- 909 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Doğmamış Oğlum'a Mektuplar-1
Merhaba oğlum,
Allah(c.c)’ın rahmet, bereketi ve selamı üzerine olsun. Bu sana ilk mektubum , istedim ki halet-i ruhiyemde vuku bulan hislerimi hisset. Varlığını öğrendiğimiz günden bu güne kadar ve son nefesimizi verip , ruhumuzu teslim edinceye kadar seni bize armağan eden Alemlerin Rabbine şükredeceğiz.
İnsanların niyeti iyi olursa , akibeti de iyi oluyor. Biz annenle birlikte her zaman niyetimizi iyi ve salih tuttuk. Allah’a sığındık ve sadece onu tefekkür ettik. Bir müslüman nasıl yaşamalı ona gayret ediyoruz. Bizleri Yaradan’ın emir ve yasaklarına , onun Sevgilisi ve Peygamberi’nin sünnetine uygun bir hayat geçirmek için elimizden geleni yapıyoruz.
Sen henüz annenin karnındasın , bilim şu an dışarıdan gelen tüm sesleri duyduğunu hatta tepki verdiğini söylüyor.
Annen edepli olasın diye her gün Yusuf suresi ile Meryem suresini dinletiyor sana , ben her gün en az bir Allah dostundan bahsediyorum sana...
Sende bizimle birlikte namazlarımıza eşlik ediyorsun. Ben önde , annenle sen arkada Allah’a kulluk görevimizi yerine getiriyoruz. Annen sana rahatsızlık vermemek için sandalyede kılıyor namazını , Allah’ın merhameti ve şefkati yanında bizim yani annen ve baban olarak sana göstereceğimiz merhamet yada şefkat’in esamesi okunamaz ama biz seni Allah için , biz seni Yaradan aşkı için çok seviyoruz.
Artık sohbetlerimiz sensin, muhabbet ağına seni koyduk , gönlümüzün evimizin neşesi oldun daha sen teşrif etmeden huzurun ve sevgin evimize teşrif etti.
Her geçen gün vakt-i zamanın yaklaşmakta , yaklaştıkça bizi heyecanın sarmakta...
Hep seni nasıl yetiştirmemiz gerektiğini, seni hangi şerh üzerine eğitmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Allah(c.c) nasip ederse annen ile ben eğitimin ile hep alakadar olup salih bir birey olabilmen için elimizden geleni yapacağız. Dini ve ilm-i hâl bilgilerini ,abdestini,namazını ve diğer ibadetlerini en düzgün ve doğru şekilde öğreneceksin. Önce Allah(c.c)’a kulluk görevinin ehemmiyetini bilmelisin ki daha sonra annene,babana, vatanına, milletine, dinine ve devletine karşı görevlerini bilesin.
Çok sıkıntılı günlerimiz oldu, annen ile bir araya gelmemiz hususunda önümüze çıkan engeller oldu. Ancak biz yalnızca Rabbimize sığınıp ondan yardım diledik. Hamdolsun ’’O’’ bize kolaylıklar gösterdi , ’’O’’ bize dayanma ve sabır gücü verdi. Allah(c.c) Bakara Suresi 153.Ayette ’’Ey iman edenler! Sabır ve namazla yardım isteyin. Şüphe yok ki Allah, sabredenlerle beraberdir.’’ buyuruyor. Biz bu ayetin ışığında Mevlamıza sığındık ve Hamdolsun Mevlamız bize sahip çıkarak muradımıza erdirdi.
Allah(c.c) ne güzel sığınaktır , ’’O’’ ne güzel vekildir. Biz her işimizde ona sığınıp , her halimizde onu vekil biliyoruz.
Adını ’’MUHAMMED’’ koyacağız , çünkü kutsi hadiste Allahü teâlâ buyurur ki: ’’İsmi, Ahmed, Muhammed, Mahmud gibi Habibimin isminden olan mümine azap etmekten haya ederim.’’
Adını Muhammed koyacağız, Peygamberimizin Şefaatine mashar olup , mahşer yerinde adı Muhammed olanlarla ayrı yer tutasın diye... İbn-i Abbas Hazretleri ’’ Kıyamette , adı Muhammed olan müminler gelsin , denilir ve cennete götürülür’’ diyor.
Adını Muhammed koyacağız ve adına uygun bir şekilde yetişmen için elimizden geleni yapacağız.
Oğlum , dünya yeri yalancıdır , bizleri boş işlerle oyalar durur. Asıl dünya hayatı ahirettir. Bizler ahiret için çalışıp , birikimizi ahiret için apmalıyız. Ne demiş Allah Dostları ’’ Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için , yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalışın’’ Biz de bu düstur üzerine yaşamımızı sürdürüyoruz.
Geçen akşam annenle birlikte otururken muhabbetimiz Beytullah’a döndü , Kabe’nin güzelliğini , gidip oraları görüp göremeyeceğimizi hasbihal ettik. Sonra da dua ettik . ’’Allah’ım inşallah , oğlumuz ile birlikte o mübarek toprakları görmek nasip olur’’ dedik.
Artık hayatımızın her anında , her bir zerresinde sende varsın. Sensiz kurduğumuz bir hayal , sensiz tatmayı düşündüğümüz bir hal yoktur.
Allah(c.c) nasip eder sen dünyaya gelirsen , sevincimiz katlanacaktır. Allah(c.c) seni salih bir evlat olarak yetişmemizi nasip etsin.
Allah(c.c)’ın rahmeti, bereketi ve selamı üzerine olsun oğlum...
Baban...
Vural Egemen SARIGÖZ
03/01/2011
YORUMLAR
Yazınız çok anlamlı ve zengin,farklı olmuş.İçten ,insanı ferahlatan bir yazı.Hem bilimin hem de İsalamın gerçeğini ortaya koymuşsunuz.Doktorlar bebeğin anne karnında her şeyi hissettiğini söylerken,İslam alimleri Bebeğin anne rahmine düştüğü anda kaderinin yazıldığını belirtiyorlar.Anne ve baba adayları bebek doğmadan kıyafet,çocuk oldası gibi hazırlıkların derdine düşer,milyarlık eşyalar alır,bedeni ihtiyaçları ön plandadır ama siz eşinizle önce maneviyatı düşünmüşsünüz,bunu ilk defa sizin yazınızda gördüm,gerçekten takdire değer bir yaklaşım ve hayat felsefesi.Allah gönlünüze göre evladınızı yetiştirmeyi,analı babalı büyütmeyi nasip etsin size ve herkese.