- 1271 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAKŞAKÇILAR-I
BİR İLERİ İKİ GERİ
Cumhuriyet’imizin ilk yıllarından sonra genelde sağ partiler iktidar oluyor ve ülkeyi yönetiyorlar. Kendimi bildim bileli halk hep ağlıyor. Neden, bu halk hem aklına yatan partiye oy veriyor, hem de devamlı mızırdanıyor.
Neden acaba.
Ülkenin anası ağladığının farkında olduğu için mi, yoksa kendi başına geleceklerin farkına vardığından mıdır bu mızırdanma.
Gelin gibi hem ağlar hem gider bizim yurttaş. Hem mutsuzdur hem de kendisini sömüren, soyup soğana çevirenlere rey verip mührü teslim etmekten geri durmaz.
Kendini idare etmekten azicler, hayırın-şerrin nereden geleceğini kestiremeyenler, cılızlıklarına-acizliklerine bakmadan dini idare etmeye-himayesine almaya mı çalışıyorlar. Varsın olsun, ülkenin anası ağlasın, ben sürüneyim yeter ki din kurtulsun mu diyorlar.
Yoksa kandırılıyorlar mı acaba.
60 yıldan beri komünist ve kapitalist cephelerin arasında şamar oğlanı olduk. Onların amansız propagandalarına, baskılarına maruz kaldık. Bir de ırkçı ve dinci faşistler vardı. Semitistler, Samici emperyalistler vardı bir de.
Seçimler yapılıyor. Oylar alınıyor-satılıyor. Hükümetler kuruluyor. Hep aynı laflarla halk oyalanıyor, kandırılıyor.
Meydan bomboş, karışan görüşen yok. İtiraz eden yok. Sesi çıkanın ağzına süpürge sapı sokuluyor. Yalan dümenle seneler geçiyor. Yurttaş zavallılaşıyor, yeni yeni zenginler türüyor. Güç ve para, haksız ve dengesiz bir şekilde yarmanın-baltanın, basitin eline geçiyor.
Bazı ülkeler zaman tünelinde ışık hızıyla ilerlerken, ülkemiz ardiyeye kaldırılmış demode eşya gibi çürümeye terk ediliyor.
--Durmak yok.. Yola devam…
--Siz buyurun, şen ola- harman ola, yolunuz açık ola.
--Doymak yok… Yolmaya devam…
Müsadenizle
(Devamı var)
YORUMLAR
Bir insan en çok neyi tekrarlıyorsa bilinç altında o tekrarladığı ya kendisinde potansiyel olarak vardır, yada var olan o potansiyelin baskısından kurtulmak için tepki verir...
zannediyorum yazarın ta kendisi şakşakçılık konusuna fazlasıyla eğilimli..
Ha.. siyasi dünyanızın hezimete uğrayan ve daima uğrayacak ideolojisini yansıtan yukarıdaki satırların kalitesizliğine ve zerre-i miskal bir hakikati ifade etmediğine çok cümle yazardım...vakit kaybı olurdu...
şeker sigara petrol , okul ve hastanelerde yakacak .Bu sözlerden başka bir şey konuşun arkadaşlar .Memleketin satılmadık peşkeş çekilmedik yeri kalmamış , askerlar , aydınlar ,
hapishanelerde siz yine eskilerde cirit atıyorsunuz . Sıradan bir köylü bunları söylese gülüp
geçerdim . Gülemiyorum . Yazık çok yazık. Tutuklama sırası bize gelecek, gelsin .
Sevgili Müsade hanım , yazınıza sonuna kadar katılıyorum . Sizin gibi aydın insanlar var iyiki .
Sevgi ve saygılarıma kutluyorum..
Öz eleştiridir özü yazdıklarımızın.
Değerli, çoğu milletlerin kıpta ve hasetle baktımkları bir ülkemiz var.
Saymakla bitmeyecek çeşitlilik ve zengin harsı olan bir ulusumuz/milletimiz/yurttaşımız/insanımız var.
Henüz cabalama döneminde olan ama büyük bir hızla gelişen bilgi dağarcığımız var.
Kültürümüzün iliklerine kadar işlemiş; saf ve temiz din duygularımız var.
Bize düşman gösterilen, zoraki de olsa düşman yapılan nice odaklar var. Yani düşman bellediklerimiz ve bizi düşman belleyenler var.
İdeoloji, inanç veya köken temeline dayalı bölünmelere; bize düşman olanlara, bize kendi çıkarları için yalan-yanlış yolllar öğütleyenlere; en önemlisi de tabu saydığımız ve dayatılanlardan yanlış olduğunu hissettiklerimize karşı karınca kararınca dik durmaktır amacındasyız.
