- 556 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZLIK
Yalnızlık tanımlaması güç, karmaşık bir ruh halidir. Yalnızlık duygusu yalnız olma hali değildir. Yalnız olma durumu tercih edilen bir durumdur. Yalnızlık duygusu ise tercih edilmez. Yalnızlık duygusu, insanlardan kopmuş olmak, boşlukta kalmış hissi duymaktır.
Birey istemeden toplumun üyesi durumundadır. Bu durum yalnızlığa çare değildir. İnsan çevresindeki bir dolu insana rağmen yalnız hissedebilir kendini.
Bir şeyin varlığı, başka bir şeyin yokluğu ile bilinebilir. Kavram zıttı ile anlam kazanır. Örneğin, üzülme hissi olmasa mutluluk da olmazdı. Bir şeyin varlığı da yokluğunun karşıtıdır.
Bu yüzden yalnızlık kaybetmektir.
İnsan bir kişiyi hiç yüreğinde hissetmemişse onun yokluğundan rahatsızlık duymaz. Fakat bir kişinin varlığını benimsemiş ve onu gerçek anlamda sevmişse onun yokluğu yalnızlıktır. İnsan sevdiği tarafından terk edilmişse ya da sonsuz aleme göndermişse, bu kişinin bir anda gelen yokluğu etrafındaki tüm diğer insanların varlığını anlamsız hale getirebilir. Yalnız hissettirebilir. Hele söz konusu aşk ise bu durumdan hiç kurtulunamayacak zannedilir. Aşkı hiç tatmayan birisi için böyle bir durumun anlamı yoktur.
Yalnızlık, bir insanı önce bulup sonra kaybetmektir. Onu bir daha görememek, hislerinde bulamamaktır. Kimseye güvenememe ve toplumdan kopma durumudur. Dışlanmışlık hissi belki de kendi kendini dışlamaktır. Yalnızlık kaybetmektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.