- 455 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitim Danışmanı Fuat Dipova ile...
EĞİTİM DANIŞMANI NİKSARLI HEMŞERİMİZ FAUT DİPOVA” KİŞİSEL GELİŞİM İNSANIN KENDİSİNİ TANIMASI İLE BAŞLAR” DEDİİ
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okulları okudunuz ve nerelerde çalıştınız bugüne kadar?
FUAT DİPOVA- 2006 Senesinde Niksar Danişmend Gazi Lisesinden mezun oldum. Mezun olduktan sonra İstanbul’a giderek 2 yıl kadar kendi süpermarketimizin elektronik eşya bölümünün pazarlamacılığını yaptım ve e-ticaret ile ilgilendim. 2011 yılında Bilecik Üniversitesi Dış Ticaret Programından mezun oldum. 2,5 yıl kadar bağımsız eğitim koordinatörlüğü yaptım ve aynı zamanda yaklaşık 1,5 yıldır Kişisel Gelişim ve Terapi İle Kendini Tanıma alanlarında eğitimler veriyor,üniversite öğrencilerine danışmanlık yapıyorum.Ekim ayı itibariyle Logimex İthalat-İhracat Eğitim ve Danışmanlık Şirketinin Türkiye Genel Koordinatörlüğünü yapıyorum.
SORU- Dış Ticaret okudunuz ve Eğitim Danışmanlıkla Kişisel Gelişim ile ilgilenmektesiniz ? Çok farklı alanlar? Bu alanlar arasında nasıl başarılı oluyorsunuz ?
FUAT DİPOVA- . Evet,düşünüldüğünde çok farklı alanlar. Ben eğitim sektörüne üniversite 1. sınıfında giriş yapmıştım ve kendimi sürekli geliştirme azmi yarattı bende. Bir bakıma da daha zevkli buluyorum. İnsanlara yardım etmek,onlara bir şeyler anlatmaktan mutluluk duyuyorum.
Öncesi ile bugünümün arasında bariz görebildiğim en önemli fark ise:
O günlerde kendimi tanımıyordum,tanıyamıyordum ama bugün kendimi anlayabiliyor ve tanıyabiliyorum. Ki başarının gizli bir kilididir,kendini tanımak.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Onların bu çabalarınıza bakışı nedir?
FUAT DİPOVA- Ailem temiz ve mutlu bir Anadolu ailesi. Annem ev hanımı,yemekleriyle ve sohbetiyle her dakika kendini özletir.Babam,nakliyecilikten esnaflığa geçiş yapmış girişimci bir insandır. Lise yıllarımda hatta bugün bile onu kendime örnek alırım.Konumum ve yaptıklarım konusunda ailem yaşadıkları en büyük mutluluğu yaşıyorlar diye tahmin ediyorum. Çünkü onlar bana fazlasıyla güvenir ve güzel yerlere gelmemi isterlerdi. Aslında bir zamanlar ki azmimin de nedeni onlardı. Çünkü malum ergenlik dönemlerinde biz gençler kendimizi pek düşünmeyiz.Günü kurtarma derdinde olurduk sadece hatta bazen o bile olmazdı. Ama bugün övündüğüm en büyük başarım,ailemin mutluluğudur.
SORU- Kişisel gelişimi önemseyen insan neler kazanır sizce?
FUAT DİPOVA- Kişisel Gelişimini önemseyen insan Mutlu Yaşamayı kazanır ! Mutluluk denilen kavramın aslında sadece para ya da başka bir kavram olmadığını anlayabilir ve bu pozitif enerjiyi çevresinde ki insanlara da yansıtabilir. İş hayatında ise, en güçlü silahıdır. Çünkü kişisel gelişimini önemsemeyen hiç bir vasıf hedeflere ulaşamaz. Aslında Kişisel Gelişime şöyle bakmalıyız; yeni doğan bir bebeğin kolları ve bacaklarının olmadığını düşünün bakalım. Ne acı değil mi. O hayat ki güzelliklerden yoksun yaşanacak. İşte bu kol ve bacaklara Kişisel Gelişimi benzetebiliriz.İnsanlara abartılmış gibi gelse de bu durum,bunlar malesef ki gerçek.
SORU – Bu alana nasıl yöneldiniz ve nasıl geliştiniz ?
FUAT DİPOVA- İlk başladığımda bu alanda bilinen insanların çalışma sistemlerini araştırdım ve güncel olarak onları takip ettim. Daha sonra bu sistemleri kendime uyarlayarak bir değişim yaratma amacı güttüm. Farklı,daha iyisini yapmalıydım ve ben daha çok gençtim. Bir yıl boyunca sürekli çalıştım,gece gündüz projeler hazırladım. Ve sonunda bu birikimimi meydana çıkardım. İlk başta umursamadılar,bu yaşta ne yapabilir ki dediler. Ama zaman geçti bu sözleri söyleyen insanlar çözüm ortaklığı teklif ettiler. Anlayacağınız durmadım ve azmettim.
SORU- Kişisel gelişimi önemsemek isteyen gençlere neler önerirsiniz ?
FUAT DİPOVA- . Bütün Kişisel Gelişim Uzmanları gibi ’’Kitap Okuyun.’’ demeyeceğim. Ama öğrenci arkadaşlarımıza kitabı da okutturacak,azimlerini de güçlendirecek,başarılarını da arttıracak bir formül sunabilirim. Önce insanları ve daha sonra kendinizi tanıyın. Bunu yaptıktan sonra da kendinize bir hedef belirleyin. Belirlediğiniz bu hedefe giden yolda ki bütün engel ve kolaylıkları araştırın ve kendi kılıfınızda biçimlendirerek hayatınızda uygulayın.
SORU- Üniversite öğrencileri kendilerini geliştirme adına neler yapmalılar?
FUAT DİPOVA- Üniversiteler gelişime atılan ilk adım, sosyal aktiviteler ve öğrenci kulüpleridir. Birleşerek insanların gelişimine fayda sağlayacak program ve aktiviteler gerçekleştirilmedir.
SORU- Kendimi geliştirmek istiyorum diyen insanlar nasıl bir adım atmalılar?
FUAT DİPOVA- Bu soruya duygusal bir cevap vermek istiyorum. Kendisini geliştirmek ve başarılı olmayan isteyen genç arkadaşlarıma tavsiyem şudur:
Kendinizi 30 yaşında,çoluk çocuğa karışmış bir halde düşünün. Okula giden çocuklarınıza verdiğiniz harçlığı ve onlara verebileceğiniz mutluluğu düşünün. Bugününüze o günler için bir temel atın.
SORU- Tokat Gençliğine özel mesajınız var mı?
FUAT DİPOVA- Memleketim Tokat ve ilçelerinde ki hemşerilerimin Kişisel Gelişim konulu programlardan yoksun kaldığını düşünüyorum ve belediyelerce bu alanlarda organizasyonlar yapılmasını tavsiye ediyorum. Eğitmen ve konuşmacı konusunda şahsım olarak gereken desteği vereceğim.
Unutmayalım ki; Başarmak,inanmaktan ibarettir.
Sevgilerimle...
Çok teşekkür ederim Fuat Kardeşim________________________________________
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.