Peşin yargılı olmak istemeyiz. Taraf isek eğer, sadece ülkemize ve insanımıza tarafız.
Yazdıklaruımıza ne şekilde olursa olsun göz gezdirilmesine seviniriz.
Ne var ki, yazdıklarımızın okunup, anlaşılması, özellikle satır aralarının çözülmesiyle, daha iyi diyalog kurulacağını düşünürüz.
Okuduğunu anlamadan kaleme sarılanlar gözden düşüyor, boyası dökülüp foyası ortaya çıkınca ilgi ve yararlanma alanımız dışına itiyorlar kendilerini.
Kireçleşmiş beyinlerin işe yaramaz olduğunu, uğraşmaya değmeyeceğini söylemek yanlış olmaz.
Saygılar.
Sağını solunu boşveremediğimiz ve kişisel olarak herkes işini doğru dürüst ve hakkınca yapamadığı müddetçe hükümetlerin değişmesi de değişmemesi de sizi durmadan meşgul eder.
Bununla uğraşmak yerine yakınınızda, çocuklara merhameti olmadığı halde öğretmenlik yapmayı sürdürenlerle, inandığı ideoloji yüzünden yanında çalışanları tek tip hale getirmeye çalışan bürokrat ve işverenlerle vs. kimselerin doğruluklarıyla uğraşılmalı artık.
Adaletsizlikle muamele edenlerin adalet istemelerini anlayamıyorum.
Kapitalizm güçlü, cahil bırakılmış insanlar zayıf. Çok kolay sağlıksız ve eğitimsiz insanları kandırmak, kullanmak.
Önce yoksul bırak, sağlığını zaten kaybedecek, eğitimi zaten zayıflayacak, sonra dine sarılacak, sadakaya muhtaç olacak, makrnaya, kömüre, oyuncağa oyunu da verir başka taraflarını da !
Bir Ecevit vardı. Özellikle haşhaş ekimi konusunda ABD'ye rest çekti. Sonuç ortada. Adamın iktidarında , halkın gözünden düşürebilmek için yağ, şeker, tüp kuyrukları yarattılar. Darbe ortamını ne de güzel hazırlayıp bindiler tepesine.
Zavallı halka sorsanız ; '' Sol demek, yokluk , kargaşa demek . İnönü ve Ecevit iktidarlarını hatırlayın '' diyor. Bilmiyorlar , İnönü'nün o yokluklar karşılığında ülkeyi savaşa sokmayıp da nice canlar kurtardığını !
Savaşımız önce cehalete karşı olmalı. Kapitalizmle ancak ve ancak eğitimli, sağlıklı, bilinçli, vatansever halklarla mücadele edilip zaferler kazanılabilir !
"Cumhuriyet’imizin ilk yıllarından sonra genelde sağ partiler iktidar oluyor ve ülkeyi yönetiyorlar. "
Cumhuriyeti kuranların onay vermediği hiç bir parti yüzde iki oyu geçemez, (öyle bir ihtimal bile olsa öldürme dahil her türlü müdaheleyi yaparlar )yüzde onu geçen her parti aynı tavanın balıklarıdır ve osmanlıyı yıkan güçlerden onay almışlardır.
yalnız kimisi haindir, kimisi gafildir, ne olursa olsun bunların Hakiki Müslüman Türk Milletiyle alakaları yoktur. Şimdide ılımlı islam ve kapıkulu halifeleri yolda, ama yapamayacaklar millet kabul etmeyecek buraları bizlere vatan yapanların torunları işe el koyacaklar inş.
saygılar
Yorumlara baktım...Bu ülkenin kurtuluş,kuruluş dönemlerine dikta dönemleri demekten çekinmiyorlar...Tabiki tek partili dönemleri yaşadık..yokluk dediğiniz dönemde dünyanın haline bakmalıydınız....Biz onlardan geçtik..Tarihimizi yeniden yazma girişimlerine tanık oluyorz..
Tarihin hiç bir döneminde insanlar bu kdar sorgusuz,basit,uydurma suçlardan dolayı içeri atılmadı...Bir an olsun içeride kendimizi düşünelim...yargılanmıyorsunuz içeridesiniz..
