- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİŞİ OLMAK
KİŞİ OLMAK
“ Kişi olmak kendini bilmektir, sen kendini ne kadar bilirsen değerin o kadardır“.
Kişi, toplumun ve bulunduğu ortamın içerisinde kendince öz olmalıdır. Bulunduğu toplum içerisindeki değerleri göz önünde tutmak ve kendi öz kişiliğiyle hareket etmek zorundadır. Başka dayatma fikirlere değil, kendi fikir ve düşüncelerini beyan edebilmelidir. Kendini geliştirmeli ve en üst seviyeye çıkmak için çaba sarf etmelidir. Eğer topluma kendini kabul ettiremiyorsa ve kendini geliştiremiyorsa, o kişi ezilir ve başka düşüncelerin esiri olmaya mahkum olur.
Hemen hemen her kişinin en büyük handikapı beğenilmeme arzusudur. Oysa kişi bu konuda çok büyük yanılgıya düşmektedir. Kişi olduğu kadardır, bir kadınla bir erkeğin farklı olduğu gibi. Kendini beğendirebilmek için başka akımların şekillerine bürünmek aslında küçüldüğünün göstergesidir. Ne demiş Mevlana hazretleri, “ Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol “.
Düzgün bir kişiliğe sahip olmak için her hangi bir yeteneğe sahip olmak gerekmiyor. Ya da bir alim, ya da bir bilge olmak gerekmiyor. Ne demişler akıl akıldan üstündür, bu cümlenin yalanıyla yıllarca kandırılan beyinler hep kendilerini küçük görme psikolojisi ile yaşamıştır. Oysa düşünmenin yolu akıldan geçer, bizleri kendi düşünceleriyle kandıranlar kendilerini akıllı göstermeye çalışmışlardır ama yanıldıklarını unutmayınız. Sende kendi düşüncelerini aklına yorabilirsin.
“ Unutma ki; her canlının içinde büyük bir cesaret ve de bir yeteneği muhakak vardır ”.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.