KIRMIZI GÜLLER BÖLÜM 7
Metin annesinden ayrılınca merkez olan şirkete gitti.İmtihan orada olacaktı.Müdürün odasına gelince
kapıyı tıklattı.
"Geell..." sesine " Merhaba" diyerek içeri girdi .
Müdür "Hoş geldin" diyerek ayağa kalkıp, tokalaştı.
"Hayırdır...? "
"yok; şu yetenek imtihanına kaç kişi katılıyor?"
"Epeyce var ."
"Ya, bu seneki elemanı diğer şubeden alalım."
"Düşündüğün biri var mı ?"
"Evet, imtihan formalite olsun .Buraya Selma hanım ı öneriyorum ."
"Haa; hatırladım. İyi bir eleman ve çok çalışkan ,terbiyeli,hanım hanımcık bir kızımızdır ."
"Tamam işte; onu buraya transfer edelim."
"Peki olur, hem de çok iyi olur."
Metin müdürün yanından ayrılıp şirkete geldi .Gelirken yanında bir kitapçık getirmişti.Selma nın
masasına bırakarak
" Bunu çalış; haftaya imtihan var ."Diyerek odasına geçti.
Selma şaşkın kitabı inceledi .
"Aman Allah’ım bu yetenek imtihan kitabı ."
Günlerini çalışmakla geçirdi. Maaşlarını almışlar ikramiyede Selma nın eline epeyce para geçmişti.
Ama alacak o kadar çok ihtiyaçları vardı ki ...Bir de bu imtihan çıkmıştı .
"Acaba kazanır mıyım?" diye düşlüyordu .
Bir hafta nasıl geçti hiç anlamamış ,imtihan günü gelip çatmıştı .Heyecan dolu birkaç saatten sonra
imtihanı iyi geçmişti.
Bir gün sonra sonuçlar açıklanmış; Selma imtihanı kazanmış ve tayini çıkmıştı. Buna çok üzüldü .
Buraya öyle alışmıştı ki .Şimdi başka bir yerde, başka insanlar arasında nasıl yapacaktı ?
Müdür de görünürlerde yoktu .Yardımcısı
"Hadi kızım gidelim ;yeni yerini gör..Arkadaşlar la tanış " dedi.
Selma cık mantosunu giyip çıktılar .Arabaya binip giderken nasıl da heyecanlıydı .Şirkete gelince aklı
gitti,Hep duymuştu merkez büyük diye de görmemişti.Kendi çalıştığı yer küçük bir şubeydi.
İçerisi çok güzel düzenlenmiş, pırıl pırıldı. Masalarda çalışanların hepsinin bölmesi ayrı idi.
Selma ve müdür yardımcısı müdürün odasına girdiler.
Genç kızın içinde biraz korku vardı .Müdür onları çok sıcak karşıladı.
" Hoş geldiniz; umarım buraya da çabuk uyum sağlarsınız.Gelin sizi arkadaşlarınızla
tanıştırayım."Hep Beraber dışarı çıktılar.
"Arkadaşlar! " deyince herkes başını kaldırıp baktı.
"Tanıştırayım; bu Selma hanım artık bizimle çalışacak."
"Hoş geldin" sesleri yükseldi .
"Hoş buldum, İnşallah iyi anlaşırız" diyerek gülümsedi ."İyi çalışmalar" diledi.
Müdür ona dönerek:
"Şimdi muhasebeye gidin; giysiler için fiş kestirin. Burada herkes aynı giyiniyor.Bir hafta iznin
var, işlerini ayarlarsın .Sonra iş başı." Eline bir zarf verdi.
" Bu harcırahınız ;hayırlı olsun ."
Yanında gelen müdür yardımcısı Selma’yı muhasebeye götürdü .Oradan giysiler için fiş aldılar .
Sonra gideceği mağazayı söyledi.Selma’cık şaşkındı .Olaylar öyle kısa bir zaman da olmuştu ki düşünecek zamanı bile yoktu.
Bu semti hiç bilmiyor nereden gidecek nereye gide’cek .
Müdür yardımcısı Selma’yı mağazaya götürdü ;fişi verip ölçüler alındı ,ayakkabılar bakıldı .
