Can sıkan Mektuplar-2 /’Cehennemin sorumlu meleğinin adı MALİK tir..
e-i ( 12/14/2011 )
---------------------------------------------
Garip hissediyorum kendimi; nefsimi (.) ellerinden kurtarmak özgür olmak istiyorum. Bir daha da kimse yakalayamasın istiyorum, ne müstakbel kocam, ne evladım, ne işim, ne aşım. Böylece hiç bir şeye bağlanıp incinmek istemiyorum.
Canım çok yanıyor ayrılıktan, bu aşktan kurtulmak istiyorum.
hacı ali ( 12/15/2011 )
---------------------------------------------
Selam es selame
’Cehennemin sorumlu meleğinin adı MALİK tir..
Bu âlemde herhangi bir şeye sahip olmak istediğin anda MALİK’in eline düşer, yanmaya başlarsın. Aşk yahut tutku ateştir. İnsan önce merek eder, meyleder, ister, tam salınım başlayınca, ışık çevresindeki pervane misali sarhoş olarak birçeşit salınıma,semaya başlar. Ateşe pervasızca yaklaşır,sonra da ’yandım anam’ demeye başlar. Yana yana tutkusunun ardınca hem yanar hem gider. Yana yana kül olmayı başarabilirse, teskin olur, tevekkülle başına gelenleri kabullenmeyi öğrenir. Aşkın yaratılış nedeni iki farklı nefsi yana yakıla birleştirmek, muhabbetle birlikteliğe sevketmektir.
Sonunda insan nev’i peşine düştüğü, elde etmek uğruna akılalmaz acılara katlandığı, yana yakıla kül’ü olduğu hemcinsinin veya tutkusunun gönüllü kulu olmuştur.
O hale, ilahi aşkta ’ölmeden önce ölmek’ denir.
Aslında (her türlü aşkta-tutkuda) olup biten aynı şeydir.
Kişi tutkunu olduğu şeyin tutuklusu olmuştur...
Bu âlemde bütün isteklerden sıyrılmadıkça debelenmeler, çırpınmalar devam eder. İsteklerinin, arzularının, inançlarının ateşinde yanmak insancadır.
Kötü olan,sabırsız davranarak başlarına gelen her halden şikayet edip durmalarıdır..
İsyan ızdırapları artırır.
Kulluğu kabullenmedikçe çileleri artar eksilmez. Cehennemden çıkmanın yolu nefsin hakkı teslim edip edebini takınması,örtülü ilahlıktan vazgeçmesidir.Belki senin yaşlarındaydım aşağıdaki şiiri yazdığımda...
ÖLMEDEN ÖNCE ÖLMEK
‘’Ölmeden önce ölünüz.’’
Hz:MUHAMMED
Bütün isteklerden sıyrılmaksa,
Ölmeden önce ölmek;
İşte, gör beni, bak
Çoktan ölmüşüm, ölmüş.
Düne üzülmeden yaşamak,
Yarına umut beslememek,
Hal ne ise rızâ göstermekse,
Ölmeden önce ölmek;
Al işte …
Üzülmüyorum, umutlarım yok.
Râzıyım ben.
Ne veriliyorsa yiyorum, giyiyorum.
Bir şey sorulursa, söylüyorum.
Yalnız ve yalnız seni özlüyorum.
Buysa ölmeden önce ölmek,
Öldüm işte.
Koy beni bir köşeye,
Otur de, oturayım.
Sür beni bir yokuşa,
Yürü de, yürüyeyim.
Gönder meleğini, öl de de öleyim.
Ölmeden önce ölmek buysa eğer;
Öldüm işte.
Hacı Ali bayram
Sarayönü -1975
e-i ( 12/15/2011 )
---------------------------------------------
Evet, hiç dikkat etmemiştim, onun adı malik :))) aaaa
Ben bir şeylere maliğim diyenlerin yeri mi orası yani?
Tarih:15 Aralık 2011 Perşembe 11:42:16
Evet. O nedenle akıllı fikirli erler, kendilerine ait olduğunu zannettikleri her şeyi Allah’a verip arınanlardır. Mülk Allah’ındır diyebilenlerdir.
VE... Cennetin bekçisi,sorumlusu meleğin adı ise, Rıdvan’dır..
Rıdvan razı olan demektir.
Yaşayan Allah, yaşatan Allah bilip, O’nun her an bir şen de olduğunun bilinciyle,
Kendi nefsine, payına düşen görev ve sorumluluklar ile yaptıklarının karşılığında verilene razı olan kişi, razılık makamında, RIDVAN, yani dünya cennetindedir.
Nefsinin beklentileri karşılanmadı diye isyanda olan ise;
Hemen o anda inkârının ve isyanının karşılığı olarak cehennem çukurlarından bir çukura yuvarlanır ve gerçeği idrak edene kadar orada debelenir kalır.
Ne zaman ki ektiğini biçtiğini idrak eder ve hakk’a iftiradan vazgeçer cezası bitmiş olur.
Nefsini, dolayısıyla şeytanını tanrı edinenler, ebedi olarak cehennemde kalıcıdırlar...
Onları kimse oraya itmemiştir.
odun da
ateş te
yanan da kendileridir.
Eğer yeterince iman sahibi iseler bir gün akılları başlarına gelir ve cehennemden çıkarlar. Allah’ı inkâr etmişlerse alternatif düşünceleri olmayacağından, çıkış için verdikleri bir çabaları olmayacağından, kendi oluşturdukları cehennemlerinde kalıcı olurlar.
Bazı âlimler derler ki; cehennem ehlinden bazıları zamanla cehenneme tiryaki olurlar, bir bakıma cehennemleri cennetleri haline dönüşür. Gerçek cenneti özleyemeyecek kadar akıldan mahrum kalırlar.
Ben ( .)ten asla vazgeçmeyeceğim,’başkasının karısı olsam da onu sevmeye devam edeceğim’ diyecek kadar aptallaşırlar. Sanırlar ki evreni içine alacak kadar geniş olan gönülleri başka aşklar yaşayamaz. Başka Mehmetleri, âlileri, metinleri sevemez.
İnsanların üstünlüğüne sınır olmadığı gibi düşkünlüğüne de sınır yoktur...
Nasıl ki her esma Allah’a aittir ve Allaha ait olan her esma insanda da bil kuvve vardır. O nedenle halife olarak adlandırılmıştır. Bu hakikat şeytanı delirtmiş, hırsından küfre girmesine sebep olacak kadar kıskançlığa sürüklemiştir.
Âdem’in üstünlüğü şeytanın çıldırmasına sebep olmuştur da kandırabildikleriyle kendisini tatmin etmeye çalışmaktadır.
Lütfen; emek emek yazdıklarımı bir çırpıda harcayıp israf etme...
Selam es selame