- 1026 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Pazar Ayşe Ak Seda Sayan Lisesi'nde yaptığımız konuşma..
TURAN YALÇIN MEZUN OLDUĞU PAZAR AYŞE AK -SEDA SAYAN LİSESİNDEYDİ .YALÇIN” ÖZGÜVEN VE OKUMA SEVGİSİNİN ÖĞRENCİ YAŞAMINA ETKİLERİ” KONUSUNDA KONUŞTU
Pazar İlçe Milli Eğitim Müdürü Gürsoy Kızılgül’ün daveti ile mezun olduğu Pazar Ayşe Ak Seda Sayan lisesine giderek okulun 11. ve 12. sınıf öğrencilerine “ Özgüven ve Okumanın Öğrenci Yaşamına etkileri” konulu bir konuşma yapan okulun 1987 yılı mezunu Turan Yalçın öğrencilerin ilgisi ile karşılandı.
Okulun konferans salonunda konuşan Yalçın’a Pazar İlçe Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Hamit Yıldırım eşlik ederek Yazarı tebrik etti.
Yazar, Özgüvenin tanımını yaparak gerçek özgüven ve yalancı özgüvenin kıyaslamasını yaptı. Gerçek özgüven ile yalancı özgüven arasında farkları anlatan Yalçın, gerçek özgüvene sahip insanların insanlardan kaçan değil, insanlar ile iletişim kurmaktan asla geri kalmayan ve yeni insanlarla tanışmaktan hoşlanan insanlar olacağına vurgu yaptı.
Yazar daha sonra Gerçek anlamda okumanın ne olduğunu anlatarak gerçekten okuyan insanın önce okuyacağına, sonra okuduğunu anlayacağına, sonrasında okuduklarını uygulayarak okuduklarının önce kendisine fayda sağlayacağını, sonrasında ise bunu çevresi ile paylaşmaktan zevk alacağını, okuduklarından anladıklarını yazacağını, bunu da bir şekilde paylaşacağını , bu konferans gibi etkinliklerde gençlere anlatacağını paylaşmaktan geri kalmayacağını belirterek gençlere de okumalarını, okuduklarını anlamalarını ve uygulamalarını, sonrasında da çevresi ile paylaşmalarını tavsiye etti.
Yazar, okumayı çok sevdiğini takvim yapraklarını bile zevkle okuduğunu her gün 3 gazete takip ettiğini ve aylık kişisel gelişim dergilerini okuduğunu bununda gelişimine çok etki ettiğini, bugün burada etkili ve verimli bir konuşma yapıyorsa bunu özgüvenine ve okumayı sevmesine borçlu olduğunu söyledi.
Yalçın , okumayı kendisinin de geçmişte sevmediğini ama lise 1 de iki sene üst üste sınıfta kalmasına rağmen o zaman 42 kişilik lise 1’in yarısının sınıfta kaldığını bunlardan sadece kendisinin vazgeçmediğini çok arkadaşının lise1 de okulu bıraktığını ve sonrasında çok pişmanlık duyduklarını söyleyerek. Gelecekte pişmanlık duymamak için gençlere kötü alışkanlıkları bırakarak okumayı sevmelerinin kendilerini çok geliştireceğine vurgu yaptı.
Soru sormanın insanın zeka seviyesini belirttiğine de vurgu yapan Yalçın, güzel soru soranlara yanında bulunan kalemlerden , genç gelişim , süper beyin ve beyin gücü dergilerinden de armağan ederek bu dergileri okuyarak geliştiğini ve gençlerinde okumasının faydalı olacağına vurgu yaptı.
Daha sonra kötü alışkanlıkların zararlarına değinen yazar “Hizmetkar lider Recep Yazıcıoğlu” kitabında bulunan “ Sigaranın Dumanı” şiirini bir kız öğrencinin okumasını istedi. Öğrenci de söz konusu şiiri okuyarak arkadaşları ile paylaştı.
Yazar ayrıca okul kütüphanesine yanında getirdiği Nazım Tektaş’ın Hürrem sultan, Haremden Taşanlar, Kanuni gibi kitaplarının yanında bir İngilizce sözlük, 10. Eskihisar şiir Akşamlarında okunan şiirler antolojisi, Türklere Karşı Ermeni Vahşeti, Son Osmanlılar(İlhan Bardakçı) , İşgal ve Direniş (Hulki Cevizoğlu) , İnadına Turuncu Şiir kitabı, Dünyanın Çivisi Çıkmış adlı kitapları da okul kitaplığına armağan etti. Yazarın armağan ettiği kitapları öğrenciler hemen okumak için talep ettiler.
Yazar konuşmasının sonunda “ bu konuşmadan ne anladınız ? Özetler misiniz? “Diye bir soru yöneltti. Öğrencilerden Y. Onur Adalar şöyle özetledi: “ İnsanın özgüveni olduktan sonra, başaramayacağı bir şey yoktur. İnsan özgüvenini sağlarsa her konuda başarılı olur. Bunun sonunda da saygın kişi olur. Bulunduğu ortamda sözü geçer. Konuşması dinlenir. Bunu anladım konuşmanızdan” diyerek konuşmayı özetledi. Yazar, öğrenciyi tebrik ederek “ Aferin, konuşmamı gerçekten iyi anlamışsınız” diyerek öğrencinin zekasını övdü.
Yalçın, daha sonra Kaymakam Murat Öztürk’ü makamında ziyaret ederek Milli Eğitim Müdürü Gürsoy Kızılgül ile beraber, “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabını armağan ederek “ sizinde bir Recep Yazıcıoğlu” olmanızı temenni ederiz” diyerek Süper beyin dergisi armağan etti. Genç kaymakam Murat Öztürk ise yazarın bu ziyaretinden memnunluğunu belirterek kitap ve dergiyi severek okuyacağına ve faydalanacağına inandığını belirtti
Daha sonra Milli Eğitim Müdürü Gürsoy Kızılgül ve Müd Yardımcısı Hamit Yıldırım’ı makamında ziyaret eden yazar Milli Eğitim Müdürüne de “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabından armağan etti.
Kızılgül ise yazarın davetine icabet ederek mezun olduğu okulda gençleri aydınlatmasından dolayı teşekküre ederek ilçede kültürel etkinliklere yazarı davet etmeye devam edeceklerini söyledi.
YORUMLAR
Yazarı kutluyorum,okunmasını öneriyorum.