..Tabiki bu yazı bazılarının hoşuna gitmeyecek..adil bölüşemediğiniz ve sizin için bol saydığınız petrol,şeker, parasız dağıttığınız kömür,dilenci yaptığınız halk bir gün getirmesini bildiği gibi götürmesini de bilir........Selamalar
ahmet umut tarafından 12/3/2011 10:40:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Baylar, yazı da solculuk övgüsü mü var da, hemen solculuk 'tu kaka' demeye başlıyorsunuz?... Kuyruk acısından bahseden ve başkalarının yorumunu mükemmel bulan arkadaş, sizin mi bir kuyruk acınız var solculuktan dolayı. Ayıptır, ayıp...Okumadığınız, okumadığınız için anlayamadığınız yazılar hakkında böyle dandik yorumlar yapmak çok ayıp... Petrolmüş, sigaraymış, ekmekmiş... Bu kadar mı sizin alt yapınız be...Ecevit'i (stokçulukla, üretimsizlikle halka eziyet ederek) iktidardan indirenler, iktidara Demirel geçer geçmez, hemen ertesi günü, piyasadaki herşeyi bollaştırmadılar mı? Sol mu kabahatli o yokluklardan dolayı, kapitalist sağ mı? YILMAZ ÖZDİL, BU YAZAR ARKADAŞIN ÇOK BENZERİ BİR YAZI YAZIP, HEM OY VERİP HEM MIZMIZLANANLAR İÇİN NE DEDİ, BİLİYOR MUSUNUZ? "bidon kafalılar..." Dağdaki çobanın oyuyla kendi oyunu bir tutmayan kadın bir solcu olabilir mi? Babasına saygı duymayan o kadının çobana saygı duyması mümkün mü? kİMİN İÇİN ÖRNEK GÖSTERİYORSUNUZ O KADINI? SOLCULAR İÇİN Mİ? İstemez, sizin olsun... Bu yazının yazarı, kültür ve alt yapı olarak size biraz FAZLA gelir; hadi başka kapıya...
EK: SAYIN YAZAR, SİNİRİMDEN MÜKEMMEL YAZINIZ NEDENİYLE TEBRİK ETMEYİ UNUTTUM. ÖZÜR. MÜKEMMEL BİR YAZIYDI. TEBRİKLER. SAYGIYLA...
.
kemnur tarafından 12/3/2011 11:13:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Müsadenizle
Ancak anlamamakta direnmek ya fanatizm (bağnazlık)sınucudur, ya da kötü niyet sonucudur.
Sağ-sol bizim işimiz ve ilgi alanımız değildir. gerçekleri, hakkaniyeti ve yaşadığımız ortamı etkileyenleri bulmaya, bilmeye ve paylaşmaya çalışıyoruz.
Işık (nur) dur bizim peşinde koştuğumuz. Bidon kafalıların yarasa yuvaları değildir peşinde olduğumuz.
Mutlu değildir ülkemiz-insanımız. Kendimizi kandırmayalım.
Mutsuzluk; cahillik ve bağnazlık yüzündendir.
Bunu hak etmediğimiz de kesindir.
Aramızdaki ahlaksızlardır bizi bu zillete mahküm edenler.
Önceki arkadaş az-öz yorum yapmış.
Mükemmel yorum.
Bana söyleyecek bir şey kalmamış ama şu sözde aydınların dışında ağlayanı göremiyorum.
Amaaaaaaaaaaaaa; sol iktidar olduğunda:
-Şeker,
-Sigara,
-Petrol,
-Okul ve hastanelerde yakacak,
Yemeklik yağ bulamadığımızı ve bir gecede kendileri gibi düşünmeyen idareceileri yerlerinden ettiğini hatırlıyorum.
ALEMDAR MİRZA
sizcede böyle değilmi hocam
Yükselenyıldız
Yirmi yedi yıllık bir diktadan sonra halkın sola tepkili olması ve bunu nesiller boyu unutmaması bence gayet olağan. O yirmi yedi yıllık dönemde bu millete nasıl bir acı yaşatıldı ki, acı zehir içmeyi sola oy vermeye tercih ediyor?
Günümüze gelince halkın yarısı halinden memnun. Diğer yarısı doğal olarak memnun değil. Ne garip ki memnun olmayan taraf genelde "kendini elit ilan eden ve çobanla bir olmadığını" düşünen tabaka.Burası cennet değil, herkesin her dileği anında gerçekleşmiyor malesef.
Bence insanlar at gözlüklerini çıkartmalı ve bütün taraflar daha objektif olmalı. Bunun mümkün olmadığını biliyorum. Ama bir umut işte.
Saygılar.
Aynur Engindeniz tarafından 12/3/2011 1:25:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yükselenyıldız
Bana söyleyecek bir şey kalmamış ama şu sözde aydınların dışında ağlayanı göremiyorum.
Amaaaaaaaaaaaaa; sol iktidar olduğunda:
-Şeker,
-Sigara,
-Petrol,
-Okul ve hastanelerde yakacak,
Yemeklik yağ bulamadığımızı ve bir gecede kendileri gibi düşünmeyen idareceileri yerlerinden ettiğini hatırlıyorum.
Aynur Engindeniz
Ahir zaman meşgalesi bu sağ sol davası...BİTMEZ...