- 652 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DERSİM
Erdoğan Ateşin
DERSİM (GÜMÜŞ KAPI)
Hayatı yangındır Dersim’linin,yüreği yangın...Ateşlerin üzerinde yürümüştür ölüme, yana yana Dersim’li.O ateşki bugün hala insanlığın bilincini aydınlatıyor,ışık saçıyor geleceğe.Dersim’linin bugüne kadar sırtında taşıdığı alevler,Dersim’linin yenilmezliğidir. Bilinciyle yüreğiyle yürümüştür ateşlerin içinde.Kanatmıştır yarasını ama eğilmemiştir!
Katledilen onbinlerin acılarında tutuşan insanlığın büyük çığlığıdır yankılanan bugün.
Karanlığın körleri günah çıkarıyor politik sofralarına meze olsun diye.Sanmayınki kandık timsah göz yaşlarınıza.Ne Kemal’in kör kelamı,ne de Recep’in özr-ü selamı.Parmaklarını sokuyorlar kanayan yaralarımıza.Her şey değişip akıyor,zaman akıyor,süreç işliyor ve insanlık kesintisiz yürüyüşüne devam ediyor, kara toprağın kalbi attıkça.
Ayrı dillerde aynı şarkıyı okuyanların ahı tutmuş,dünya koca bir yangın yeri.KRİZ:Onlar,yani kapitalist burjuvalar istiyorlarki, şu kara toprağın kalbi durana kadar mazlumlar hep onlara köle olsun.
Dersim katliamında saklandığı yer açığa çıkmasın diye ağlayan çocuğunu boğan ana unutulur mu? Karnındaki bebegiyle ölüme süngüyle giden anaların üzerine yakılan ağıt ve ninnileriyle büyüyen bir jenerasyonun çocuklarına, nasıl unutturabilirsiniz bu koca yangını? Acıyı bal eylemedik? ve çeliğe su verildi sadece!
Bu soykırımın mantığı,’her şey devlet için’dir...Burada devlet dışında,insanın hiç bir değeri yoktur.Ezilen,horlanan,aşağılanan, katledilerek ve sonrasında asimile edilerek yok edilmek istenen bir harekettir Dersim katliamı.Dersim’li,faşist devletin ve bu devletin kendi öz örgütlenmesi olan kotrgerillecılığı ve darbeciliği reddettiği gibi,bugünkü milliyetçi- dinciliği de reddeder.Dersim katliamının tek sorumlusu o günün devamı olan bugünkü devlettir.
YORUMLAR
Tuhaflıklar sadece gün yüzüne çıktı...katliamı yapanlar, katliama maruz kalanlar iç içe ve maskeleri düşüyor...dersim daima devlete ihanet edip isyan çıkarıyorsa ve bir çok terör örgütü militanı yetiştiriyorsa ezilmesi normal..e o zaman İnönü ve saz arkadaşları doğru yaptılar...Atatürkçülük maskesinin ve zırhının elden düşme ihtimali varsa , e o zaman bu konuyu karıştırmasak diye mum yakılmalı...
Güzel paylaşımdı.
Ama:
"Dersim katliamının tek sorumlusu o günün devamı olan bugünkü devlettir."
Bugünün hükümetlerini o günlerden sorumlu tutmanızı anlayamadım.
İsmet İnönü olmasın gerçek sorumlu?
Paylaşım için teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Erdoğan Ateşin
Duyarlılığınız ve yaptığınız yorumdan ötürü size teşekkür ederim.saygılarımla -dostlukla kalın