- 709 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın ve Şiir
Erkek veya kadın her ikisi için eşit diyebiliyor muyuz? Her iki kesimin de akıllısı, delisi, aptalı, zekisi vardır diyebiliyor muyuz?
Evet! İnsan için söyleyebileceğimiz herşey kadın için de geçerlidir. Yalnız kadınların duyarlık konusunda erkelerden farklı olduğunu biliyoruz, o da şu: sevgide arınma dediğimiz annelik duygusu, ikincisi ise kadının kendini karşısındakinin yerine koyabilme becerisi.
Bu iki durum şiir için üstünlük olmasa da, şiirin olmazsa olmazıdır, zaten yüzyıllardır şiir kadın duyarlığı ile yazılmaktadır. Bunu ha kadın yapmış ha erkek hiç farketmez.
Gelelim madalyonun öbür yüzüne. Kadın ve erkek eşitliği öyle gökten zembille inmemiştir, bu uğurda nice canlar yanmıştır bilmek gerekir. Yukarıda söylediğim kadın-erkek eşitliği ve bunun kabul görürlüğü gelişmiş ülkelerde vardır ve büyük mücadeleler sonucunda elde edilmiştir (kadınlar tarafından).
Avrupalı kadınlar bu uğurda oldukça savaş vermişlerdir, örneğin eğitim hakkı için, oy hakkı için vs…ama bizde durum tam tersi olmuştur, bir nevi gökten zembille iner gibi inmiştir Atatürk sayesinde. Bu iyi mi kötü mü ayrıca tartışılabilir ama bunun olumsuz bir gelişme olduğunu görmekteyiz. Avrupalı bir kadın oy hakkı için kendini cumhurbaşkanlarının atının önüne atarken, bizde nerdeyse aynı işlem tersine işlemektedir, eski karanlığına gömülmek isteyen kadınlarımız gitgide çoğalmaktadır.
Evet, bizde çoğu kadın eline geçen özgürlüğü, eşitliği, demokrasiyi anlayamamıştır ne yazık. Kul iken birey olmuştur ama bilmeden. Bunu erkek duyarlı yönetilen bir toplumda ancak ve ancak bireysel amaçlı kullanmıştır o kadar. Şiire de böyle yansımıştır bizim kadınımızın yazdıkları malesef.
Tüm dünyada kabul gören kadın duyarlığı ile şiir yazmak yerine, bireysel çıkarları için erkek duyarlığı ile hareket etmiştir çoğun. Zaten dönüp bakınca kaç şairimiz var, kaçı kadın görüyoruz.
Hep birlikte şiir adına birlikte alacağımız yol uzun.
Şairlerde ağlar, bir duruma.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.