- 907 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MÜZİKLİ ŞİİR GECESİNİN ARDINDAN
Ahmet AYAZ-GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ-06-12-2011
…..Gaziantepte yayınlanan "KUMRU" Dergisinin 03 Aralık 2011 günü Şahinbey Belediyesinin 3 Numaraalı salonunda yapılan “Müzikli Şiir Gecesi”nin izleri kaldı beynimde. Bestekar Ahmet Özkök’ün kanuni eşliğinde, Nilay Gündüz kızımızın Türk Sanat Müziği okumasından sonra okunan şiirler, söylenen türküler hakikaten geceye renk kattı. 150 kişilik salona ekleme yapılıp getirilen sandalyeler de dolduktan sonra, merdivenlerin üzerine oturdular. Gazi şehrin müzik ve şiir severleri. Şunu söylemeden geçemiyeceğim. Dinleyiciler ne Av.Abdulhadi Bay’ın şiirlerine, nede onun gibi usta şairlerin şiir dinletisine, nede Ümit Can İlhan’ın, Ali Sezer’in, Veli Yılmaz’ın okuduğu türkülere doydu. Ben bir baktım ki saat gecenin 11.30 u olmuş. Akan zaman su gibi geçti. Şahinbey Kaymakamının samimi ve candan konuşması, Eskimeyen Başkan Ömer Can’ın proğram sonrası konuşmaları salonda samimi alkışlarla son buldu. Mehmet Demir Atmalı kardeşimizin proğramı ve Arif Nihat Asya’nın Bayraksız olamam şirini okuması gerçekten geceyi süsledi ve uzun süre Atmalı dostumuz ayada alkışlandı. Ben burada “KUMRU” dergisinde emeği geçen başta Av. Abdulhadi Bay olmak üzere Gülhun Ertilav’ı, Barbaros Hayrettin Ertilav’ı, Leyla Gevrek Kardeşimizi ve proğramda sunuculuk yapan TRT de görev yapan emekli dostumuz Fethi Gögüşü proğramdaki esprileri ile, canı gönülden kutluyorum. Ayrıca bize salonu tahsis eden Şahinbey Belediyesinin değerli Başkanı Mehmet TAHMAZOĞLU’na da teşekkür edip saygılarımı sunarken, aşağıya programda okuduğum şiirimi alıyorum. Sözü edilen nice böyle güzel gecelerde buluşmak dileği ile hepimize sağlık ve afiyetler diliyorum. Hoşça ve dostça kalınız diyorum.
DERTLİ OZANLAR
Doğarken ağlayan dertli ozanlar.
Tükenip biter mi, yasımız bizim?
Hak adına halka ferman yazanlar,
Dost şerbeti dolu tasımız bizim.
Hakkın ateşiyle yanar, coşarız,
Bazı gün dopdolu, bazen taşarız.
Acılarla, çilelerle yaşarız,
Izdırapla gider pasımız bizim.
Biz, Karacaoğlan soyundan geldik.
Bazı gün ağladık, bazı gün güldük.
Yunus Emre ile ummana daldık,
Pir Sultan Abdaldır asımız bizim.
Bektaş Veli ile çıkmışız yola.
Sıdk ile dağıldık yetmiş bin kola.
Kimimiz Bektaşi, kimimiz molla,
Hazreti Mevlana hasımız bizim.
Ayazım yolumuz yağmurlu, sisli,
Yüzümüz gülse de gönlümüz yaslı.
Keremin aşkıyla tutuştu Aslı,
Sevinip güler mi, nasımız bizim.
Ahmet AYAZ
YORUMLAR
Kumru Dergisi'nin düzenlediği "Şiir ve Müzik" gecesini sayfaya taşıdığınız için sizlere öncelikle teşekkürlerimi sunuyorum.
Gecenin güzelliği sizin gibi değerli şair dostlarımızın ve değerli sanatçılarımızın sayesinde,
ayrıca slaytlarla geceye ayrı bir renk katan teknik ekibimiz sayesinde gerçekleşti.
Geceye katılımın fazlalığı adeta izdihama dönüştü. Gerçek bir Kültür Gecesi yaşadık. Teşekkür ve tebrikler yağmaya başladı. Geceye katılan bir çok dostumuz hala gecenin etkisindeyim demekteler. Emeği geçen Bütün Kumru Dergisi ekibine, katılımcılara Şahinbey Kaymakamımız Uğur Beye, Eskimez Şahinbey Belediye Başkanımız Ömer Can'a ve vefakâr seyircilerimize teşekkürlerimi sunuyorum.Selamlarımla.