KIRMIZI GÜLLER BÖLÜM 6
"Peki, açıklaman için teşekkür ederim ." Döndü "yeni yılınız kutlu olsun" diye elini uzattı.Selma şaşkın tokalaşmak zorunda kaldı.
"Sizin de efendim ;çıkabilir miyim ?
"Evet iyi mesailer ."
Selma dışarı çıkınca Metin onun arkasından uzunca düşündü. Bu kıza yardım etmek istiyordu; ama nasıl yapacağını bilemiyordu .Çünkü kız çok gururluydu ;hiçbir yardımı kabul etmez sanırım .
Telefonu çaldırdı
"Merhaba anne nasılsın ? Seninle bir konu üzerinde konuşmak istiyorum bir yerde buluşalım,müsait misin? "
"Tamam geliyorum ."
Güzel bir lokantada buluştular. Annesi çok merak etmiş; oğlu ilk defa böyle davranıyordu .Denize nazır bir masada oturdular. Metin in aklı çok karışıktı.
"Evet, oğul seni dinliyorum ."
"Anne baştan anlatayım .
İşe başlayacağımın bir gün öncesiydi .Akşam iş çıkış saatinde arabanın tekerlerinden sıçrayan sular bir kızcağızın üzerine gitti. Öyle komik gelmişti ki ,bana dayanamadım güldüm .Kız güldüğümü görünce çok kızmıış; gözleri çakmak çakmak olmuştu.Ama bir şey demedi .Trafik çok sıkışıktı; bende hareket etmek zorunda kaldım .Ertesi gün onu bir daha gördüm .Bizde çalışıyor,ismi Selma; ne yapsam da özür dilesem diye düşündüm .Bir gün, bir gül alıp odama çağırıp özür diledim ama... yine gülme kırizim tuttu . O da güllü çöpe attı .Ondan sonra onu takip etmeğe başladım .Çünkü incecik ceketle gelip gidiyordu.
Çok üşüdüğü belliydi .Maaşını alınca ne yapacak diye yine takip ettim.Büyük bir markette bir hanımla buluşup alışveriş yaptılar.
Annem, aldıkları makarna, un gibi temel gıdalardı. Küçük bir çİkolata ve birazcık bİsküvü , bir de tavuk aldılar .Oturdukları ev ise gecekondu, iki kardeşi var, orta son da okuyor ve ikizler. Biri oğlan, biri kız;
babası ise hasta çalışamıyor .Anne ben bu kıza yardım etmek istiyorum ;ama nasıl yapacağımı bilemiyorum .
Yalnız, kardeşlerine çare buldum ;okulda bir tarama yaptırdım .Fakir çocuklar para ve giysi yardımı aldılar .Tabi onun kardeşleri de .Selma baloya da gelmedi.Bu gün kendisine sorunca ;evim uzak kim getirip götürecekti, dedi .Onun için gelmemiş.
Sorun bu değil bence giyecek bir şeyi yok .Mantosunu yıkamış belli çekmiş biraz .Yinede onunla gidip geliyor .Bu kıza yardım edelim; ama belli etmeden. Ne dersin annem ?"
Annesinin gözleri yaşardı .
"Benim oğlum akıllanmış ."
"Evet anne artık çalışacağım .Bu güne kadar hazır yedim .Bundan sonra yok ve ben bu azmi bu kızdan aldım .O bana çok büyük ders verdi .Düşün ne yapabiliriz ? "
"Kızın tahsili ne ? "
"Lise mezunu ."
"Yetenek imtihanları ne zaman ? "
"Bir hafta sonra."
"İyi işte; ona kitapçık ver çalışsın, imtihana girsin. Gerisi kolay .Onu öbür şirkete terfi ettirip geçiririz .Çocuklar hangi okulda okuyorlar ? "
"Onlar da araba ile gidip geliyorlar .Okulları şirkete yakın."
"Tamam işte; oraya atanınca oradan ev tutarlar. Hem çocuklar; hem kendisi araba parasından kurtulur ."
"Bak bu doğru olur ."
"Atama yapınca biraz harcırah veririz .Kendini toplar. Diğer şirkette tek kıyafet giyiliyor .onları da şirket veriyor. Kıyafet derdi de olmaz.
"Annem sağ ol; beni aydınlattın . Yemek için çok teşekkürler ."
Annesi gülümsedi "Manto işini de ben halledeyim .Yıl başı hediyesi olsun ."
"Nasıl kabul ettireceksin .annem ?
"Ehhh... o da bizim sırrımız olsun oğlum .Sevda Teyzen i yollayacağım; o bu işler de çok başarılı."
Metin annesine sarılıp öptü.
"Sağ ol annem, sağ olasın."
AYŞE KARAN
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Uzun zamandır, ziyaretlere ara vermiştim. Sık girip yazı okuyamıyordum. Bugün başladığım hikayeden bir sayfa ekleyince, yazını gördüm. Ama illeki başa dönüp okumam gerek ki sağlıklı bir yorum yapayım.. Ondan sonra da takipte olacağı elbet.
Kolay gelsin sevgili Ayşe. :)
Billur T. Phelps
Hüzünlü ve içinden bolca ders çıkarılacak bir hikaye olarak sürüyor seri. Her gün mü ekliyorsun sayfaları takip etmediğim için bilmiyorum ama. Kaçırsamda yine toptan okur tamamlarım nasılsa.
Gönlüne, kalemine sağlık canım :)
AYSE 09
fırsatım oldukça her gün eklemeğe çalışıyorum uyarın içinde çok teşekkürler sevgiler benden
Ayşe Hanım, bu üstün edebi başarınızdan dolayı sizi yürekten kutluyorum... Anlatım ve ifadeler bence kusursuzdu... Yazılarınızda okuyucuyu sürükleyen gizemli yeteneğiniz mevcut, bunu satırlarınızda açıkça görüyorum... Merakım son sürat devam ediyor... Takipteyim. Selam ve sevgiler.