- 842 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dominant Kaynana.(11. Blm)
Aradan çok zaman geçmedi...
oğlum okuyordu lisede, babam her maaşımdan ,okuduğun sürece
50 tl işler benden sana dedi ..
üniversiteyide kazan 100 tl vercem her ay dedi....
okul bitene kadar , ben sağ olayım ,olmayayım ama babannende verecek bu parayı dedi...
derken babam hastalandı , kalp yetmezliği vardı , birde şeker,amaliyat olmuş ve antalyaya gitmişlerdi.......
Bir sabah annem aradı ,telefonu eşim açtı....
annem gelin gelin , ben çok kötü yandım demiş....
Eşimde babama bir şey oldu sanmış,yüzünü ağlamaklı üzgün bir iafade aldı ...
Hemen telefonu ben aldım elinden, ne oldu anne hayırdır dedim....
annem akşam eve misafirler geldi , dedi,çay koymuştum ocağa ,
tam alırken çaydanlığı ,ışıklar kesildi ,elektrikler gitti,tam O sırada karanlıkda ,çaydanlık üzerime döküldü dedi......
Ben bir an daldım gittim, benim eşime hiç bir şey olmaz ,haydı kalk, sofrayı hazırla demişti,hatda alay etmişti ,sözleri aklıma geldi ama kalbini kırmak istemedim ,
geçmiş olsun dedim...
baban doktora götürdü,ama iyileşmiyor, siz nasıl iyileştirdiniz oğlum , bu yanık çok kötü acıyor dedi ,annem.....
bende bak sen şanslısın ,babam seni doktora götürmüş
biz zeytin yağı surmüştük hatırlıyormusun anne dedim....
annem telefonu kapattı.....
allah onada yaşatmıştı o acıyı ,ama belki anlamıştır, dedimde ,anlamışmıdır acaba
O aralar eşim safra kesesinden amaliyat oldu ....
Eşim seyhan annenlere söyleme .dedi...
yanık haliyle gelemez zaten babanda hasta üzülür dedi ...haber etmedik....
Annemler bir hafta sonra evi satmışlar çıkıp geldiler eşyalarıyla....
Babama ben biraz çıtlatmıştım olayı babam biliyordu ,oda anneme söylemiş
Annem ne olduysa yine asabi yine öfkeyle zili bastı.....
dedi eşime çıkta biraz yardım et.....
eşimin dikişleri bile alınmamış halde ona yardım edecekmiş... ben çıktım yardım ettim.......
sonra babam geldi geçmiş olsun gelin, bak sana muz aldım ,yede iyileş dedi...
dedim annem neden gelmedi...boş ver onu dedi,,,
Seyhan bu bayramda beni hoş görün baba dedi ,sizin elinizi öperim ama bana geçmiş olsun demediği için ,O eve gelmezsem kusura bakmayın dedi...
Babam geleceksiniz dedi o büyüklüğünü göstermiyor ,siz büyüklük göstereceksinizki yaptığına utansın dedi,,,,
Eşimede benim hatırım için gelecen ,bayramda dedi...
Eşim kusura bakma baba dedi ....
Babam o benim geldiğimi bilmiyor yinede bilmesin dedi....
Ben ozaman anladımki babamada annem eziyet ediyordu....
Babam biz neden böyle olduk oğlum dedi...
ben ellere bakıyorum ,gülüş oynayış ne güzel geçiniyorlar dedi ve ağladı ..
Bu bayram beni seviyorsanız geleceksiniz, boynumu bükerseniz aha sizde evlat yetiştiriyorsunuz ,onlarda sizlerin gözünüzü yolda koyar ,dedi..........
BAYRAM GÜNÜ gelmişti,eşim gitmem diyordu ,çocuklarda anne bizim ve dedemin hatrı için dediler..
Üzme bizi dediler,eşim bize baktı ,tamam dedi sırf sizin ve dedenizin hatrı için gidecem dedi...
Çıktık yukarıya eve girdik ,altlı üstlü oturuyorduk zaten, evimiz gecekondu tipi 2 katlıydı
annem elini çekimser verdi hoş geldiniz dedi.......
çocuklara harçlık çorap banada çorap ama eşime yoktu......
Seyhan seslenmedi ,alışkındı bu durumlara ,bunu küçük ablamda yapardı...
yazları geldiği zaman herkesi başına toplar, hediyeler dağıtır ,eşime hiç vermezdi versede zaten kırk yılda bir olurdu........
O giderkende ablalarımın kışlıklarını annem yapar hazırlar ,kasalarda ,çuvallarla yollardı..
hatırlıyorumda bir keresinde bir yumurta istemiş oğlum, gidin bakkaldan alın burası tücarmı demiş.....
babam hanım sen nasıl konuşuyon öğle ,ver çocuğa yumurtayı ,
değilse hepsini kafana yicen şimdi demişde öğle...
annem hep böyleydi...
küçükken yediğim yumurtaları burnumdan getiriyordu artık,
O annem gitmişti ve başka bir annemi geldi acaba ne olduda benim annem böyle olmuştu diyordum bazen çözüm bulamıyordum....
yazar ceylan yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.