe" derim. Bu yüzden isteyen herkes bana geri kafalı diyebilir. Umurumda olmaz.
Adam genel olarak Tanrı'nın öldüğüne insanların yalnız kaldığına inanıyor. O yüzden insanların cennet cehennem ya da öteki dünya gibi soyut kavramlar yerine dünya hayatına dört elle sarılması gerektiğini vurgulayan bir felsefesi vardır. Sahip olduğumuz ve olabileceğimiz tek hayatın bu dünyayla sınırlı olduğunu düşünen birinin eserlerini okumam, çocuklarıma da okutmam.
Fakat sevdiğim aforizmaları da vardır.
"Öldürmeyen acı beni güçlendirir,"
"Unutkanlara hayranım çünkü geçmişleri ile hesaplaşmazlar"
"Bir kurbanın yoldaşı o kurbandan daha çok acı çeker"
"Düşüncelerimle baş edebilirim duygularım ile asla."
Saygılar.
cahitbozkurt
Doğum tarihi 1844. Yıl 2012. Ve Nietzsche...Hala dillrde...Kalemlerde...Fazla söze ne hacet.
Fotoğraf çok hoş..
Emeğinize sağlık.
cahitbozkurt
cahitbozkurt
cahitbozkurt
İyi de kendi açından konuyu ele almışsın. Huriler falan, ya kadınlar, gılmanlar... :)))
cahitbozkurt
lacivertiğnedenlik
evli olan hanımların da emrinde gılmanlar olacak mı? Bu durumda erkeği kıskanmayacak mı?
erkeklerin hurilerini hanımları kıskanmayacak mı ..ne tuhaf iş
daba daba düüü
OlgunOnur
Karşılıklı olduğundan kıskanma olur mu bilmiyorum.
Velhasıl tuhaf olduğundan ben pek girmiyorum o konulara, yüzeysel değinip geçtim. Cahit'in eksikliğini tamamladım.
Benden bu kadar. :))