- 453 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
bir çaycının seyir defteri...(5)
caniplerin evinden epey hatırladığım varmış ki hala hatrımdan çıkmadı gitti,arkadaş..ilk ve tek bisikletim bu evde olmuştu..yaşar amcam nadir olan şehre gelişlerinden birinde getirmişti..bir oyuncağım daha vardı ki bu gün olsun,hiçbir oyuncakçıda karşılaşamadım onla..ince bir hortumun bir ucunda küçük balon pompa ve diğer ucunda davul çalan tavşan vardı,pompaya her bastığımda tavşan davul çalıyordu..babamın kızgın bir zamanına denk gelmiş olacak ki hiddetle sobaya attığını yazarken bile gözlerimde canlandırdım..
muzaffer dedenin aklımda kalan sözlerini,kendi kendime tekrar etmeyide oyun edinmiştim bu sıralar..’atatürk bir tren tüneli yapımını kontrole gelmiştir..sarp kayalık bir yer vardır ve bu işten vazgeçilmesi gerekir zevata göre..
paşa emreder,
efendi;bir çiviyle kayayı kazı der..
-toz çıkıyor mu? diye sorar sonra,
-evet paşam derler ki oda şöyle der
-o tozu gören gözleriniz bu kayalıklardan tünelin açılacağınıda görecektir,der..’o vakit o tünel açılmıştır ayrıca bu misalin anlatıldığı zamanlar köyümüzün efsane muhtarı merhum
bahattin bey köyümüze hem asfalt yolun gelmesine vesile olmuş hemde evlere elektrik gelmesini sağlamıştı..
o sıralar yasemin halamın düğünü olurken ilk defa teyp görmüştüm ve dinlediğim ilk şarkı barış mançodan kara sevda olmuştur..adeta büyülenmiştim,o kutunun içinde birileri var zannediyordum kurcalamak için fırsat kolluyordum..
muzaffer dededen ve daha sonra kitaplardan okuduğum abdulhamit hanın istanbul da olduğu halde kabeyi ziyaret etmesi hakkındaki olay ki bu tarz şeyleri deneme girişimlerimde hep çocuksu hayal kırıklıklarıda ayrı bir müşahedemdir..dini misallerden abdulkadiri geylaniyi dinledikten sonra her sakallının ceket kollarının içine bakmaya çalışmamda annemin beni bir hocaya muska yaptırmak suretiyle engelleme girişimlerini çağrıştırdı..
o zamanlarım için istim üstünde olaylardı ve adım zaman zaman deliye çıkmıştır..
caniplerin evinden nasıl çıkmıştık tam hatırlamıyorum ama sonraki taşındığımız ev annemin dayılarından birinin,ahmet beyin namı diğer kel ahmetlerin eviydi..
ve cehennemvari bir mahaldi
ev ayrı ateş,uğursuzlukları ayrı ateşti..
telefon muzırlık yapmazsa devam edecek inşallah..