- 896 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Günümüz akımları
Sevgili okurlar;
Demin hiç bir eylemde bulunmuyorken aklıma bir konu geldi. Konumuz Ateizm-Agnostisizm yani kısacası inkarcılık.Hiç bir sanatsal niteliği olmasa da bu konuyu paylaşmak istedim.Her ne kadar genç olsam da çok okuyan ve Türkiye Cumhuriyet’i içerisinde ortalama zeka seviyesine sahip olduğumu düşünen bilinçli bir bireyim.
Gel gelelim açıklama kısmından sonra asıl konuya.Bundan beş sene önce ailevi olsun,yaşamsal olsun çevremdeki sorunlardan dolayı manevi bir boşluğa düşmüştüm sanırım bu o sıralar başımda sahip çıkan bir ebeveyn olmadığı için(Belirtmek isterim ki isyankar bir dönem yaşadığım için söylenenlere hep karşı çıkıyordum ebeveynleri suçlamam doğru değil) ortaya çıkmıştı.Çok fazla dikkatimi çekti ki gelişmekte olan ülkelerde çok fazla bir Ateizm ve bunun gibi inkardan doğan düşünceler,inanışlar var. Bende dört sene boyunca bu inkarı ya da inanışı seçmiş olan insanlardanım.Bu süreçte çok fazla bu inanışı,düşünceyi benimseyen arkadaşlarım oldu.Onlarda gördüğüm bir şey vardı ki bu benim dikkatimi çok çekti.Çünkü,onlarda olanı kendimde göremedim.Anlatmak istediğim şey bu arkadaşlarımın olmayan bir şey ile geçtikleri dalga o varlığa inanan insanlara söylediği hakaretler yaptıkları terbiyesizlikler. Şimdi birinci sorum şu olacak ki bu soruyu gerçekten merak ediyordum.
-İnanmadığın bir şeyle dalga geçince ondan üstün mü oluyorsun ?
-Madem ki inanmıyorsun bu boş işlerle niçin uğraşıyorsun ?
-İnananlardan sana ne ?
Arkadaşlar bu soruların cevabını şöyle açıkladım kendimce...
Ben şuanda sosyalist düşünceyi benimseyen bir insan olarak siyasi ve dini düşünceyi, inanışları birbirinden ayırmış bir vatandaşım.
Madem eşitliği savunuyor,ezilenin yanında oluyorsun,neden dalga geçiyor inandıkları varlığa hakaret ediyorsun ne tür bir inanış ki bu yapma dediği şeyleri yaparak o görüşten olduğunu gösteriyorsun ?
Ben bir sosyalist olduğumu ve humanizmi benimsediğimi rahatlıkla söylüyorum çünkü ben kimsenin dini ile siyasi görüşüyle fiziki ve manevi görünüşüyle ve bunun gibi şeyleri ile dalga geçmedim! Geçenleri ise uyardım !
Yoksa yok dedim uzatmadım
İnanıyorsa inansın bana ne dedim.
Hayır neyin derdinde bu insanlar anlamıyorum inanmış yada inanmamış gerçekten benim çok zoruma gidiyor.
Bunları anlamsız bir şekilde söylemek istedim bir anda.
Şuanda samimiyetle söylüyorum inanıyorum kesinlikle lakin imanın gerçekten kimde olduğunu bilemeyiz bunu iddia edenlerde yanlış düşünürler bence.
Şimdi türlü türlü günaha girebiliyor olabilirim mesela içki içebilirim bu günah evet.
Ama anlatmak istediğim burda.
Allah,bize islamın şartlarını farz kılmış biz onları yapmalıyız orası tartışılmaz.
Lakin dünyalık zevklerle günaha girersek bunu da ayrı çekeriz.
O kadarda yobaz geri kafalı olmaya gerek yok değil mi ?
İnanıyoruz elbet ama örümcek ağlarını temizleyerek...
Saygılar..