ANKARA'DA YOZGAT PLATFORMU
ANKARA YOZGAT PLATFORMU
16 Aralık 2011 günü akşamı Ankara Anadolu Kulübü’nde bir toplantı yapan YOZGAT PLATFORMU GÖNÜLLÜLERİ önemli kararlar aldılar. Bir çalışma komisyonu kurarak, çalışmalara planlı ve programlı bir şekilde katılmak ve projeleri geliştirmek üzere çalışmalara başladılar.
Son iki yıldır sık sık bir araya gelen Ankara’daki Yozgatlılar, doğdukları bölgeye daha iyi ve büyük hizmetler vermek arzusunu taşımaktalar. İnsanların, doğup büyüdükleri ,atalarının ve kendilerinin binlerce hatırasını bağrında barındıran topraklara hizmet etme arzuları doğal bir vefa borcudur.
Bu görevlerini yerine getirmek için çeşitli alanlarda çalışmış ve çalışmakta olan ve Ankara ‘da oturan kırk kişi bir araya gelerek , Yozgat’a götürülmesi gereken hizmet konularını masaya yatırıp tartıştılar. Çok değerli görüşler ortaya atıldı ve bilgiler verildi,hizmet konuları tartışıldı.
Yozgat’a öncelikle götürülmesi gereken konular şu şekilde sıralandı:
-Yozgat’ta, TÜRK DÜNYASI KÜLTÜR MERKEZİ kurulması.
-Yozgat’ta, ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI KÜLTÜR VE SANAT ŞÖLENİ DÜZENLEMESİ,
-Tarihi Kral Yolu ve İpek Yolu kavşağında YOZGAT .
-Bazı bakanlıkların , kurum ve kuruluşların düzenleyecekleri ULUSAL VE ULUSLARARASI kongre, seminer, sempozyum ve şölen gibi etkinliklerini Yozgat’ ta düzenlemeleri için girişimlerin yoğunlaştırılması.
-KERKENEZ HARABELERİ, ALİŞAR VE BÜYÜK NEFES GİBİ TARİHİ ESKİ UYGARLIK ALANLARININ TANITIMI İÇİN BELGESEL YAPIMI, FİLM ÇEKİMİ VE BU ALANLARIN DÜNYA KÜLTÜR MİRASI LİSTESİNE ALINMASI İÇİN UNESCO NEZDİNDE GİRİŞİMDE BULUNULMASI.
-Bütün bu etkinliklerin ; YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ, YOZGAT VALİLİĞİ, YOZGAT BELEDİYE BAŞKANLIĞI VE ANKARA YOZGAT PLATFORMU ve TÜRKSOY ile işbirliğinde koordineli bir şekilde yapılması.
Bu çalışmalara ilgili tüm kurum ,kuruluş, vakıf ve federasyonların maddi ve manevi desteğinin sağlanması.
Ankara YOZGAT GÖNÜLLÜLERİ HİZMET PLATFORMU , aşağıdaki hemşerilerimizden oluşan bir çalışma komisyonu oluşturmuştur:
Utkan Aras, Yahya Aksoy, Necati Uyar, Gürbüz Mutlu, Dursun Özdöl, Altan Aras, Hüseyin Yücel,Kürşat Karacabey.
Bu konuları Kasım ayı içerisinde TBMM Başkanı Sayın Cemil Çiçek’le de görüşen platform üyeleri olumlu bir görüşme ile ayrılarak çalışmalarına hız vermiştir.
16 Aralık akşamı Ankara’da bulunan üniversite öğretim üyeleri ile Yozgat valisi ve belediye başkanı’nı bir araya getiren TBMM Başkanı sayın Cemil çiçek, Ankara’daki zengin ve birikimli Yozgat potansiyelini Yozgat Bozok Üniversitesi başta olmak üzere tüm alanlarda Yozgat’a yönlendirmeye öncelik ve önem vermektedir.
Önümüzdeki günlerde birer birer uygulanmasını umut ve temenni ettiğimiz bu projeler içerisinde Yozgat merkez ve ilçe yönetimleri ile halk yer alacak ,tüm bölgede heyecan yaratacak ve uygulamaya konulacak bu çalışmalara heyecanla ve hevesle başarılar dilemekteyim.
Bu alanda yerel ve ulusal basın ve yayın kuruluşlarına da önemli görevler düşmekte olduğuna inanmaktayım. Büyük projelerle ve uluslararası etkinliklerle Yozgat’ın başta Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları olmak üzere, özgün halk kültürü yapısı ile birlikte tarihi ve coğrafi özellikleri ve güzellikleri ile birlikte evrensel boyutlara taşınarak ilgi ve heyecan yaratacağına ve hak ettiği gelişmiş ve kalkınmış bir konuma daha hızla geleceğine inanarak, bu alanda yapılacak çalışmalara üstün başarılar dilemekteyim.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
KESİNLİKLE KATILDIĞIM VE ONAYLADIĞIM DÜŞÜNCE VE PROJELER..YOZGATA ÇOK ŞEY KATACAĞINA İNANIYORUM..BAKIŞ AÇISINI DAHA GENİŞ PERSPEKTİFLE GENİŞLETECEĞİNE İNANIYORUM..ZATEN BU KALEMYILLARIN AKEDEMİK VE İŞİN İÇİNDE BULUNAN BİR İDARECİ VE KAFA OLARAK SORUNLARI TEŞHİS EDEREKEN ÇÖZÜMÜNÜDE GETİREN BİR ERDEME SAHİP..KUTLUYORUM SAYGI DUYDUĞUM İNSANI, VE EMEĞİNİ..
ipekyolu
ilgi ve güzel değerlendirmenize çok teşekkür ediyorum.
amaç doğduğumuz yere bir vefa borcu görevi olarak
en iyi hizmetlerin gitmesi.
gideceğine de inanarak bu konulara ufuk açmaya
gayret ediyorum.
selamlar,sevgiler,başarılar.
bir yozgatlı olarak bende başarılar dilemek istedim
umarım hedeflenen noktaya başarı ile ulaşmayı nasip esin mevlam
ipekyolu
insanların doğup büüyüdüğü yere
bir vefa borcu vardır.
selamlar,başarılar.