- 935 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Asıl Film Şimdi Başlıyor...
Eskiden beri benim ve bir çok kişinin kafasındaki soruların en büyüklerinden birisidir. ’’ Neden biz tarihi filmlerimize gereken özeni göstermiyoruz?’’ Cüneyt Arkın’ı saymazsak sinema tarihimizde tarihimizi yansıtacak yapıtlar yoktur. Yabancılara baktığınız zaman çoğu uydurma karakterler olmasına rağmen müthiş yapıtlara imza atarak tüm insanlığın beğenisine sunuyor hatta hafızalara kazıyorlar. Kral Arthur,Cennetin Krallığı gibi yapımlar ile bizim özümüzden ve tarihimizden izler taşıyan ancak bizden tarafa değilde kendilerine doğru yontulmuş çalışmalara imza atıyorlar. Tabiri caiz ise adamlarda malzeme yok beceri var , bizde malzeme çok beceri yok.
Çektikleri filmlere bir bakınız olağan üstü efektlerle süslenip , mantık dışı yapıtları ortaya koyuyorlar.
Şöyle gözlerinizi bir kapatıp tasvir edin bakalım. Yüzüklerin Efendisi filmlerinde , Harry Potter filmlerinde , Kral Arthur filminde ve daha bir çok yapımda kullanılan efektler ve imkanlar ile bizim tarihimizi yansıtan filmler çekildiğini...
İstanbul’un Fethini düşünün mesela ; Gemilerin karadan yürüdüğünü , o dev güllelerin Bizans surlarına çarptığı anı , Kırk ok yediği halde bayrağı burca dikmek isteyen Ulubatlı Hasan’ı , elinde yalın kılıcı ile ordusuna ve savaşa hükmeden Koca Fatih’i düşünün o imkanlarla , o efektlerle çekilse nasıl olur.
Malazgirt Savaşı’nı düşünün mesela; Sultan Alparslan giymiş bembeyaz kefenleri , geçmiş ordunun önüne cuma namazını kıldırıyor. Çıkmış koca bir kayanın üstüne ’’ Ölürsek şehidiz kalırsak gazi’’ diye haykırıyor...
Yıldırım Beyazıd Han’ı düşünün mesela ; Yıldırım gibi at sürüyor düşmanın üstüne , yıldırım gibi oklar fırlatıyor düşmana...
Murat Hüdavendigar’ı düşünün mesela ; elinde koca topuzu ile düşmanı tarumar ediyor. Gözlerinizi kapatın ve Amerikan savaş filmlerindeki sahneleri uyarlayın 4.Murat’ın topuzuna... O topuzu sallıyor ve düşman askerinin kafa tasını paramparça ediyor...
Hani 300 Spartalı filmi vardı , aslı astarı olmayan uydurma kahramanlara filmler çekiliyor. Bizim aslanlar gibi Kürşadımız ve Kırk Yiğidimiz var. Gözlerinizi kapatın ve Kürşad’ın ve Kırk Çerinin Çin Sarayını bastığı anı canlandırın.
Bunları tasvir edebiliyorsak , hayal edebiliyorsak hayal değildir. O halde imkanlarımızı seferber edip bu filmleri gerçekleştirmeliyiz. Bunlar gerçek tarihimizin malzemeleri peki ya efsanelerimiz ne olacak , onları unutacak mıyız? Elbetteki hayır.
Şimdi tekrar gözlerinizi kapatın...
Ergenekon Destanını düşünün , demir dağ arasına sıkışıp kalan atalarımıza biz bozkurdun bir delikten gelip onlara yol gösterişini tasvir edin. Önde bozkurt arkasında atalarımızın olduğu bir sahneyi düşünün , bu filmi çektiğiniz vakit düzmece oyunlarla gündem de tutulan Ergenekon Terör Örgütü ile değilde atalarımızın destanını öğrenir evlatlarımız , gençlerimiz...
Neyse ki şimdiler bir çalışma yapıldı ve yetmez ama bir nebzede olsa içimize su serpecektir.
Fetih 1453 isimli filmden bahsediyorum. Filmi duymuşsunuzdur , duymayanlarınız da bu makale ile haberdar olacaktır.
Filmin konusu şöyle;
Film 1451 yılında Fatih Sultan Mehmet’in fetih planlarının yapıldığı andan başlıyor. Filmde Molla Gürani’yi de yani Fatih’i yetiştiren üstadı ve Fatih Sultan Mehmet’in çocukken aldığı bu eğitim süreçleri de yer alıyor. 3 boyutlu animasyonların da yer aldığı filmde, gerçek oyuncular da yer alacak.
Filmin Fragmanını izleyelim.Fragmanını izlediğinizde ’’ Bu filmi bizimkiler mi yapmış’’ diyeceğinizden eminim... İnşallah devamı gelir ve bu türden tarihimizi ve dinimizi yansıtan yapıtlara imza atılır.
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U8raYASyito
Filmin resmi sitesi www.fetih1453movie.com/
Filmin Vizyona giriş tarihi: 17 şubat 2012
Vural Egemen SARIGÖZ
20/12/2011
YORUMLAR
dizi film ve sinema sektörümüz yeni yeni gelişiyor...dünyada 200 e yakın Türk dizimiz izlenmekte...sanat ve sinema sektörü o eski tekelleşmiş totoliter ve art niyetli sistemini bir aşsa neler olacak...Çağrı filminin Suriye asıllı Amerikalı yönetmeni Mustafa Akkad...İstanbulun fethini çekmek istedi film stüdyolarıda bozulmadan turizme açılacaktı..ve dijital değil gerçek sahneler olacaktı..ama adama izin vermediler çekeceksen Atatürkü çekeceksin dediler...zaten bombalı saldırıda kızıyla beraber ortadan kaldırıldı....tarihi filmlerde kaliteyi muhteşem yüzyılla düşürdük...umarım Fetih 1453 ile yeni bir çağ başlayacak..