"Bu işler bitince ben buradan eve nasıl gideceğim? "
" Evet; sizin oraya iş yeri bayaği uzak iki araba değiştirmek lazım..En iyisi sen bu semte taşın;
Yol parasından da kurtulursun .Kardeşlerinin Okulu da buraya yakın ;onlarda yürüyerek gider."
" İyi de burada evler pahalıdır ;ben nasıl altından kalkarım? "
"Merak etme; ucuz evler de vardır ;bodrum katı olur,çatı katı olur,arka sokaklarda olur;.İstersen
şöyle bir bakalım.."
"İşiniz ne olacak ? "
" İşim bugün sensin; görevim bu."
"Pek,i şöyle bir dolaşalım ."
Bir iki sokak gezdiler.Çok güzel bir park vardı;.orada biraz oturup denizi seyrettiler..
Selma " Burası çok güzelmiş" dedi.( Şimdi oturdukları mahalleyi düşledi; çok çok farklıydı burası.
Çocuklar içinde güzel olacaktı;.ama maaşı yeter miydi ? )
" Çok güzel ama; benim maaşım yetmez ki buralarda yaşamaya ."
"Sana şimdi zam verecekler; .karıyerin de, maaşın da yükselecek ."
Biraz dinlenince kalktılar.
"Hadi gel bakalım ,Vakit geçiyor " .Okulların etrafın da dolaştılar, soruşturdular ve bir iki ev buldular.
Kimisi, çok büyük, kimisi, pahalı geldi.En nihayet.arka sokaklarda alt katta bir daire buldular. Kirası da uygundu .
Selma "Şimdilik buraya taşınalım; Sonra bir daha düşünürüz . İki araba ile gelip gitmektense
Çocuklarda yol parası vermeyecek olunca ev kirası daha kolaylayacak ."
Evi gezdiler burası gecekondunun yanında çok daha iyi idi.Alt kattı ama olsundu; bahçesi vardı
çiçekli.
"Bana eşya lazım olacak ." Evde öyle fazla eşyaları yoktu.
Müdür yardımcısı ona dönerek " Buralarda ikinci el eşya satanlar çok; bakarsın işine gelirse alırsın ."
Ev temiz ve badanası yapılmıştı . Tuttular, kontrat yapıldı .Şirketin adını duyunca hiç zorluk
çıkarmamıştı ev sahibi .
AYŞE KARAN
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
galiba selma için güzel günler yaklaşıyor..
ne güzel..
güzellikleri okumak..
hoşuma gidiyor..
sevgilerimle...
sevgili yazarım..
AYSE 09
sevgimlesin bitanem sevgimle
AYSE 09
gelecek devamı inşallah
Beşeri Aşkların Şairi
Evet işler rayına girmeye başladı.:)
Bende toptan okuyorum.Böylelikle kopmuyorum öyküden:)
AYSE 09
sultanım okuda nasıl okursan seni seviyor annennnnn
Haydi Selma...haydi Selma Haydiiiiii. Tam zamanı, tam zamanı şimdiiiiiiii. Hay Allah aklım akşamki BJK- GS Maçında olunca yorumlar karıştı galiba. Oleeeyyy Oley oley oleeeyyy şampiyon Karakartaaaalll. OOOfff ya iyice saçmaladım.
Haydi Bakalım Selma. Allah yardımcın olsun. Tabii asıl yazarın Allah yardımcısı olsun. Güzel gidiyor...Kalemine sağlık ve kuvvet diliyorum
Selam ve saygılarımla...
AYSE 09
neyse yinede sağ olun saygımla herdaim
sami biberoğulları
Tam size yorum yazarken oğlum geldi yanıma...Daha sabahın körü sayılır. Atkısı, bayrağı, forması üzerinde, maç için yola çıkmaya hazırlanıyor. Ben de gaza geldim biraz. Özür dilerim.
Saygı ve sevgiler benden de...
önceki bölümlerden bununla berağber iki bölüm okudum..
seride eksiğim olmasına rağmen büyük keyif ve heyecan sardı okurken...
bütün kırmızı güller yoluna,halı,kaleminize şifa,teninize koku olsun efendim
sevgilerimle @)-->--
AYSE 09
çok güzel dileklerine çok teşekkürler olsun
sevgimlesin herdaim