- 632 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Davranış Aşamaları
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
DAVRANIŞ AŞAMALARI
Kadir DURAK
Birisi bir başkasının karşısında; elleri cebinde konuşuyorsa, elleri cebinde duruyorsa, ayak ayak üstünde oturuyorsa, gerilerek oturuyorsa bu kimse makbul birisi değildir. Böyle bir davranışta bulunan kimse ile iletişiminizi sonlandırınız.
Herhangi birine; kardeş, abla, ağabey, oğlum, kızım, annem, babam diye hitap etmeden önce;
Etrafınızda bulunan ve aile mensuplarınızdan olan ve sizin öz be öz; ablanız, kardeşiniz, ağabeyinizin size ve etrafına karşı eylem, söylem ve davranışlarını analiz ediniz. Eğer sizin aile fertlerinizden olan bir ve ikinci derecede yakınlarınız size ve etrafına olumsuz davranışlarda bulunuyorlarsa bu durum sizin başkalarına karşı bakış açınızda kılavuzluk edecektir.
Yakınlarınız size olumsuz davranıyor ise; üçüncü şahıslar diye tabir edilen kimseler bu yakınlarınızdan daha iyi davranmayacaklardır.
Hele ki; siz toplumun izlediği bir kimse iseniz bu tür davranışlarınızda çok daha itidalı olmanız gerekmektedir.
Çevrenizdeki insanları tek tek analiz etmeniz imkânsızdır.
Çevreyi analiz etmenin en kesin ve kısa yolu; birinci ve ikinci derecede aile fertlerinin eylem, söylem ve davranışlarını izlemektir.
Buna göre kendi davranışlarınıza yön veriniz.
Bir tek ekmek olsa dahi her hangi bir ürünü satın aldığınız bir yerden iki kere üst üste ürün satın almayınız.
Bu durum hem başka dükkan sahiplerinin ticaretine katkı sağlamaya,
Hem de; mesafeli olarak duruş belirlemenizi sağlayacaktır.
Hiç bir yerde hiç bir zaman hiç bir kimsenin size adınızla hitap etmesine müsaade etmeyiniz.
Siz birine ağabey, abla şeklinde hitap ederseniz unutmayınız ki; karşınızda bulunan kimse size adınız ile hitap edecektir.
Biri size adınız ile hitap ederse, ya da siz birine adı ile hitap ettiğiniz zaman; bilesiniz ki; bu durum iftira ve gıybetin kapısını aralayacaktır.
Gıybet asla dinlemeyeniz...
Unutmayınız ki; birisi gıybette bulunuyor ise ve siz bunu dinliyorsanız; bu gıybeti yapan kimse daha siz o çevreden uzaklaşır uzaklaşmaz o kimse sizin de gıybetinizi en acımasız şekilde yapacaktır.
Aç daki kalsanız; "Yarın ücretini öderim." Diyerek her hangi bir ürün satın almayınız.
Her hangi bir emaneti almayınız, bir emaneti bir yere yada kişiye teslim etmeyiniz...
Hele ki; şuraya şunu bırakın da oradan ben alırım... Şeklinde bir yere asla bir eşyanızın bırakılmasına müsaade etmeyiniz.
Adı para ile anılan hiçbir davranış, eylem ve söylem içinde olmayınız.
Biri size; makamdan, unvandan, şöhretten ve servetten bahsediyor ise; onunla iletişimizi sonlandırınız.
Çünkü böyleleri ancak o an için bulundukları makam ve imkân kadar kıymetleri vardır. O anda bulundukları yer yok olunca onlar için bütün değerler bitmiştir.
Hiç bir kimse ile yan yana görünmemeye dikkat ediniz. Bu durum ileriki zamanlarda baş ağrılarına sebep olacaktır.
Sizin, evlatlarınızın ve evdeşinizin birileri tarafından; övülmesine ve yerilmesine asla müsaade etmeyiniz.
Fazla iyilik yaparsanız; yapmış olduğunuz bütün iyilikler sizin asli vazifeniz olacaktır. Bir gün o iyiliği yapamaz hale geldiğiniz zaman dünyanın en kötü insanı ilan edilirsiniz.
Dünyanın en ağır yükü sır taşımaktır. Sır dinlemeyiniz. Kimseye sırrınızı söylemeyiniz.
Her hangi bir konuda, birine bir mevzu anlatırken;
"Bundan, eşimin, evladımın, anamın, babamın aman bilgisi olmasın." Cümlesini asla söylemeyiniz. Biliniz ki bunu yaptığınız an sizin başınıza olmadık işler açılacaktır.
Resmi veya kurumlar işlerinizi takip esnasında veya herhangi nedenlerle bu tür işyeri yahut işletmelere gittiğiniz zaman kesinlikle bir bir olarak bu yerlerde kimse ile görüşmeyiniz normal iş takibi ne ise o şekilde işlerinizi tamamlayınız.
Aksi durumda; siz o yerden ayrılır ayrılmaz; iletişim kurduğunuz kimse ile siz sadece selamlaşmış olsanız dahi; siz orada olmadığınız esnada o şahsın mesai arkadaşları o kimseye "Seninki yine buradaydı, epeydir ortalıkta yoktu, nerelerdeymiş, pek samimiydiniz hayırdır." Şeklinde yakıştırmalı ve imalı söylemler mutlaka söylenecektir. Bu durumu en son siz duyarsınız. En iyisi bu durumdaki yerlerde kimse ile iletişim içinde olmamaktır.
Biri size; "Size ulaşmak mümkün değil, erişilmez insansınız, harikuladesiniz, mükemmel insansınız." Gibi söylemler söylüyor ise; yapacağı seviyesizlik ve yakıştırmaların kapısını aralamak istiyordur. Bu tür söylemde bulunanlarla iletişimize son veriniz.
Birisi kapınıza gelerek ya da telefon ederek; "Oğlunuz, kızınız, anneniz, eşiniz, babanız kaza geçirdi falan hastaneye götürüldü sizi hemen götüreyim." Diye söz söylese itibar etmeyiniz. Bu durum doğru dahi olsa; telaşlanmayınız ve gidilecek yere kendi imkânlarınız ile gidiniz.
Birine referans (kefil) olmayınız.
Birine kefil aramayınız.
Birinin davranışını merak etmeyiniz.
Unutmayınız ki; kişi kendisinin hem doktoru ve de ilacıdır.
İnsanın kendi kendisine yaptığı ve yapacağı iyili ve kötülüğü hiç kimse yapamaz.
Argo ve küfürlü söylem ve eylemlere bulunan bir kimse ile iletişimiz söz konusu ise; yukarıdaki davranışları okumak ile zaman kaybetmeyiniz.
Kadir DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.