- 985 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İTAAT..
İtaat,kabullenme,boyun eğme.
Kendi hür iredemizle yaşantımızı sürdürürken,bir çok olaylarla karşılaşmaktayız.Olumlu ,olumsuz gelişmeler karşısında çelişkiler yaşarız,
Bazen içinden çıkılmaz durumlarda güvenilir bir liman ararız.En yakınımızdan aldığımız bu yardım fikir sahibi yapar,Bazen bir başka kişinin fikir ve düşüncelerinede ihtiyaç duyabiliriz.
Bize kalmış bu değer o kişinin sözlerine itaat etmemize bir örnek teşkil eder.Bu itaat karşılığında alınacak ödül zor durumlarda itaat ettiğimiz kişinin verdiği öğütlerinin doğru çıkması ile ona olan güveni kuvvetlendirir.
Burda yapılması gerekli olan neye itaat edeceğimizdir.
Bu itaatin bize getirisi nedir.
Aklımıza,düşüncelerimize ters düşen olaylar karşısında, her seferinde itaat edeceğimiz kişiyi yada konuyu değiştirmek ne kadar doğrudur bunu çok iyi anlamamız gerekmektedir.
Huzur dolu bir ortam mutluluğu getirirken olumsuzluklar sorunları getirir.
Birebir ilişkilerde itaat ;değişim göstermesi gün içinde karşılaşacağı olaylar karşısında doğru kararlar vermesi anlamına gelebilir.
Genel itaatler ise kabullenme ve önyargısız o kişiyi kabul etmekle geçer.Kimi zaman aklınıza ters düşse bile bu itaat’e karşı gelmek yanlıştır.Çünkü birey sözkonusu değildir,belirli bir grubun hakları savunulması anlamına gelir.
Genel kararlar alınmasında itaat edenin sözüde geçerlidir,çoğunluğun kararı itaat edilen kişinin çoğunluğa bakarak söyliyeceği karar geçerliliği kabul göreceği anlamındadır.
İtaat edilen kişi tüm sorumluğu alırken bu karar verme konusunda tüm bireylerin hak ve hukuklarını gözetmekte,bazılarına ters düşsede bu karar veren kişiye itaat etmemek anlamına gelmemektir.
İtaat eden ve itaat edilen kişinin hukuk zemini aynı çizgi üzerindedir.
Kimse kimseden üstün değil,üstünlük itaat edilen kişinin ortaya koyduğu doğruların gerçekle bağdaşması gerçeğidir..İtaat edilen kişinin her sözünü kabullenmek kölelik demektir’ki,buda insanın yaşantısına ters düşer.Gerçeklerden uzaklaşılan itaat ezber gibidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.