- 785 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
UNUTULAN TARİH NEYE YARAR?
Tarih, ulusların geçmişinde yer alan önemli olayların ifade biçimidir.hepimiz biliyoruz zaten bu tanımı.kader değiştiren durumlar, çağ açıp çağ kağatan olaylar, bilim, teknik vb. alanlarda yapılan tüm yenilikler tarihin kapsama alanına girmektedir.
Bütün ulusların tarihi geçmişi vardır.bu geçen sürede meydana gelir zaten bir devlet, bir millet.altyapısı, temeli, süregelen zamandan itibaren atılır ve günümüze ulaşır.
peki kendi tarihimizi düşünecek olursak ne diyebiliriz? Türk Tarihi denilince beynimizde nasıl bir çağrışım uyanıyor? yahut tarihimizi, geçmişimizi ne kadar tanıyoruz? Türk tarihi denilince savaşlar, kahramanlıklar, efsaneler, hükümdarlar gelir benim aklıma.onların gerçekleştirmiş olduğu olaylar gelir.mesela bir FATİH, bir YAVUZ, bir KANUNİ çağrışım buluyor bende.o kadar mükemmel komutanlarımız, hükümdarlarımız ki bu isimler, bize müthiş bir geçmiş armağan etmişler.bize türklüğün, türk olmanın en güzel duygularını en güzel biçimde aşılamışlar.tarihimizi araştırdığımzıda görebiliriz bunları.
Biz, günümüz Türk gençliği olarak tarihimize yeterince sahip çıkamıyoruz.tarihimizi bilimiyor, araştırmak istemiyoruz.bilsek bile unutup gidiyoruz.çünkü kalıcı olmasına yönelik çalışmalar düzenlemiyoruz.gerekli gayreti sergilemiyoruz.oysa, oysa birazcık müsamahakar davransak neler değişecek.hafsalamızı biraz zorlasak unuttuğumuz her türlü tarihi bilgi yeniden canlanacak.yeni bilgiler ışığında ilerleyeceğiz belki de kimbilir.
Dünya hayran bizim OSMANLIMIZA EY TÜRK MİLLETİ.örnek bir devletin, hoşgörülü bir devletin torunlarıyız biz.çağımızdaki teknolojiye kapılıp her şeyi unutmayalım.yabana atmayalım.tabiki günümüze göre hareket edeceğiz.ama biraz olsun öğrenmeye ve anlamaya çalışalım KÜLTÜREL GEÇMİŞİMİZİ.hiç değilse ufak tefek bilgilerimiz olur.en azından dışarıda herhangi bir yerde "OSMANLIDAN BAHSEDER MİSİN?" sorusuna karşı bir iki cümle söyleyebilelim...
YORUMLAR
eleştiriniz için teşekkür ederim.ben internette yazılan her yazıya saygı duyarım.ama tutup ta ordaki yazıların aynısını da buraya yansıtmam.yazı için de,bu benim kişisel görüşlerimi aktardığım bir yazı.kanıtlama amacım yok.bu yüzden deneme başlığı altında yayınladım.kanıtlamam amacı gütseydim şayet o zaman makale başlığı altında yazardım.sizin düşünsel açıdan noksan demenize katılmıyorum.çünkü bir iki kişi bile okuyup bir soınuç çıkardıysa bu benim için büyük mutluluk olur.kuralsal yani türkçe yazım kuralları açısından bir şey diyemem.o noktadaki hata ve noksanlarımı gidermeye çalışacağım.tekrar teşekkür eder ve saygılarımı sunarım...
Saygıdeğer yazarım, seçtiğiniz konu güzeldi; eğer internette bir dolaşırsanız, (Googleda "tarih" yazmanız kafi) aynı konuda çok değişik ve detaylı makaleler yazıldığını göreceksiniz. Konuyu "deneme" türünde ele almış olmanız, sizi bir nebze rahatlatmış görünse de, okuyucuyu etkileyebilmek için konuyu ele alış ve özgün düşüncelerinizi yansıtışınız "edebi yapıya" ve "t"ürkçenin ve yazım kurallarının kullanımına" uyumlu olmalıydı... Üzülerek, hem düşünsel, hem kuralsal bazda çok noksan bir yazı olduğunu belirtmek zorundayım. Eminim ki, özenli olduğunuzda daha iyi yazılarınızı okuyabileceğiz. SAYGIYLA